Namnskylt på vilken sida?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Namnskylt på vilken sida?

    Ni som har namnskyltar i ert arbetsliv, vilken sida av tröjan har ni den på? Höger eller vänster? Nån speciell motivering till valet av sida?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Namnskylt på vilken sida? Ni som har namnskyltar i ert arbetsliv, vilken sida av tröjan har ni den på? Höger eller vänster? Nån speciell motivering till valet av sida?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Jag har den på vänster. Det sitter i sedan jag jobbade som servitris, då skulle namnskylten sitta på vänster sida. Jag har namnskylt och pennficka på vänster, klockan hänger på höger sida, och ficklampan i höger bröstficka. Sen har jag en massa annat krafs i övriga fickor. Allt måste ligga på rätt plats, annars blir jag förvirrad.... *ler*
  4. 2
    Jag har den på vänster. Det sitter i sedan jag jobbade som servitris, då skulle namnskylten sitta på vänster sida. Jag har namnskylt och pennficka på vänster, klockan hänger på höger sida, och ficklampan i höger bröstficka. Sen har jag en massa annat krafs i övriga fickor. Allt måste ligga på rätt plats, annars blir jag förvirrad.... *ler*
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ja visst måste sakerna ligga på rätt plats
    När jag jobbade inom vården hade jag också namnskylt och pennficka på vänster
    Jag saknar att ha bröstficka ibland, det var så himla praktiskt att ha pennor där
  6. 3
    Ja visst måste sakerna ligga på rätt plats
    När jag jobbade inom vården hade jag också namnskylt och pennficka på vänster
    Jag saknar att ha bröstficka ibland, det var så himla praktiskt att ha pennor där
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Vänster

    Enkelt, jag är högerhänt så det är mest praktiskt så. I viss mån kanske vana sedan militärtjänsten, då den skulle sitta på vänster sida men det kan ju ha varit samma orsak till det i grunden.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Vänster Enkelt, jag är högerhänt så det är mest praktiskt så. I viss mån kanske vana sedan militärtjänsten, då den skulle sitta på vänster sida men det kan ju ha varit samma orsak till det i grunden.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Höger

    Fickan är på vänster sida och där har jag redan pennor,mitt idkort mm.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    Höger Fickan är på vänster sida och där har jag redan pennor,mitt idkort mm.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Jag är också högerhänt och för mig känns det enklast att sätta namnskylten på höger sida då
    Så ja vi skyller på militärtjänsten

    Jag är dock förvånad, trodde inte du hade ett jobb där man hade namnskylt?
  12. 6
    Jag är också högerhänt och för mig känns det enklast att sätta namnskylten på höger sida då
    Så ja vi skyller på militärtjänsten

    Jag är dock förvånad, trodde inte du hade ett jobb där man hade namnskylt?
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Namnskylten har jag mitt fram eftersom vi har v-ringade bussaronger/klänningar och namnskylten är en klämma som fästs i urringningen. Under namnskylten hänger ID-kortet. Jag har mitt namn även på pennfickan som sitter i vänster bröstficka.
    Vi får inte ha skyltar som fästs med nålar eftersom de måste kunna plockas av snabbt.
  14. 7
    Namnskylten har jag mitt fram eftersom vi har v-ringade bussaronger/klänningar och namnskylten är en klämma som fästs i urringningen. Under namnskylten hänger ID-kortet. Jag har mitt namn även på pennfickan som sitter i vänster bröstficka.
    Vi får inte ha skyltar som fästs med nålar eftersom de måste kunna plockas av snabbt.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ibland saknar jag arbetskläder, gillade de där bröstfickorna
  16. 8
    Ibland saknar jag arbetskläder, gillade de där bröstfickorna
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Aha så ni har såna där klämmor. Vi har magnet i våra.
    Varför måste de kunna plockas av snabbt?

    Jag trodde man hade gått ifrån nålar pga skaderisken.
  18. 9
    Aha så ni har såna där klämmor. Vi har magnet i våra.
    Varför måste de kunna plockas av snabbt?

    Jag trodde man hade gått ifrån nålar pga skaderisken.
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Inte numera, nej

    Jag har haft. Man skall ha id-bricka synlig överallt i byggnaden t.ex, vilket inte direkt är namnbricka men nära nog.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  20. 10
    Inte numera, nej Jag har haft. Man skall ha id-bricka synlig överallt i byggnaden t.ex, vilket inte direkt är namnbricka men nära nog.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Vänster - magnet på baksidan. Inte en favoritlösning, eftersom den faktiskt är lite för tung för ändamålet, men den funkar ju för alla material i alla fall.
  22. 11
    Vänster - magnet på baksidan. Inte en favoritlösning, eftersom den faktiskt är lite för tung för ändamålet, men den funkar ju för alla material i alla fall.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ah ok
  24. 12
    Ah ok
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ja när jag har lite tunnare toppar (som idag) så är skylten lite väl tung faktiskt.
  26. 13
    Ja när jag har lite tunnare toppar (som idag) så är skylten lite väl tung faktiskt.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Då blir det till att fästa även bakom bh-bandet
  28. 14
    Då blir det till att fästa även bakom bh-bandet
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Aha smart, det har jag aldrig provat
  30. 15
    Aha smart, det har jag aldrig provat
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Om man snabbt behöver lyfta eller förflytta en dålig patient t ex från golvet (jobbar på en akutmottagning) kan skyltar mm vara i vägen och skada patienten.
    Även av hygienskäl då vi brukar lägga av skyltar, pennfickor och annat krafs på en hylla utanför isolerade rum när vi klär på skyddskläder för att ta hand om smittsamma eller infektionskänsliga patienter.

    De flesta av oss rycker av allt löst omedvetet medan vi är på väg mot en dålig patient. Sedan gäller det att hitta allt igen...
  32. 16
    Om man snabbt behöver lyfta eller förflytta en dålig patient t ex från golvet (jobbar på en akutmottagning) kan skyltar mm vara i vägen och skada patienten.
    Även av hygienskäl då vi brukar lägga av skyltar, pennfickor och annat krafs på en hylla utanför isolerade rum när vi klär på skyddskläder för att ta hand om smittsamma eller infektionskänsliga patienter.

    De flesta av oss rycker av allt löst omedvetet medan vi är på väg mot en dålig patient. Sedan gäller det att hitta allt igen...
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Jaha, det var intressant att höra. Så gjorde aldrig vi när jag jobbade på sjukhus.
  34. 17
    Jaha, det var intressant att höra. Så gjorde aldrig vi när jag jobbade på sjukhus.
  35. Salander
    #18
    Höger om jag har "pyjamasen" på mig och det brukar bli höger även när jag är privatklädd.
  36. 18
    Höger om jag har "pyjamasen" på mig och det brukar bli höger även när jag är privatklädd.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Där den är lättast att sätta fast. (Varierar m.a.o.)
  38. 19
    Där den är lättast att sätta fast. (Varierar m.a.o.)
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Jag höll på att fråga om du har namnskylt på dig privat, men jag antar att det är om du är privatklädd i jobbet
  40. 20
    Jag höll på att fråga om du har namnskylt på dig privat, men jag antar att det är om du är privatklädd i jobbet
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar