jobbhelg blev ledigt :)
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    jobbhelg blev ledigt :)

    blev oplanerat ledig i stället pga lite byten på jobbet och är ledig i dagarna tre
    Sol ska det bli och varmt igen, runt 30 grader så det blir strandhäng, vitt vin, god mat ( bortbjuden två kvällar i rad) Toknjuter lite till helt enkelt.
    Huset städat, tvätten borta och inte ett måste på hela helgen ( Tack RUT)
    Helgplaner hos er då?
  2. 1
    jobbhelg blev ledigt :) blev oplanerat ledig i stället pga lite byten på jobbet och är ledig i dagarna tre
    Sol ska det bli och varmt igen, runt 30 grader så det blir strandhäng, vitt vin, god mat ( bortbjuden två kvällar i rad) Toknjuter lite till helt enkelt.
    Huset städat, tvätten borta och inte ett måste på hela helgen ( Tack RUT)
    Helgplaner hos er då?
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Tack övriga skattebetalare, kanske du skulle säga i stället
  4. 2
    Tack övriga skattebetalare, kanske du skulle säga i stället
  5. mandelblomma
    #3
    ja det med och mig själv såklart som också betalar skatt
  6. 3
    ja det med och mig själv såklart som också betalar skatt
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Sant, men det är du som gör vinsten genom avdraget.
  8. 4
    Sant, men det är du som gör vinsten genom avdraget.
  9. mandelblomma
    #5
    ja på min inbetalda skatt....
  10. 5
    ja på min inbetalda skatt....
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Skatten är inte ens egen egendom, och RUT innebär en omfördelning inom skattebetalarkollektivet.
  12. 6
    Skatten är inte ens egen egendom, och RUT innebär en omfördelning inom skattebetalarkollektivet.
  13. mandelblomma
    #7
    ja jag vet och RUT är ett avdrag precis som andra avdrag, ROT exempelvis.
  14. 7
    ja jag vet och RUT är ett avdrag precis som andra avdrag, ROT exempelvis.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    ROT är lika illa ur den synvinkeln.
  16. 8
    ROT är lika illa ur den synvinkeln.
  17. mandelblomma
    #9
    ur den synvinkeln tycker ju jag då att det är lika bra, men det visste du ju att jag tycker
    Hade varit förskräckligt om ROT får finnas kvar men RUT tas bort...
  18. 9
    ur den synvinkeln tycker ju jag då att det är lika bra, men det visste du ju att jag tycker
    Hade varit förskräckligt om ROT får finnas kvar men RUT tas bort...
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Som sagt, ur fördelningssynvinkel är båda avdragen lika vansinniga, men det finns naturligtvis andra aspekter på saken.
  20. 10
    Som sagt, ur fördelningssynvinkel är båda avdragen lika vansinniga, men det finns naturligtvis andra aspekter på saken.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Helt OT: Två av de tre föregående inläggen skrev jag via webbläsaren på min nya telefon, men det var ett helsikes pillande med inzoomning och utzoomning. (Appen fungerar uppenbart så dåligt, så den bryr jag mig inte om.)
  22. 11
    Helt OT: Två av de tre föregående inläggen skrev jag via webbläsaren på min nya telefon, men det var ett helsikes pillande med inzoomning och utzoomning. (Appen fungerar uppenbart så dåligt, så den bryr jag mig inte om.)
  23. Kerstimärta
    #12
    Slappa ska vi göra. Jobbet börjar på måndag igen. Känns helt Ok efter denna sommar.

    Vår RUTa har vi avsagt oss under juli så ska bli ljuvligt när han kommer på torsdag!
  24. 12
    Slappa ska vi göra. Jobbet börjar på måndag igen. Känns helt Ok efter denna sommar.

    Vår RUTa har vi avsagt oss under juli så ska bli ljuvligt när han kommer på torsdag!
  25. mandelblomma
    #13
    lite skönt kanske att komma i gängorna igen? Jag har en vecka till innan jag smyger igång på mitt vanliga jobb, hösten är galet uppbokad så jag mjukstartar
  26. 13
    lite skönt kanske att komma i gängorna igen? Jag har en vecka till innan jag smyger igång på mitt vanliga jobb, hösten är galet uppbokad så jag mjukstartar
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #14

    Som skattebetalare tackar jag dig

    RUT-avdraget är ju totalt sett en ren vinst för de offentliga finanserna och går runt tack vare att du betalar in av dina egna pengar i systemet. Tack för det!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  28. 14
    Som skattebetalare tackar jag dig RUT-avdraget är ju totalt sett en ren vinst för de offentliga finanserna och går runt tack vare att du betalar in av dina egna pengar i systemet. Tack för det!
  29. mandelblomma
    #15
    Win Win helt enkelt.
    jag kan jobba med det jag gör och ganska hårt mycket tack vare att jag har hjälp hemma med vissa hushållssysslor.
  30. 15
    Win Win helt enkelt.
    jag kan jobba med det jag gör och ganska hårt mycket tack vare att jag har hjälp hemma med vissa hushållssysslor.
  31. Medlem sedan
    Nov 2000
    #16
    Vad härligt!

    Här är helgplanen att jobba.... 1 extrapass och 2 byten, har igen det nästa helg då jag får 2 lediga nätter istället. Börjar väl bli dags att äta lite frukost och fixa matlåda, sen slöa en stund innan det är tid att fara iväg.
  32. 16
    Vad härligt!

    Här är helgplanen att jobba.... 1 extrapass och 2 byten, har igen det nästa helg då jag får 2 lediga nätter istället. Börjar väl bli dags att äta lite frukost och fixa matlåda, sen slöa en stund innan det är tid att fara iväg.
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Du bortser från att RUT (och ROT) innebär ett skattemässigt gynnande av dem som har råd att utnyttja möjligheterna, ett gynnande som inte kommer de sämre bemedlade till del, Christopher. I praktiken handlar det därför om en omfördelning av tillgångar till välbeställdas förmån. Inte helt överraskande är kommuner som Täby, Danderyd, Lidingö, Vellinge osv. helt dominerande bland RUT-användarna.
  34. 17
    Du bortser från att RUT (och ROT) innebär ett skattemässigt gynnande av dem som har råd att utnyttja möjligheterna, ett gynnande som inte kommer de sämre bemedlade till del, Christopher. I praktiken handlar det därför om en omfördelning av tillgångar till välbeställdas förmån. Inte helt överraskande är kommuner som Täby, Danderyd, Lidingö, Vellinge osv. helt dominerande bland RUT-användarna.
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    Vilket bra byte! Gissar att det är surt när det ska bytas tillbaka men då kanske inte vädret är lika härligt Helgens planer är blygsamma. Vara kvar på landet och njuta av sol och bad.
  36. 18
    Vilket bra byte! Gissar att det är surt när det ska bytas tillbaka men då kanske inte vädret är lika härligt Helgens planer är blygsamma. Vara kvar på landet och njuta av sol och bad.
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #19

    De som gynnas är de som får jobb

    Att sedan skattebetalarna totalt sett gör en vinst på det gör det enbart bättre - såvida man inte hänger upp sig på att det kan vara fel männsikor som matar in sina egna pegnar i systemet, förstås.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  38. 19
    De som gynnas är de som får jobb Att sedan skattebetalarna totalt sett gör en vinst på det gör det enbart bättre - såvida man inte hänger upp sig på att det kan vara fel männsikor som matar in sina egna pegnar i systemet, förstås.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Goddag yxskaft, Christopher!
  40. 20
    Goddag yxskaft, Christopher!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar