Vad gör ni med löjrom?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Vad gör ni med löjrom?

    Vi gör alltid typ toast (stekt i smör) samt hackad gul lök. Och så Creme fraiche till. Ngt salladsblad och liten tomat som pynt.

    När jag var ung åt vi det alltid på smörat hårtbröd med hackad gul lök.

    Men, nog finns det väl fler sätt att äta löjrom på?
  2. 1
    Vad gör ni med löjrom? Vi gör alltid typ toast (stekt i smör) samt hackad gul lök. Och så Creme fraiche till. Ngt salladsblad och liten tomat som pynt.

    När jag var ung åt vi det alltid på smörat hårtbröd med hackad gul lök.

    Men, nog finns det väl fler sätt att äta löjrom på?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Ingen creme fraiche här

    Löjrom, litet hackad lök, en skvätt konjak och en dutt vitpeppar rörs ihop och serveras på hårt, tunt, bröd.
    Jag gör likadant med sikrom och stenbitsrom, fast ju bättre rom desto mindre av löken.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Ingen creme fraiche här Löjrom, litet hackad lök, en skvätt konjak och en dutt vitpeppar rörs ihop och serveras på hårt, tunt, bröd.
    Jag gör likadant med sikrom och stenbitsrom, fast ju bättre rom desto mindre av löken.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    rostat bröd och löjrom, finhackad lök och creme fraiche med pressad citron på & en dillkvist. Man kan oxå blanda ihop röran & ha i bakad potatis men där funkar ishavsrom lika bra för den är också finkornig (jag gillar inte storkornig rom som svart kaviar, eller den röda)
  6. 3
    rostat bröd och löjrom, finhackad lök och creme fraiche med pressad citron på & en dillkvist. Man kan oxå blanda ihop röran & ha i bakad potatis men där funkar ishavsrom lika bra för den är också finkornig (jag gillar inte storkornig rom som svart kaviar, eller den röda)
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Löjromstoast är ju svårslaget men jag använder det även för att lyxa till soppor t.ex jordärtskockssoppa.
  8. 4
    Löjromstoast är ju svårslaget men jag använder det även för att lyxa till soppor t.ex jordärtskockssoppa.
  9. Kerstimärta
    #5
    Haha, vad lustigt. Jag minns du skrivit om detta förut. Jag har nog frågat tidigare också. Vill ju hitta helt ny användning av rommen!
  10. 5
    Haha, vad lustigt. Jag minns du skrivit om detta förut. Jag har nog frågat tidigare också. Vill ju hitta helt ny användning av rommen!
  11. Kerstimärta
    #6
    Ja, typ så gör vi också alltid.

    Men, löjrom slösar jag ej på bakpotatis nuförtiden när jag ej har en löjromsfiskare till sambo.
  12. 6
    Ja, typ så gör vi också alltid.

    Men, löjrom slösar jag ej på bakpotatis nuförtiden när jag ej har en löjromsfiskare till sambo.
  13. Kerstimärta
    #7
    Aha, det var ju en intressant tanke!

    Tack!
  14. 7
    Aha, det var ju en intressant tanke!

    Tack!
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    F'låt då

    Just löjrom använder jag inte på något annat sätt, det är så pass exklusivt att jag äter det väldigt sällan

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    F'låt då Just löjrom använder jag inte på något annat sätt, det är så pass exklusivt att jag äter det väldigt sällan
  17. Kerstimärta
    #9
    Är väl jag som ska ta mig för pannan när jag ställer samma fråga om och om igen?
  18. 9
    Är väl jag som ska ta mig för pannan när jag ställer samma fråga om och om igen?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar