Nya diskussionsämnen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Nya diskussionsämnen

    Häromdan tjackade jag upp mig på ett spel. Nej, det låter ju inte så intressant för er , men det här spelet heter "After dinner debatt" och är egentligen inget spel sådär så att nån vinner och nån förlorar. Utan det är nåt sånt där "spel" som man kan ta fram när man sitter ett gäng och vill ha några roliga diskussionsämnen.

    Alltså, det är 300 (tror jag?...nåt sånt i alla fall) kort med olika diskussionsfrågor på, inom 7-8 olika ämnen som t ex politik, religion, sex o s v.

    Men det borde ju funka även för aff, tänkte jag . Så om ni vill ha en diskussionsfråga nån dag så hojta till. Just nu är dock spelet på övervåningen och just nu är min balans inte på topp och just nu är jag ensam hemma, så inte just nu.
    Men annars?

    (Redax kanske belönar mig med "fördelar" när jag är såhär hjälpsam? )
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Nya diskussionsämnen Häromdan tjackade jag upp mig på ett spel. Nej, det låter ju inte så intressant för er , men det här spelet heter "After dinner debatt" och är egentligen inget spel sådär så att nån vinner och nån förlorar. Utan det är nåt sånt där "spel" som man kan ta fram när man sitter ett gäng och vill ha några roliga diskussionsämnen.

    Alltså, det är 300 (tror jag?...nåt sånt i alla fall) kort med olika diskussionsfrågor på, inom 7-8 olika ämnen som t ex politik, religion, sex o s v.

    Men det borde ju funka även för aff, tänkte jag . Så om ni vill ha en diskussionsfråga nån dag så hojta till. Just nu är dock spelet på övervåningen och just nu är min balans inte på topp och just nu är jag ensam hemma, så inte just nu.
    Men annars?

    (Redax kanske belönar mig med "fördelar" när jag är såhär hjälpsam? )
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Ja du kan säkert få en inbjudan till ett stående och gående mingel på ovanvåningen i en flashig galleria utan hiss...
  4. 2
    Ja du kan säkert få en inbjudan till ett stående och gående mingel på ovanvåningen i en flashig galleria utan hiss...
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Ja, och den inbjudan lär komma från hjärtat
  6. 3
    Ja, och den inbjudan lär komma från hjärtat
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Det är vackert. Tulpan!
  8. 4
    Det är vackert. Tulpan!
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    *tulpan*
    Gulligull!
  10. 5
    *tulpan*
    Gulligull!
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Om du vill spela något trevligt utan att diskutera så rekommenderar jag carcassonne
  12. 6
    Om du vill spela något trevligt utan att diskutera så rekommenderar jag carcassonne
  13. Salander
    #7
    Ahh så varje fredag kan du dra fram sexkorten till oss då?
  14. 7
    Ahh så varje fredag kan du dra fram sexkorten till oss då?
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    *asg*
  16. 8
    *asg*
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Vad kul - såna digitala chansa-på-diskussionsämne kort skulle funnits här. Ett per medlem/dag eller nåt! Bara att klicka på så blev det en tråd på oäf automatiskt 😁. Jag har kollat på denna
    http://www.coolstuff.se/Lingon-ladvi...nger-Fragespel
    flera ggr i sommar, är sugen på att köpa!
  18. 9
    Vad kul - såna digitala chansa-på-diskussionsämne kort skulle funnits här. Ett per medlem/dag eller nåt! Bara att klicka på så blev det en tråd på oäf automatiskt 😁. Jag har kollat på denna
    http://www.coolstuff.se/Lingon-ladvi...nger-Fragespel
    flera ggr i sommar, är sugen på att köpa!
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Oooh now we're takling
  20. 10
    Oooh now we're takling
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11
    Tja ska man få räliga och elaka utstuderade tjuvnyp av dig och din kompis Bull så är man ju inte så sugen. Annars bra idé
  22. 11
    Tja ska man få räliga och elaka utstuderade tjuvnyp av dig och din kompis Bull så är man ju inte så sugen. Annars bra idé
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Ok, tack för tipset! Det spelet har jag aldrig hört talas om, men jag gillar spel så det kanske är roligt?
  24. 12
    Ok, tack för tipset! Det spelet har jag aldrig hört talas om, men jag gillar spel så det kanske är roligt?
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Ja, om ni vill så *snäll*
  26. 13
    Ja, om ni vill så *snäll*
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Hehe, det verkade skojigt!

    Jag köpte ett annat spel i somras, Bullshit eller Sant tror jag det hette. Jag och S-JJ och våra respektive spelade det tills det blev natt
    (OBS! Jag vann!)
  28. 14
    Hehe, det verkade skojigt!

    Jag köpte ett annat spel i somras, Bullshit eller Sant tror jag det hette. Jag och S-JJ och våra respektive spelade det tills det blev natt
    (OBS! Jag vann!)
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Hörrudu din lilla gnälltant, var inte det där ett tjuvnyp då?

    Var snäll och trevlig mot andra nån gång så kanske de/vi är det tillbaka!

    Och idag är jag alldeles för glad för att diskutera på din låga nivå som du startar på redan nu, så - hejdå!
  30. 15
    Hörrudu din lilla gnälltant, var inte det där ett tjuvnyp då?

    Var snäll och trevlig mot andra nån gång så kanske de/vi är det tillbaka!

    Och idag är jag alldeles för glad för att diskutera på din låga nivå som du startar på redan nu, så - hejdå!
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Hur många indier.....?

    Jaja, du vann.... den gången ja. Nästa gång så då jäklar...
  32. 16
    Hur många indier.....?

    Jaja, du vann.... den gången ja. Nästa gång så då jäklar...
  33. Medlem sedan
    Aug 2011
    #17
    Jag tänkte säga att jag ska plugga in varenda svar tills nästa gång.
    Men så kom jag på att...nä, det behövs ju inte. Ni bjöd inte på nåt vidare hårt motstånd nån av er såatte... :P
  34. 17
    Jag tänkte säga att jag ska plugga in varenda svar tills nästa gång.
    Men så kom jag på att...nä, det behövs ju inte. Ni bjöd inte på nåt vidare hårt motstånd nån av er såatte... :P
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Man ska vara snäll mot de skruttiga och sjuka ju... men nästa år är du piggelin, såatteh...
  36. 18
    Man ska vara snäll mot de skruttiga och sjuka ju... men nästa år är du piggelin, såatteh...
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Jajaja, trist för er att ni inte förmådde att tänka lika kristallklart som en stackars tant som fått stroke med allt vad det innebär .
    Lycka till, säger jag!
  38. 19
    Jajaja, trist för er att ni inte förmådde att tänka lika kristallklart som en stackars tant som fått stroke med allt vad det innebär .
    Lycka till, säger jag!
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Testa utan dopingmedel i kroppen så får vi se

    Jag har i alla fall smittats lite och ska ha en Bullshit eller Sant-variant på min 80-talsfest
  40. 20
    Testa utan dopingmedel i kroppen så får vi se

    Jag har i alla fall smittats lite och ska ha en Bullshit eller Sant-variant på min 80-talsfest
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar