Ta-daa! (första vägningen)
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Ta-daa! (första vägningen)

    Det gick bättre än förväntat! Vågen hade godheten att i morse stanna på 61,7 kilo vilket ger prick 1 kilo minus första veckan. Eller, ska man vara riktigt ärlig är det nio dagar sedan jag bestämde mig för att skärpa mig och få bort tre semesterkilon. Så självklart är jag nöjd, särskilt med tanke på att jag inte har så mycket att gå ned. Jag tänkte också skriva något om vad jag tycker gått bra och mindre bra under veckan (härma gärna, den som vill!)

    Det mesta har faktiskt gått bra. Rutinerna sitter rätt bra nu och semester-sötsuget har nästan gått över. Lite extra stolt är jag över att jag inte tog av nybakad doftande chokladkaka på uppstartsdagen med jobbet i dag. Hade med mig hallon, keso och mandel i en liten burk istället, och peppade mig med att jag kommer få äta chokladkaka många gånger i livet. Jag kom också ut och joggade i söndags fast jag inte alls hade lust. Och så har jag promenerat en bit av vägen till jobbet varenda morgon - det funkar denna vecka när maken är ledig med barnen. Så minst 40 min prommis varje dag!

    Möjligen skulle jag kunna sköta mig lite bättre på helgen, annars ser jag inget som gått direkt dåligt hittills.

    Nu tar vi nästa vecka!
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Ta-daa! (första vägningen) Det gick bättre än förväntat! Vågen hade godheten att i morse stanna på 61,7 kilo vilket ger prick 1 kilo minus första veckan. Eller, ska man vara riktigt ärlig är det nio dagar sedan jag bestämde mig för att skärpa mig och få bort tre semesterkilon. Så självklart är jag nöjd, särskilt med tanke på att jag inte har så mycket att gå ned. Jag tänkte också skriva något om vad jag tycker gått bra och mindre bra under veckan (härma gärna, den som vill!)

    Det mesta har faktiskt gått bra. Rutinerna sitter rätt bra nu och semester-sötsuget har nästan gått över. Lite extra stolt är jag över att jag inte tog av nybakad doftande chokladkaka på uppstartsdagen med jobbet i dag. Hade med mig hallon, keso och mandel i en liten burk istället, och peppade mig med att jag kommer få äta chokladkaka många gånger i livet. Jag kom också ut och joggade i söndags fast jag inte alls hade lust. Och så har jag promenerat en bit av vägen till jobbet varenda morgon - det funkar denna vecka när maken är ledig med barnen. Så minst 40 min prommis varje dag!

    Möjligen skulle jag kunna sköta mig lite bättre på helgen, annars ser jag inget som gått direkt dåligt hittills.

    Nu tar vi nästa vecka!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Grattis och bra jobbat! Ni första vägning då jag liksom lite mer seriöst tagit tag i mina extra kilon visade på en minus på 0,5 kg. Och jag är nöjd! Försöker tänka långsiktigt och inte stressa.
  4. 2
    Grattis och bra jobbat! Ni första vägning då jag liksom lite mer seriöst tagit tag i mina extra kilon visade på en minus på 0,5 kg. Och jag är nöjd! Försöker tänka långsiktigt och inte stressa.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Bra jobbat och grattis
  6. 3
    Bra jobbat och grattis
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Grattis till dig också
  8. 4
    Grattis till dig också
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Det var ju jättebra! Bra jobbat!
  10. 5
    Det var ju jättebra! Bra jobbat!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Grattis till dig med!
  12. 6
    Grattis till dig med!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Tack!
  14. 7
    Tack!
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Tack, jag är jättenöjd!
  16. 8
    Tack, jag är jättenöjd!
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9
    Härligt! Och gött att ryggen tål löpning också!
  18. 9
    Härligt! Och gött att ryggen tål löpning också!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Tack! Jag har bara varit ute korta turer på 20-30 minuter än. Det känns lite i ryggen men ingen större fara.
  20. 10
    Tack! Jag har bara varit ute korta turer på 20-30 minuter än. Det känns lite i ryggen men ingen större fara.
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Skönt att vågen är på din sida Och bra jobbat under veckan!
  22. 11
    Skönt att vågen är på din sida Och bra jobbat under veckan!
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Tack!
  24. 12
    Tack!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar