I sällskap av
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    I sällskap av

    1 bordsfläkt, 3 katter och 1 öl. Efter att ha jobbat 4 nätter är jag nu ledig 1 hel natt. Sen är det jobba 5 nätter som gäller. Sov länge idag, och jobbar på att hålla mig vaken min lediga natt, för att hålla dygnsrytmen. Meeeen, det är ju ingen annan som är vaken och kan hålla mig sällskap!

    SÅ: god natt, då! Ni som får sova.... jag sitter väl här och häckar ett par tre timmar till.

    Stöd cancerfonden!
    http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-o...ollection=4675

    http://lisse1978.bloggplatsen.se

    Sjuksköterska och mamma till 2 snygg-ungar.
  2. 1
    I sällskap av 1 bordsfläkt, 3 katter och 1 öl. Efter att ha jobbat 4 nätter är jag nu ledig 1 hel natt. Sen är det jobba 5 nätter som gäller. Sov länge idag, och jobbar på att hålla mig vaken min lediga natt, för att hålla dygnsrytmen. Meeeen, det är ju ingen annan som är vaken och kan hålla mig sällskap!

    SÅ: god natt, då! Ni som får sova.... jag sitter väl här och häckar ett par tre timmar till.

  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Tyvärr

    Min dygnsrytm, som jag höll helt utan att ens försöka även under semestern, handlar mer om att vakna vid 6-tiden...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Tyvärr Min dygnsrytm, som jag höll helt utan att ens försöka även under semestern, handlar mer om att vakna vid 6-tiden...
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Jo jag har aovit så uselt att jag varit mer vaken än sovande

    24 grader var det på utetermometern igår när jag lade mig, svalkar inget öht
  6. 3
    Jo jag har aovit så uselt att jag varit mer vaken än sovande

    24 grader var det på utetermometern igår när jag lade mig, svalkar inget öht
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Morrn, morrn, vaknade precis och det var knappt jag orkade släpa mig upp.

    Hoppas du kunde sova när du väl hamnade i säng. Jag lägger mig nog i soffan och kanske sover en stund till.
  8. 4
    Morrn, morrn, vaknade precis och det var knappt jag orkade släpa mig upp.

    Hoppas du kunde sova när du väl hamnade i säng. Jag lägger mig nog i soffan och kanske sover en stund till.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Oj, vad mycket du arbetar!! Går ni korta pass eller är det extrapass som är anledningen till det schemat?
  10. 5
    Oj, vad mycket du arbetar!! Går ni korta pass eller är det extrapass som är anledningen till det schemat?
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    En kombination av ordinarie schema, extrapass och byten. Har igen det framöver när jag är ledig mina bytesnätter.
  12. 6
    En kombination av ordinarie schema, extrapass och byten. Har igen det framöver när jag är ledig mina bytesnätter.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
  14. 7
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Jag beundrar verkligen alla som klarar av att jobba natt. Själv tar det mig evigheter att flytta min dygnsrytm bara ett par timmar, så jag vill verkligen inte veta hur jag skulle ha mått om jag hade försökt mig på det du gör.
  16. 8
    Jag beundrar verkligen alla som klarar av att jobba natt. Själv tar det mig evigheter att flytta min dygnsrytm bara ett par timmar, så jag vill verkligen inte veta hur jag skulle ha mått om jag hade försökt mig på det du gör.
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Hur känner du inför att jobba natt när du haft cancer? Frågar då min dotter haft cancer och jag är nervös över hennes skiftjobb (hon är barnsjuksköterska och jobbar 3-skift, natt-dag-kväll) Hennes examensarbete på sjuksköterskeprogrammet var om förhöjd bröstcancerrisk vid skiftarbete (under lång tid dock tror jag)
  18. 9
    Hur känner du inför att jobba natt när du haft cancer? Frågar då min dotter haft cancer och jag är nervös över hennes skiftjobb (hon är barnsjuksköterska och jobbar 3-skift, natt-dag-kväll) Hennes examensarbete på sjuksköterskeprogrammet var om förhöjd bröstcancerrisk vid skiftarbete (under lång tid dock tror jag)
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10
    Jag trivs väldigt bra med att jobba natt. Visst är jag trött pga att jag måste ställa om dygnet hela tiden, men jag är ännu tröttare om jag jobbar dag/kväll (har gjort det också i mina dar). Vet att det ska vara en större hälsorisk med att jobba natt, men samtidigt så mår jag ju sämre i största allmänhet om jag jobbar dagtid, så jag tänker att det borde underlätta för min hälsa att jobba natt eftersom jag mår bra och min kropp fixar det.

    Hoppas det går bra för din dotter!
  20. 10
    Jag trivs väldigt bra med att jobba natt. Visst är jag trött pga att jag måste ställa om dygnet hela tiden, men jag är ännu tröttare om jag jobbar dag/kväll (har gjort det också i mina dar). Vet att det ska vara en större hälsorisk med att jobba natt, men samtidigt så mår jag ju sämre i största allmänhet om jag jobbar dagtid, så jag tänker att det borde underlätta för min hälsa att jobba natt eftersom jag mår bra och min kropp fixar det.

    Hoppas det går bra för din dotter!
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11
    Tack :-) Ja trivs man med att jobba natt och inte mår dåligt av av vända på dygnet så funkar det ju bra.
  22. 11
    Tack :-) Ja trivs man med att jobba natt och inte mår dåligt av av vända på dygnet så funkar det ju bra.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar