Telenor surfvolym
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Telenor surfvolym

    Min dotter har xs det minsta abonnemanget och på ett dygn förbrukade hon halva surfmängden!
    Hur är det möjligt?
    Telenor nämnde ngt om att lyssna på musik var en del av boven i dramat.
    Men hon lyssnar endast på låtar hon köpt via i tunes.
    Det ska väl inte kosta att lyssna på ngt du redan köpt?!
  2. 1
    Telenor surfvolym Min dotter har xs det minsta abonnemanget och på ett dygn förbrukade hon halva surfmängden!
    Hur är det möjligt?
    Telenor nämnde ngt om att lyssna på musik var en del av boven i dramat.
    Men hon lyssnar endast på låtar hon köpt via i tunes.
    Det ska väl inte kosta att lyssna på ngt du redan köpt?!
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Nedtankningen av låtarna innebär ju surftrafik, som Telenor med viss sannolikhet har rätt att ta betalt för.
  4. 2
    Nedtankningen av låtarna innebär ju surftrafik, som Telenor med viss sannolikhet har rätt att ta betalt för.
  5. Kerstimärta
    #3
    Hos oss går det lätt 1GB per timme. Kollar man på youtube tex.
  6. 3
    Hos oss går det lätt 1GB per timme. Kollar man på youtube tex.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Kör hon inte på trådlöst nätverk hemma? (wifi)?

    Jag gör av med 2 GB per månad, det enda jag inte kör på wifi är 30 h surf via mobilt internet (90 min per arbetsdag, 20 dagar, hoppas jag räknade rätt). Då lyssnar jag på spotify, streamar TV/Youtube. Så det låter helt sjukt att hon på ett dygn gjort av med halva sin surf? Har hon mindre än 1 GB?
    Jag har 6 i abonnemanget, men det har jag aldrig gjort av med, som mest närmre 3 på en månad.

    Allt du laddar ner i datavolym, kostar surf s.a.s så om hon måste tanka ner låtarna från Itunes, så ja, då går det surfvolym!
  8. 4
    Kör hon inte på trådlöst nätverk hemma? (wifi)?

    Jag gör av med 2 GB per månad, det enda jag inte kör på wifi är 30 h surf via mobilt internet (90 min per arbetsdag, 20 dagar, hoppas jag räknade rätt). Då lyssnar jag på spotify, streamar TV/Youtube. Så det låter helt sjukt att hon på ett dygn gjort av med halva sin surf? Har hon mindre än 1 GB?
    Jag har 6 i abonnemanget, men det har jag aldrig gjort av med, som mest närmre 3 på en månad.

    Allt du laddar ner i datavolym, kostar surf s.a.s så om hon måste tanka ner låtarna från Itunes, så ja, då går det surfvolym!
  9. Salander
    #5
    Massa appar igång kanske. Bara FB slukar ju massor. Har man lite väder-appar och annat krafs så är snart surfet slut.
  10. 5
    Massa appar igång kanske. Bara FB slukar ju massor. Har man lite väder-appar och annat krafs så är snart surfet slut.
  11. Medlem sedan
    Jun 2012
    #6
    Men jag kan möjligtvis förstå att nedladdningen av en låt kostar,men att sen lyssna på den igen flera gånger kan väl inte kosta??
    Det är som om vi köpt en dvd-film och då måste betala varje gång vi tittar på den.
    Hon har 0.5 gb.
    Jag fattar inte heller hur halva volymen kunde försvinna på ett dygn.
    Hon lyssnar i stort sett. Bara på musik.
    salander ska kolla hennes appar.
  12. 6
    Men jag kan möjligtvis förstå att nedladdningen av en låt kostar,men att sen lyssna på den igen flera gånger kan väl inte kosta??
    Det är som om vi köpt en dvd-film och då måste betala varje gång vi tittar på den.
    Hon har 0.5 gb.
    Jag fattar inte heller hur halva volymen kunde försvinna på ett dygn.
    Hon lyssnar i stort sett. Bara på musik.
    salander ska kolla hennes appar.
  13. Medlem sedan
    Jun 2012
    #7
    Har alla sådant här skit?
    Tele 2, Halebop,3 och allt vad de heter?
  14. 7
    Har alla sådant här skit?
    Tele 2, Halebop,3 och allt vad de heter?
  15. Kerstimärta
    #8
    Nej, bara nedladdningen ska kosta megabyte. Inte när man lyssnar, om man då har den på telefonen.

    Dock, youtube är en stor bov vad gäller megabyte....
  16. 8
    Nej, bara nedladdningen ska kosta megabyte. Inte när man lyssnar, om man då har den på telefonen.

    Dock, youtube är en stor bov vad gäller megabyte....
  17. Salander
    #9
    Vad menar du nu? Jag rekommenderar överlag att en tonåring med smartphone väljer abonemang med fri surf.
  18. 9
    Vad menar du nu? Jag rekommenderar överlag att en tonåring med smartphone väljer abonemang med fri surf.
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Eller årsbetalar fri surf (finns kontantkort med fri surf, fanns iaf i våras, tror det är Comviq som har det).
  20. 10
    Eller årsbetalar fri surf (finns kontantkort med fri surf, fanns iaf i våras, tror det är Comviq som har det).
  21. Medlem sedan
    Jun 2012
    #11
    Jag menade om alla operatörer har samma villkor?
    jag fattar absolut inte vad som slukar hennes surfvolym,men har iofs ej kollat apparna än.

    Bra att veta att den musiken som är nedladdad ej kostar ngt.
    Fattar inte var jag ska kolla efter fri surf.
    Är det tex på Comviq ,student 195:-.
    Och är det då varje månad och tillägg på abbonemanget?
  22. 11
    Jag menade om alla operatörer har samma villkor?
    jag fattar absolut inte vad som slukar hennes surfvolym,men har iofs ej kollat apparna än.

    Bra att veta att den musiken som är nedladdad ej kostar ngt.
    Fattar inte var jag ska kolla efter fri surf.
    Är det tex på Comviq ,student 195:-.
    Och är det då varje månad och tillägg på abbonemanget?
  23. Salander
    #12
    Alla operatörer har olika paket som de säljer. Man får fråga, enklast är att gå in i en telefonbutik och sen gå hem och tänka och jämföra.
  24. 12
    Alla operatörer har olika paket som de säljer. Man får fråga, enklast är att gå in i en telefonbutik och sen gå hem och tänka och jämföra.
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Alla drar surf för samma saker (datavolym för nedladdad data, svårt att förklara, läsa sidor drar mindre än vissa appar och mest drar att se på filmsnuttar, dvs Youtube, svt-play etc).

    MEN om hon suttit typ 12 timmar och laddat ner t.ex. appar (tagit ner nya appar), kollat på film på YT, lyssnat på musik i onlineläge på Spotify m.m så går en halv gig fort!

    Allt är inbakat i abonnemangen i regel, koll hur mkt surf det är på respektive och välj ett med minst 3 gig till en tonåring. Är de Comviq du har nu till henne och vill uppgradera? Annars, har Tele2 bra för unga (samma koncern, men med en kundtjänst via telefon).
  26. 13
    Alla drar surf för samma saker (datavolym för nedladdad data, svårt att förklara, läsa sidor drar mindre än vissa appar och mest drar att se på filmsnuttar, dvs Youtube, svt-play etc).

    MEN om hon suttit typ 12 timmar och laddat ner t.ex. appar (tagit ner nya appar), kollat på film på YT, lyssnat på musik i onlineläge på Spotify m.m så går en halv gig fort!

    Allt är inbakat i abonnemangen i regel, koll hur mkt surf det är på respektive och välj ett med minst 3 gig till en tonåring. Är de Comviq du har nu till henne och vill uppgradera? Annars, har Tele2 bra för unga (samma koncern, men med en kundtjänst via telefon).
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    haha, jag tycker det är sämsta alternativet, gå till butik.
    För de framhäver det de har mest betalt för.
    Jag skulle googla jämförelse mobilabonnemang fri surf.

    Så hittade jag det som passade mig bäst. Phonehouse rekommenderade mig 3, fast de visste min adress. Det, funkar inte här ute, bara om du står utomhus och står still. Jag har inte haft det, men svägerskan har. Så den gick jag inte på. Dessutom är de ju dyrare än det jag har?

    Lite som bankens försäljare, host, jag menar rådgivare
  28. 14
    haha, jag tycker det är sämsta alternativet, gå till butik.
    För de framhäver det de har mest betalt för.
    Jag skulle googla jämförelse mobilabonnemang fri surf.

    Så hittade jag det som passade mig bäst. Phonehouse rekommenderade mig 3, fast de visste min adress. Det, funkar inte här ute, bara om du står utomhus och står still. Jag har inte haft det, men svägerskan har. Så den gick jag inte på. Dessutom är de ju dyrare än det jag har?

    Lite som bankens försäljare, host, jag menar rådgivare
  29. Medlem sedan
    Jun 2012
    #15
    Jag är så tacksam över era svar.
    Här citerar jag Miko.
    "MEN om hon suttit typ 12 timmar och laddat ner t.ex. appar (tagit ner nya appar), kollat på film på YT, lyssnat på musik i onlineläge på Spotify m.m så går en halv gig fort!"

    Hon har inte gjort något av det här..
    De appar hon har är
    Facebook-Hay Day-Messenger
    Quizkampen-Snapchat
    G-mail
    Big Day lite-Emoji
    Shazam-Instagram
    Vine-Karadishian
    Radioplay.

    Vet ni om någon av dessa appar ,drar mycket?
  30. 15
    Jag är så tacksam över era svar.
    Här citerar jag Miko.
    "MEN om hon suttit typ 12 timmar och laddat ner t.ex. appar (tagit ner nya appar), kollat på film på YT, lyssnat på musik i onlineläge på Spotify m.m så går en halv gig fort!"

    Hon har inte gjort något av det här..
    De appar hon har är
    Facebook-Hay Day-Messenger
    Quizkampen-Snapchat
    G-mail
    Big Day lite-Emoji
    Shazam-Instagram
    Vine-Karadishian
    Radioplay.

    Vet ni om någon av dessa appar ,drar mycket?
  31. Medlem sedan
    Jun 2012
    #16
    Ingen som vet om dessa appar drar mycket?
  32. 16
    Ingen som vet om dessa appar drar mycket?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar