Tips om att raka sig under armarna?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Tips om att raka sig under armarna?

    Ibland läser man i media om det. Nu läser jag nedan om någon som tipsat en kompis som luktar svett om dylikt. Säkert i all välmening för att det ska lukta mindre svett. Så, nu frågar jag lite kring det.

    Har ni rekommenderat ngn att raka sig under armarna?
    Varför?
    Vilket kön hade den ni rekommenderade om rakningen?
    Och helt otippad följdfråga: Om en tonårskille luktar svett en timme efter dusch. Hur ska man tipsa då?
  2. 1
    Tips om att raka sig under armarna? Ibland läser man i media om det. Nu läser jag nedan om någon som tipsat en kompis som luktar svett om dylikt. Säkert i all välmening för att det ska lukta mindre svett. Så, nu frågar jag lite kring det.

    Har ni rekommenderat ngn att raka sig under armarna?
    Varför?
    Vilket kön hade den ni rekommenderade om rakningen?
    Och helt otippad följdfråga: Om en tonårskille luktar svett en timme efter dusch. Hur ska man tipsa då?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Ja som jag skrev nedan har jag/vi tipsat en tjej om att raka sig under armarna. Vi tänkte nog att ju mindre man har under armarna, desto mindre varmt/svettigt blir det och även lättare att tvätta sig och hålla sig ren och lättare att rolla sig med en deo (eftersom det är huden man vill åt då). Denna tjej hade mycket behåring,,,mycket.

    Jag har aldrig träffat nån kille med luktproblem, annars ´hade jag kanske tipsat om det också. Jag vet inte faktiskt.

    Ang en kille som luktar svett en timma efter dusch så funderar jag på om det är killen eller kläderna som luktar svett. Om svettlukten har satt sig i kläderna så kan de vara nyvtättade och sen bara bli lite lite varma för att börja lukta svett.
    Annars skulle jag tipsa om att byta deo, kan sätta sig svettlukt i den också. Och så skulle jag tipsa om att använda "Absolut torr".
  4. 2
    Ja som jag skrev nedan har jag/vi tipsat en tjej om att raka sig under armarna. Vi tänkte nog att ju mindre man har under armarna, desto mindre varmt/svettigt blir det och även lättare att tvätta sig och hålla sig ren och lättare att rolla sig med en deo (eftersom det är huden man vill åt då). Denna tjej hade mycket behåring,,,mycket.

    Jag har aldrig träffat nån kille med luktproblem, annars ´hade jag kanske tipsat om det också. Jag vet inte faktiskt.

    Ang en kille som luktar svett en timma efter dusch så funderar jag på om det är killen eller kläderna som luktar svett. Om svettlukten har satt sig i kläderna så kan de vara nyvtättade och sen bara bli lite lite varma för att börja lukta svett.
    Annars skulle jag tipsa om att byta deo, kan sätta sig svettlukt i den också. Och så skulle jag tipsa om att använda "Absolut torr".
  5. Kerstimärta
    #3
    Absolut torr känner jag igen från min ungdom. Iaf principen! Tackar för svar.
  6. 3
    Absolut torr känner jag igen från min ungdom. Iaf principen! Tackar för svar.
  7. Misell
    #4
    Är det så? Att ju mindre hår man har under armarna desto mindre svettas man? *funderar*
    Det är en sån sak jag har funderat på ibland. Det låter logiskt, men jag tycker inte att jag har svettats mindre när jag har varit rakad egentligen.
    Jag vet alltså inte vad som stämmer och inte.
  8. 4
    Är det så? Att ju mindre hår man har under armarna desto mindre svettas man? *funderar*
    Det är en sån sak jag har funderat på ibland. Det låter logiskt, men jag tycker inte att jag har svettats mindre när jag har varit rakad egentligen.
    Jag vet alltså inte vad som stämmer och inte.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Nej jag vet inte heller, men vi tänkte så som tonåringar i alla fall. Som vuxen tänker jag nog att det kan vara högst individuellt.
  10. 5
    Nej jag vet inte heller, men vi tänkte så som tonåringar i alla fall. Som vuxen tänker jag nog att det kan vara högst individuellt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Nix, eftersom jag är 100% säker på att svettdoft och hår under armarna inte hänger ihop.
    Om grabben luktar svett en timme efter dusch, då hade jag nog istället funderat på vad han hade använt för att bli ren.
    Luktar man svett efter en timme så är det ofta hormoniellt. För ren svett luktar inte så snabbt.
    Ibland kan även överdrivet duschande göra att det blir obalans på huden och då kan man nog få en konstig doft snart efter en dusch.

    Jag skulle berätta att det blev en svettdoft och sedan rekommenderat ytterligare en tvätt under armarna och letat rätt på en effektiv deoderant
  12. 6
    Nix, eftersom jag är 100% säker på att svettdoft och hår under armarna inte hänger ihop.
    Om grabben luktar svett en timme efter dusch, då hade jag nog istället funderat på vad han hade använt för att bli ren.
    Luktar man svett efter en timme så är det ofta hormoniellt. För ren svett luktar inte så snabbt.
    Ibland kan även överdrivet duschande göra att det blir obalans på huden och då kan man nog få en konstig doft snart efter en dusch.

    Jag skulle berätta att det blev en svettdoft och sedan rekommenderat ytterligare en tvätt under armarna och letat rätt på en effektiv deoderant
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Några svar,

    Det klibbar iaf aldrig när jag är rakad, när jag fått stubb (typ sommarstuga) känner jag mig fort svettig (klibbig). Varför, kan inte jag svara på.

    Om någon av sönerna luktat svett efter en timme, hade min första fråga varit "du har väl aldrig använt den deon utan att ha tvättat dig under armarna först?". För de som gör så, raggardusch med sin deo, har förstört den. Bara att kasta (den luktar sen svett, högst empirisk forskning, inte jag som raggarduschade).
    Alternativt bett honom raka sig, köpa annan deo, alltid se till att armhålan är helt torr när han har på deo. Något av det borde hjälpa!
  14. 7
    Några svar,

    Det klibbar iaf aldrig när jag är rakad, när jag fått stubb (typ sommarstuga) känner jag mig fort svettig (klibbig). Varför, kan inte jag svara på.

    Om någon av sönerna luktat svett efter en timme, hade min första fråga varit "du har väl aldrig använt den deon utan att ha tvättat dig under armarna först?". För de som gör så, raggardusch med sin deo, har förstört den. Bara att kasta (den luktar sen svett, högst empirisk forskning, inte jag som raggarduschade).
    Alternativt bett honom raka sig, köpa annan deo, alltid se till att armhålan är helt torr när han har på deo. Något av det borde hjälpa!
  15. Kerstimärta
    #8
    Ja, hormoner finns nog.

    Men kan man alltså ha hormoner som gör att svettlukten kommer direkt?
  16. 8
    Ja, hormoner finns nog.

    Men kan man alltså ha hormoner som gör att svettlukten kommer direkt?
  17. Kerstimärta
    #9
    Haha, raggardusch! Det ordet var nytt för mig.

    Det är en fråga att ställa, helt klart.
  18. 9
    Haha, raggardusch! Det ordet var nytt för mig.

    Det är en fråga att ställa, helt klart.
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10
    Nej det har jag inte,
    På följdfrågan skulle jag tipsa honom att använda en annan antiperspirant för den han använder funkar dåligt.
  20. 10
    Nej det har jag inte,
    På följdfrågan skulle jag tipsa honom att använda en annan antiperspirant för den han använder funkar dåligt.
  21. Kerstimärta
    #11
    Fick tips om apotekets deo härovan. Den är nog värd att nämna.
  22. 11
    Fick tips om apotekets deo härovan. Den är nog värd att nämna.
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    När jag är stressad så luktar mitt svett direkt
  24. 12
    När jag är stressad så luktar mitt svett direkt
  25. Salander
    #13
    Ja jag har rekommenderat en man att raka sig under armarna. Personen hade problem med återkommande svampinfektioner och en rejäl tofs under armen. Svampen försvann och allt var frid och fröjd. Dock hade personen frågat om råd, det var inget tips jag släppte bara sådär

    Använder tonårskillen deo? Tvålar han in sig ordentligt?
  26. 13
    Ja jag har rekommenderat en man att raka sig under armarna. Personen hade problem med återkommande svampinfektioner och en rejäl tofs under armen. Svampen försvann och allt var frid och fröjd. Dock hade personen frågat om råd, det var inget tips jag släppte bara sådär

    Använder tonårskillen deo? Tvålar han in sig ordentligt?
  27. Kerstimärta
    #14
    Jag har inget svar på de frågorna. Är ju lite känsligt att bara ställa frågor sådär.
  28. 14
    Jag har inget svar på de frågorna. Är ju lite känsligt att bara ställa frågor sådär.
  29. Salander
    #15
    Jaha jag trodde det gällde ett eget tonårsbarn? Deo är väl steg ett iaf.
  30. 15
    Jaha jag trodde det gällde ett eget tonårsbarn? Deo är väl steg ett iaf.
  31. Kerstimärta
    #16
    Desto värre att ställa såna frågor om det gäller egen ungdom som är på kant med hela världen.
  32. 16
    Desto värre att ställa såna frågor om det gäller egen ungdom som är på kant med hela världen.
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    ja det har med det att göra. Min svett luktar ingenting förutom strax före och under menstruation, det är egentligen bara då jag behöver deo (fast jag använder annars oxå)
  34. 17
    ja det har med det att göra. Min svett luktar ingenting förutom strax före och under menstruation, det är egentligen bara då jag behöver deo (fast jag använder annars oxå)
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Du har inte bott i Örebro m.a.o (om det inte är ett riksord s.a.s.)...
  36. 18
    Du har inte bott i Örebro m.a.o (om det inte är ett riksord s.a.s.)...
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Trodde ju att det ordet var vida känt,,,,,men å andra sidan är jag ju Örebroare också
  38. 19
    Trodde ju att det ordet var vida känt,,,,,men å andra sidan är jag ju Örebroare också
  39. Nalle Blom
    #20

    Lite obehagligt...

    Men en liten kommentar till din sista fråga, flikar jag in här. Det kan vara så att killen är överkänslig mot deon som han använder. Då kan det börja lukta svett och det kan börja rinna, också. Ibland får man även utslag och eller klåda. (Det hände mig som ung. Jag förstod inte varför, förrän en kompis berättade att hon hade samma problem.)
  40. 20
    Lite obehagligt... Men en liten kommentar till din sista fråga, flikar jag in här. Det kan vara så att killen är överkänslig mot deon som han använder. Då kan det börja lukta svett och det kan börja rinna, också. Ibland får man även utslag och eller klåda. (Det hände mig som ung. Jag förstod inte varför, förrän en kompis berättade att hon hade samma problem.)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar