slut på högvärmen :/
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    slut på högvärmen :/

    påstår de i alla fall. Jag hoppas de har fel och att vi får några veckor till med denna ljuvliga värme. I dag i badet ( Mälaren) var det 25 grader i vattnet och just där vi badar är vattnet klart och fint och så långgrund.
    Killarna har nästan lärt sig simma denna nådens sommar I sjön liksom!
    I morgon är det jobbdag igen och om prognosen stämmer blir det inget kvällsbad efter jobbet, utan kanske en filmkväll hemma i soffan.
    Vi klämmer ut lite till ur sommaren och grillar ( har faktiskt inte gjort det så mycket i år), chilikyckling blir det. Sen tror jag minsann jag ska lura med mig maken på ett kvällsbad själv om storebror passar de små, för det har vi inte gjort än och jag kom just på att det vore mysigt.
    Så vad gör ni andra i dag då?
  2. 1
    slut på högvärmen :/ påstår de i alla fall. Jag hoppas de har fel och att vi får några veckor till med denna ljuvliga värme. I dag i badet ( Mälaren) var det 25 grader i vattnet och just där vi badar är vattnet klart och fint och så långgrund.
    Killarna har nästan lärt sig simma denna nådens sommar I sjön liksom!
    I morgon är det jobbdag igen och om prognosen stämmer blir det inget kvällsbad efter jobbet, utan kanske en filmkväll hemma i soffan.
    Vi klämmer ut lite till ur sommaren och grillar ( har faktiskt inte gjort det så mycket i år), chilikyckling blir det. Sen tror jag minsann jag ska lura med mig maken på ett kvällsbad själv om storebror passar de små, för det har vi inte gjort än och jag kom just på att det vore mysigt.
    Så vad gör ni andra i dag då?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Har jobbat hela dan och nu sitter jag och svettas i soffan. Skall ånga några dumplings om en stund och sen kan det nog bli ett avsnitt eller två av Orange is the new Black idag igen.

    Det kanske är att svära i kyrkan men jag längtar efter svalare väder! Jag tycker att det är jobbigt när temperaturen ligger på trettio varenda dag, får nästan lite ångest av att allt är så klibbigt och jobbigt. Men man lär väl få sin beskärda del av svalka framåt hösten (även om Aftonbladet brassade på med rubriken "Värmen håller i sig fram till oktober" på löpet idag).
  4. 2
    Har jobbat hela dan och nu sitter jag och svettas i soffan. Skall ånga några dumplings om en stund och sen kan det nog bli ett avsnitt eller två av Orange is the new Black idag igen.

    Det kanske är att svära i kyrkan men jag längtar efter svalare väder! Jag tycker att det är jobbigt när temperaturen ligger på trettio varenda dag, får nästan lite ångest av att allt är så klibbigt och jobbigt. Men man lär väl få sin beskärda del av svalka framåt hösten (även om Aftonbladet brassade på med rubriken "Värmen håller i sig fram till oktober" på löpet idag).
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Hoppas jag verkligen inte! Idag kom det tre stänk regn på em men nu skiner solen igen men SMHI spår ju trist väder för morgondagen.. Varm och behagligt och bara lite sjöbris. Mannen har snickrat, jag har målat och antagligen blir det ett dopp även här till kvällen. Chilikyckling låter gott! Har nog inte ätit kyckling på flera veckor vid närmare eftertanke men det får vänta till förmån för nyfångad fisk och grillkött ett tag till
  6. 3
    Hoppas jag verkligen inte! Idag kom det tre stänk regn på em men nu skiner solen igen men SMHI spår ju trist väder för morgondagen.. Varm och behagligt och bara lite sjöbris. Mannen har snickrat, jag har målat och antagligen blir det ett dopp även här till kvällen. Chilikyckling låter gott! Har nog inte ätit kyckling på flera veckor vid närmare eftertanke men det får vänta till förmån för nyfångad fisk och grillkött ett tag till
  7. mandelblomma
    #4
    Är den bra?
    Har snart slut på min Bones som jag började på i våras ( 7 säsonger) och behöver något nytt.
  8. 4
    Är den bra?
    Har snart slut på min Bones som jag började på i våras ( 7 säsonger) och behöver något nytt.
  9. mandelblomma
    #5
    Nyfångad fisk slår nog det mesta. Det har vi inte ätit så mycket sen vi kom från Italien. Abborre skulle sitta himla fint!
  10. 5
    Nyfångad fisk slår nog det mesta. Det har vi inte ätit så mycket sen vi kom från Italien. Abborre skulle sitta himla fint!
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Ja, det tycker jag att den är.
  12. 6
    Ja, det tycker jag att den är.
  13. Gretah
    #7
    Hörde sägas detsamma förra veckan och enligt den personen skulle det ha varit kört redan igår... Hoppas det är fel fel fel oavsett!!!
  14. 7
    Hörde sägas detsamma förra veckan och enligt den personen skulle det ha varit kört redan igår... Hoppas det är fel fel fel oavsett!!!
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Jag hoppas de har rätt. Men de lovade ju detsamma redan i helgen, så...

    Jag är relativt Nyhemkommen från en mini-husmorssemester och hann knappt ut ur bilen förrän jag låg i poolen. Som knappt svalkade... för vattnet höll 28 grader.
  16. 8
    Jag hoppas de har rätt. Men de lovade ju detsamma redan i helgen, så...

    Jag är relativt Nyhemkommen från en mini-husmorssemester och hann knappt ut ur bilen förrän jag låg i poolen. Som knappt svalkade... för vattnet höll 28 grader.
  17. mandelblomma
    #9
    mysigt med husmorssemester. Vart var du?
  18. 9
    mysigt med husmorssemester. Vart var du?
  19. mandelblomma
    #10
  20. 10
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Smålands skogar
  22. 11
    Smålands skogar
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Augusti brukar vara varm också

    Vi fick ett rejält skyfall och ett litet avbrott, tack och lov, i den värsta tryckande hettan. Men även om det skulle komma in något svalare luft så är inte sommaren slut än på ett bra tag. Det hinner nog bli varmt igen.

    Lund hade återigen över 30 grader i eftermiddags.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Augusti brukar vara varm också Vi fick ett rejält skyfall och ett litet avbrott, tack och lov, i den värsta tryckande hettan. Men även om det skulle komma in något svalare luft så är inte sommaren slut än på ett bra tag. Det hinner nog bli varmt igen.

    Lund hade återigen över 30 grader i eftermiddags.
  25. mandelblomma
    #13
    Ja hela augusti är ju kvar, så det är mycket sommar mer liksom
    Även om jag älskar hösten och önskar lite regn för just svampens skull om inte annat
  26. 13
    Ja hela augusti är ju kvar, så det är mycket sommar mer liksom
    Även om jag älskar hösten och önskar lite regn för just svampens skull om inte annat
  27. Kerstimärta
    #14
    Jag är helt tacksam om värmen slutar.

    Men ser på prognoserna att det ska fortsätta hela veckan ut med värmen?!

    Sen får vi en liten paus iaf med svalare väder....
  28. 14
    Jag är helt tacksam om värmen slutar.

    Men ser på prognoserna att det ska fortsätta hela veckan ut med värmen?!

    Sen får vi en liten paus iaf med svalare väder....
  29. mandelblomma
    #15
    du jobbade väl nu, förstår att det kan bli lite hett
  30. 15
    du jobbade väl nu, förstår att det kan bli lite hett
  31. Kerstimärta
    #16
    Nej, jobbar inte förrän nästa måndag (mer än sporadiskt).

    Men, har gärna inte mer tokigt varma dagar. Redan typ 22 för många.....
  32. 16
    Nej, jobbar inte förrän nästa måndag (mer än sporadiskt).

    Men, har gärna inte mer tokigt varma dagar. Redan typ 22 för många.....
  33. Nalle Blom
    #17
    Man ska ju inte klaga, egentligen. Men nu börjar det bli lite för mycket av det goda... Jag har inte kunnat bada den här veckan... Idag trodde jag att det skulle bli åska som kunde rensat luften lite, men icke sa Nicke... Hoppas kvällen är trevlig, ändå.
  34. 17
    Man ska ju inte klaga, egentligen. Men nu börjar det bli lite för mycket av det goda... Jag har inte kunnat bada den här veckan... Idag trodde jag att det skulle bli åska som kunde rensat luften lite, men icke sa Nicke... Hoppas kvällen är trevlig, ändå.
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Det är helt okej med några grader över 20 också... Lite syre kan behövas Jag har inget emot värmen som sådan och sitter gärna och läser i någon timma i en solstol efter jobbet.
  36. 18
    Det är helt okej med några grader över 20 också... Lite syre kan behövas Jag har inget emot värmen som sådan och sitter gärna och läser i någon timma i en solstol efter jobbet.
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19
    Idag har vi badat, 24 °C i vattnet (havet). Har varit lite svalare i luften idag. Hoppas att det håller sig över 20 °C ett tag till för jag har semester 1,5 vecka till.
  38. 19
    Idag har vi badat, 24 °C i vattnet (havet). Har varit lite svalare i luften idag. Hoppas att det håller sig över 20 °C ett tag till för jag har semester 1,5 vecka till.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar