Rakningsfråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Rakningsfråga

    Det är så att sonen börjar får skäggväxt och nu har ha önskat sig en rakapparat. Någon som har tips till en mamma? Vad ska man tänka på? Kan man köpa en på nätet? Det är ju inte så mycket skägg ännu och så
    har han känslig hud.

    Jag lade detta inlägg på "tonåringar" också, men det verkar vara dåligt med aktivitet där.
  2. 1
    Rakningsfråga Det är så att sonen börjar får skäggväxt och nu har ha önskat sig en rakapparat. Någon som har tips till en mamma? Vad ska man tänka på? Kan man köpa en på nätet? Det är ju inte så mycket skägg ännu och så
    har han känslig hud.

    Jag lade detta inlägg på "tonåringar" också, men det verkar vara dåligt med aktivitet där.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Det är klart man kan köpa på nätet, om man vill. Om det inte skall vara en present, rekommenderar jag dock att han själv får känna på och bekanta sig med tänkbara apparater. Bra märken är Philips och Braun.
  4. 2
    Det är klart man kan köpa på nätet, om man vill. Om det inte skall vara en present, rekommenderar jag dock att han själv får känna på och bekanta sig med tänkbara apparater. Bra märken är Philips och Braun.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Den här är bra för känslig hud. Och så finns det flera olika huvuden där man t ex kan klippa av strån och fjun. Klipphuvudet är särskilt bra för känslig hud skulle jag vilja säga.

    http://www.philips.se/c/rakning-foer...rq1050_18/prd/
  6. 3
    Den här är bra för känslig hud. Och så finns det flera olika huvuden där man t ex kan klippa av strån och fjun. Klipphuvudet är särskilt bra för känslig hud skulle jag vilja säga.

    http://www.philips.se/c/rakning-foer...rq1050_18/prd/
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Philips snurrande små rakgrejer gillas inte av vissa, rycker. Dyr apparat var det.
    Sen inhandlades en sån här http://www.elgiganten.se/product/per...rat-cooltec-2s
    och den ger inte varken ryck eller irritation.

    Själv har jag inte provat.

    Jag tror en hel del av hemligheten är vad man gör efter. En raklotion (efter rakning) med aloe vera skadar inte vad ni än väljer för apparat! t.ex. http://www.sasco.se/product.html/aloe-vera-jelly (vilken du än köper, se till att det är 100% aloe vera, inga såna från ÖoB med lite aloe vera i bara, typ 5%).
  8. 4
    Philips snurrande små rakgrejer gillas inte av vissa, rycker. Dyr apparat var det.
    Sen inhandlades en sån här http://www.elgiganten.se/product/per...rat-cooltec-2s
    och den ger inte varken ryck eller irritation.

    Själv har jag inte provat.

    Jag tror en hel del av hemligheten är vad man gör efter. En raklotion (efter rakning) med aloe vera skadar inte vad ni än väljer för apparat! t.ex. http://www.sasco.se/product.html/aloe-vera-jelly (vilken du än köper, se till att det är 100% aloe vera, inga såna från ÖoB med lite aloe vera i bara, typ 5%).
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Smaken är som baken....

    delad Låt honom prova sig fram, det finns två system Philips och Brown, sen har du den traditionella hyveln också som många gillar med.

    Vill han ha after shave så så gäller samma där, låt honom prova sig fram. Samma där, smaken är som baken, just det....delad.

    Man ska inte heller ge upp efter första, andra tredje rakningen, ha lite tålamod med vad han än provar. Låt gå någon månad eller två åtminstone.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Smaken är som baken.... delad Låt honom prova sig fram, det finns två system Philips och Brown, sen har du den traditionella hyveln också som många gillar med.

    Vill han ha after shave så så gäller samma där, låt honom prova sig fram. Samma där, smaken är som baken, just det....delad.

    Man ska inte heller ge upp efter första, andra tredje rakningen, ha lite tålamod med vad han än provar. Låt gå någon månad eller två åtminstone.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Hyvel är bättre

    Du har bättre kontroll över vad du gör och resultatet blir bättre. Det senare kanske inte är så viktigt ännu, men så småningom.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Hyvel är bättre Du har bättre kontroll över vad du gör och resultatet blir bättre. Det senare kanske inte är så viktigt ännu, men så småningom.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Va' bra att någon frågade just detta. Vår son funderar på samma sak!
  14. 7
    Va' bra att någon frågade just detta. Vår son funderar på samma sak!
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Tack snälla alla ni för svaren! Vilka bra tips. Maken använder hyvel, men sonen har faktiskt önskat sig en apparat. (Han gillar ju tekniska prylar...)

    Förr i världen fanns det ju elaffärer där man kunde känna och prova och få råd av kunnig personal. Men de verkar ha gått i konkurs allihop och vad jag vet finns det numera bara Elgiganten här. De verkar inte ha så mycket att välja på. Däremot verkar det finnas en del på nätet, men då är det svårare med ev byte.
  16. 8
    Tack snälla alla ni för svaren! Vilka bra tips. Maken använder hyvel, men sonen har faktiskt önskat sig en apparat. (Han gillar ju tekniska prylar...)

    Förr i världen fanns det ju elaffärer där man kunde känna och prova och få råd av kunnig personal. Men de verkar ha gått i konkurs allihop och vad jag vet finns det numera bara Elgiganten här. De verkar inte ha så mycket att välja på. Däremot verkar det finnas en del på nätet, men då är det svårare med ev byte.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Sonen fick ett kit i julklapp (hyvel med tillbehör), han uppskattade det
    Nu är jag en kvinna som anser att rakapparat är för mesar . Så jag skulle nog aldrig köpt en rakapparat
  18. 9
    Sonen fick ett kit i julklapp (hyvel med tillbehör), han uppskattade det
    Nu är jag en kvinna som anser att rakapparat är för mesar . Så jag skulle nog aldrig köpt en rakapparat
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    En Philips inhandlad, samt Aloe vera gel. Öppet köp en månad (inte på Aloe veran, haha). Fick även diverse råd av två unga män i butiken med egen erfarenhet av rakning. Nu blir det spännande att se vad sonen tycker.
  20. 10
    En Philips inhandlad, samt Aloe vera gel. Öppet köp en månad (inte på Aloe veran, haha). Fick även diverse råd av två unga män i butiken med egen erfarenhet av rakning. Nu blir det spännande att se vad sonen tycker.
  21. Medlem sedan
    Nov 1998
    #11
    Vilken modell blev det?
  22. 11
    Vilken modell blev det?
  23. Salander
    #12
    Ser att du redan handlat. Vi köpte hyvel till vår son. Praktiskt då unga män ofta vill raka även under armar och lite här och där.
  24. 12
    Ser att du redan handlat. Vi köpte hyvel till vår son. Praktiskt då unga män ofta vill raka även under armar och lite här och där.
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13
    Den som du rekommenderade!
  26. 13
    Den som du rekommenderade!
  27. Medlem sedan
    Nov 1998
    #14
    Hoppas att den kommer att fungera bra för honom!
    Annars blir det ju mitt fel.
  28. 14
    Hoppas att den kommer att fungera bra för honom!
    Annars blir det ju mitt fel.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar