Huvudvärk och orolig
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Huvudvärk och orolig

    inför morgondagens kirurgbesök. Har försökt skriva ner värkproblematiken så gott det går, annars blir jag helt blockerad imorrn och minns ingenting
    Nu när jag äntligen får komma till kirurgen hoppas jag ju på ordentlig undersökning. Ja, inte imorrn, för då blir det säkert mest prat... Och på sin höjd ett finger upp i röven men sen...

    Brukar du vara orolig inför läkarbesök, eller tar du det som det kommer?
  2. 1
    Huvudvärk och orolig inför morgondagens kirurgbesök. Har försökt skriva ner värkproblematiken så gott det går, annars blir jag helt blockerad imorrn och minns ingenting
    Nu när jag äntligen får komma till kirurgen hoppas jag ju på ordentlig undersökning. Ja, inte imorrn, för då blir det säkert mest prat... Och på sin höjd ett finger upp i röven men sen...

    Brukar du vara orolig inför läkarbesök, eller tar du det som det kommer?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Klart man är orolig om det är något otrevligt.
    Fick upp mitt blodtryck i 170/100 hos läkaren, tjoho, hen sjukskrev mig på störten för några år sedan. (Normalt har jag 125/70 kanske)
  4. 2
    Klart man är orolig om det är något otrevligt.
    Fick upp mitt blodtryck i 170/100 hos läkaren, tjoho, hen sjukskrev mig på störten för några år sedan. (Normalt har jag 125/70 kanske)
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Ska hålla tummarna för dig! Vad ska du utredas för? Jag avskyr att vara patient och har starkt obehag inför besök på sjukhus/vårdinrättningar. Undviker dessa så långt det är möjligt (även då jag egentligen borde sökt vård). Lycka till imorgon!
  6. 3
    Ska hålla tummarna för dig! Vad ska du utredas för? Jag avskyr att vara patient och har starkt obehag inför besök på sjukhus/vårdinrättningar. Undviker dessa så långt det är möjligt (även då jag egentligen borde sökt vård). Lycka till imorgon!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Bra att skriva ner i förväg! Är det proktoskopi de ska göra så förstår jag att du kan hålla dej för skratt. Hoppas att du får bra besked iallafall.
    Jag har hittills varit förskonad och har mest varit hos doktorn för typ halsfluss och sånt. Det är en annan sak, då ärman inte så orolig.
  8. 4
    Bra att skriva ner i förväg! Är det proktoskopi de ska göra så förstår jag att du kan hålla dej för skratt. Hoppas att du får bra besked iallafall.
    Jag har hittills varit förskonad och har mest varit hos doktorn för typ halsfluss och sånt. Det är en annan sak, då ärman inte så orolig.
  9. Gretah
    #5
    Ja, blodtrycket borde man egentligen inte ta hos doktorn Det skjuter i höjden bara de börjar rassla med mätaren
  10. 5
    Ja, blodtrycket borde man egentligen inte ta hos doktorn Det skjuter i höjden bara de börjar rassla med mätaren
  11. Gretah
    #6
    Tack! Ja inte ens de enklaste åkommorna tycker jag är enkelt att söka för :/
    Jag har magvärk ( nedre buk) som gyn inte hittar nåt svar på så de har remitterat mej vidare.
  12. 6
    Tack! Ja inte ens de enklaste åkommorna tycker jag är enkelt att söka för :/
    Jag har magvärk ( nedre buk) som gyn inte hittar nåt svar på så de har remitterat mej vidare.
  13. Gretah
    #7
    Imorron är det säkert bara samtal kring mina problem. Är ju inte ens säkert att läkaren efter det samtalet anser att nån vidare utredning behövs. Om jag har otur vill säga. För det vore nog på sin plats med undersökning av tarmarna.
    Något är ju fel med tanke på värken som alltid finns där.
  14. 7
    Imorron är det säkert bara samtal kring mina problem. Är ju inte ens säkert att läkaren efter det samtalet anser att nån vidare utredning behövs. Om jag har otur vill säga. För det vore nog på sin plats med undersökning av tarmarna.
    Något är ju fel med tanke på värken som alltid finns där.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Det är jobbigt med läkarbesök, även om man inte är direkt orolig för vad de skall säga eller finna. Man befinner sig ju i en väldigt utsatt och ömtålig situation.

    Jag är oftast inte så orolig för vad det kan vara för fel, men däremot för att läkaren är en okunnig klant eller otrevlig typ, som inte tar mig på allvar.
  16. 8
    Det är jobbigt med läkarbesök, även om man inte är direkt orolig för vad de skall säga eller finna. Man befinner sig ju i en väldigt utsatt och ömtålig situation.

    Jag är oftast inte så orolig för vad det kan vara för fel, men däremot för att läkaren är en okunnig klant eller otrevlig typ, som inte tar mig på allvar.
  17. Gretah
    #9
    Jag håller med dej. Det är nog det jag är mest orolig för, att han inte tar det på allvar eller hittar "förklaringen" i mitt psykiska mående.
  18. 9
    Jag håller med dej. Det är nog det jag är mest orolig för, att han inte tar det på allvar eller hittar "förklaringen" i mitt psykiska mående.
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Om det handlar om mig så är jag inte så värst orolig.
    Om det handlar om barnen är jag däremot ofta lite orolig.
  20. 10
    Om det handlar om mig så är jag inte så värst orolig.
    Om det handlar om barnen är jag däremot ofta lite orolig.
  21. Gretah
    #11
    Jo barnen har alltid varit värst och kommer säkert fortsätta vara det Och på sätt och vis fasar jag över att en dag kanske få barnbarn, jag kommer vara ett nervknippe!
    Men tyvärr är jag rejält sjukdomsrädd för egen del också och målar alltid upp värsta tänkbara scenario och är nästan kräkfärdig innan jag ens kommit in till doktorn.
  22. 11
    Jo barnen har alltid varit värst och kommer säkert fortsätta vara det Och på sätt och vis fasar jag över att en dag kanske få barnbarn, jag kommer vara ett nervknippe!
    Men tyvärr är jag rejält sjukdomsrädd för egen del också och målar alltid upp värsta tänkbara scenario och är nästan kräkfärdig innan jag ens kommit in till doktorn.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Det är tyvärr alltid ett problem, om man har en historia med psykisk ohälsa bakom sig. Det finns belägg för att människor med sådan bakgrund får sämre somatisk vård, genomsnittligt, än den övriga befolkningen får, vilket är djupt upprörande.
  24. 12
    Det är tyvärr alltid ett problem, om man har en historia med psykisk ohälsa bakom sig. Det finns belägg för att människor med sådan bakgrund får sämre somatisk vård, genomsnittligt, än den övriga befolkningen får, vilket är djupt upprörande.
  25. Nalle Blom
    #13
    Sänder en liten kram. Hoppas undersökningen går bra.

    Om jag är orolig beror på vad det är för undersökning som ska göras.
  26. 13
    Sänder en liten kram. Hoppas undersökningen går bra.

    Om jag är orolig beror på vad det är för undersökning som ska göras.
  27. Gretah
    #14
    Tack Jag hoppas han hör vad jag verkligen säger.
  28. 14
    Tack Jag hoppas han hör vad jag verkligen säger.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar