Augusti - 14
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Augusti - 14

    Idag är det litet extra aktuellt att minnas inledningen till 1900-talets katastrofala krig. Spåren efter 1:a världskriget syns i landskapet än idag. Här är ett antal vackra bilder: http://www.westernfrontphotography.com/main.php

    (De flesta bilderna, inte den första, leder vidare till ett bildspel där man kan se dem i större format genom att klicka på bilderna i två steg)

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Augusti - 14 Idag är det litet extra aktuellt att minnas inledningen till 1900-talets katastrofala krig. Spåren efter 1:a världskriget syns i landskapet än idag. Här är ett antal vackra bilder: http://www.westernfrontphotography.com/main.php

    (De flesta bilderna, inte den första, leder vidare till ett bildspel där man kan se dem i större format genom att klicka på bilderna i två steg)
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Ja det var riktigt..

    bra bilder. Såg ett program på tv i början av sommaren som handlade om 1:a världskriget och det var väldigt bra gjort och superintressant. Tror det var i flera delar, tyvärr såg jag bara ett avsnitt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Ja det var riktigt.. bra bilder. Såg ett program på tv i början av sommaren som handlade om 1:a världskriget och det var väldigt bra gjort och superintressant. Tror det var i flera delar, tyvärr såg jag bara ett avsnitt.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Kan det ha varit "Det stora kriget"?

    Avsnitten 2-6 finns fortfarande tillgängliga på SVT Play. Fast det produceras troligen en del annat också så här till 100-årsdagen.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Kan det ha varit "Det stora kriget"? Avsnitten 2-6 finns fortfarande tillgängliga på SVT Play. Fast det produceras troligen en del annat också så här till 100-årsdagen.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Ja precis..

    det var det nog, det var gjort delvis med skådis också. Mycket bra gjort var det och väldigt intressant som sagt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Ja precis.. det var det nog, det var gjort delvis med skådis också. Mycket bra gjort var det och väldigt intressant som sagt.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Fina bilder men sorgliga

    Jag håller på och läser in mig på första världskriget efter att ha trampat runt lite i det andra ett bra tag. Fast just nu läser jag Balkans historia
  10. 5
    Fina bilder men sorgliga

    Jag håller på och läser in mig på första världskriget efter att ha trampat runt lite i det andra ett bra tag. Fast just nu läser jag Balkans historia
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Det sjuka är ju att det ligger kvar en sån där jätteläaddning i Messines (tror jag det är) som aldrig gick av och där bor bondfamiljen kvar rakt ovanför för ingen vill köpa famen såklart.
  12. 6
    Det sjuka är ju att det ligger kvar en sån där jätteläaddning i Messines (tror jag det är) som aldrig gick av och där bor bondfamiljen kvar rakt ovanför för ingen vill köpa famen såklart.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Jo, visst är de sorgliga

    Det är ju inget glättigt ämne precis så det ligger väl i sakens natur. Jag tycker över lag att 1:a världskriget inte tillnärmelsevis är lika välkänt som det 2:a. Det blir kanske litet ändring på det i samband med hundraårsjubileet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Jo, visst är de sorgliga Det är ju inget glättigt ämne precis så det ligger väl i sakens natur. Jag tycker över lag att 1:a världskriget inte tillnärmelsevis är lika välkänt som det 2:a. Det blir kanske litet ändring på det i samband med hundraårsjubileet.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar