Kläder som luktar
Träning
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Kläder som luktar

    Har ni något dunderbra tips hur jag ska få bort svettlukt ur träningskläder? Hinner ikke mer än börja träna o svettas lite, så börjar kläderna lukta så hemskt. Det jag har försökt med är att ha kläderna i frysen, tvätta i ättika, och nu senast slängde jag i lite vanish, tänkte det kan ju knappast bli sämre. Men inget hjälper, vill ju ikke bara slänga kläderna heller, för så gamla är dom ikke
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Kläder som luktar Har ni något dunderbra tips hur jag ska få bort svettlukt ur träningskläder? Hinner ikke mer än börja träna o svettas lite, så börjar kläderna lukta så hemskt. Det jag har försökt med är att ha kläderna i frysen, tvätta i ättika, och nu senast slängde jag i lite vanish, tänkte det kan ju knappast bli sämre. Men inget hjälper, vill ju ikke bara slänga kläderna heller, för så gamla är dom ikke
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Det finns i vissa träningsaffärer ett speciellt tvättmedel just för luktande träningskläder. Jag har testat det och tycker det funkar ganska bra. Man använder alltså bara någon gång ibland, inte varje gång.

    Annars har jag precis samma problem som du. Har slängt några plagg som annars var helt okej, för lukten gick bara inte bort...
  4. 2
    Det finns i vissa träningsaffärer ett speciellt tvättmedel just för luktande träningskläder. Jag har testat det och tycker det funkar ganska bra. Man använder alltså bara någon gång ibland, inte varje gång.

    Annars har jag precis samma problem som du. Har slängt några plagg som annars var helt okej, för lukten gick bara inte bort...
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Okej, tack för tips. Får kolla runt då
  6. 3
    Okej, tack för tips. Får kolla runt då
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Jag tycker nog också att träningskläderna luktar bättre sedan jag tagit för vana att använda ättikssprit istället för sköljmedel när jag tvättar dem. Jag har hört att sköljmedel gör lukten värre och kapslar in den.
  8. 4
    Jag tycker nog också att träningskläderna luktar bättre sedan jag tagit för vana att använda ättikssprit istället för sköljmedel när jag tvättar dem. Jag har hört att sköljmedel gör lukten värre och kapslar in den.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Jag använder aldrig sköljmedel till träningskläder eller funktionsplagg (och väldigt sällan för övrigt heller - behövs bara till tunna blusar, tycker jag efter många års avvänjning)...
  10. 5
    Jag använder aldrig sköljmedel till träningskläder eller funktionsplagg (och väldigt sällan för övrigt heller - behövs bara till tunna blusar, tycker jag efter många års avvänjning)...
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Utan att ha testat (för jag köpte flaskan så sent som i lördags), så kan jag berätta att ICA numera har ett flytande tvättmedel som heter "Sporttvätt". Antar att det påminner om Neutrals Outdoor (det man ska använda för skalkläder). Jag tänkte att det kunde vara värt att testa i alla fall - gick på ungefär 30 kronor, om jag inte minns helt fel.
  12. 6
    Utan att ha testat (för jag köpte flaskan så sent som i lördags), så kan jag berätta att ICA numera har ett flytande tvättmedel som heter "Sporttvätt". Antar att det påminner om Neutrals Outdoor (det man ska använda för skalkläder). Jag tänkte att det kunde vara värt att testa i alla fall - gick på ungefär 30 kronor, om jag inte minns helt fel.
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Åh återkom gärna med ett resultat
  14. 7
    Åh återkom gärna med ett resultat
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Tvättar sportkläder (inklusive sonens fotbollsstrumpor som var svettiga, regnblöta och gräsdoftande när han kom hem från träningen igår...) ikväll - återkommer med utlåtande
  16. 8
    Tvättar sportkläder (inklusive sonens fotbollsstrumpor som var svettiga, regnblöta och gräsdoftande när han kom hem från träningen igår...) ikväll - återkommer med utlåtande
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Har nu testat - märkte inget särskilt - fortsätter väl att tvätta sportkläder med det tvättmedlet ett tag för att kolla utvecklingen
  18. 9
    Har nu testat - märkte inget särskilt - fortsätter väl att tvätta sportkläder med det tvättmedlet ett tag för att kolla utvecklingen
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10
    Tack för ditt svar.
  20. 10
    Tack för ditt svar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar