1,5 går än ej
Småbarn
  1. Medlem sedan
    May 2014
    #1

    1,5 går än ej

    Min son är 1,5 år gammal. Han började krypa ganska sent. Först var det att kröp men magen mot golvet, sedan två månader tillbaka, har han börjat krypa normalt. Nu ställer han säg upp när han håller sig fast vid ett bord. Han kan gå om man håller honom i båda händerna. Nu undrar jag hur pass normalt det är. Min dotter började gå ganska sent också, men det gick smidigare för henne. Enligt flera läkare är allt normalt, sent, men normalt och i sin ordning. Men jag oroar mig ändå. Någon som har liknande erfarenhet?

    Oroad
  2. 1
    1,5 går än ej Min son är 1,5 år gammal. Han började krypa ganska sent. Först var det att kröp men magen mot golvet, sedan två månader tillbaka, har han börjat krypa normalt. Nu ställer han säg upp när han håller sig fast vid ett bord. Han kan gå om man håller honom i båda händerna. Nu undrar jag hur pass normalt det är. Min dotter började gå ganska sent också, men det gick smidigare för henne. Enligt flera läkare är allt normalt, sent, men normalt och i sin ordning. Men jag oroar mig ändå. Någon som har liknande erfarenhet?

    Oroad
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Oroade dig inte! Vår son var också sen, 1,5 år, som sin pappa! Barn lär sig olika saker olika fort! Vår son lärde sig prata jättetidigt och är dessutom tvåspråkig, men gick och klättrade sent. Sen när han väl började gå så gick det fort och nu springer han snabbare än de flesta 4-åringar!!
  4. 2
    Oroade dig inte! Vår son var också sen, 1,5 år, som sin pappa! Barn lär sig olika saker olika fort! Vår son lärde sig prata jättetidigt och är dessutom tvåspråkig, men gick och klättrade sent. Sen när han väl började gå så gick det fort och nu springer han snabbare än de flesta 4-åringar!!
  5. Medlem sedan
    May 2014
    #3
    Tack Viivi för svaret. Det är enklare att ro för barnets mentala utveckling, men när vi går in på det fysiska och hälsan allmänt, känns det svårt ibland. Tack för ditt stöd.
  6. 3
    Tack Viivi för svaret. Det är enklare att ro för barnets mentala utveckling, men när vi går in på det fysiska och hälsan allmänt, känns det svårt ibland. Tack för ditt stöd.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Jag var också lite stressad över att det tog sån tid men när jag förstod att det var samma för hans pappa, som är jätteduktig på all idrott, så slappnade jag av. Oroa dig inte i onödan för det kommer :-)
  8. 4
    Jag var också lite stressad över att det tog sån tid men när jag förstod att det var samma för hans pappa, som är jätteduktig på all idrott, så slappnade jag av. Oroa dig inte i onödan för det kommer :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar