semester för funktionshindrade?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    semester för funktionshindrade?

    Jag har hört talas om semesterboende i Spanien, speciellt anpassade för funktionshindrade, med svensktalande personal. Är det någon a er som känner igen det, vem är huvudman i sådann fall, eller var finns info?
    Det gäller att söka jobb.
  2. 1
    semester för funktionshindrade? Jag har hört talas om semesterboende i Spanien, speciellt anpassade för funktionshindrade, med svensktalande personal. Är det någon a er som känner igen det, vem är huvudman i sådann fall, eller var finns info?
    Det gäller att söka jobb.
  3. Gretah
    #2
    Jag har hört talas om ett sånt ställe! Om ingen annan hinner före så ska jag ta reda på namn.
  4. 2
    Jag har hört talas om ett sånt ställe! Om ingen annan hinner före så ska jag ta reda på namn.
  5. Misell
    #3
    Nej har aldrig hört talas om. Kanske habiliteringen vet?
    Är det ett jobb som du har tänkt söka eller hur menar du?
  6. 3
    Nej har aldrig hört talas om. Kanske habiliteringen vet?
    Är det ett jobb som du har tänkt söka eller hur menar du?
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Förr fanns det iaf något som hette typ Villasol, men det var på Kanarieöarna.
  8. 4
    Förr fanns det iaf något som hette typ Villasol, men det var på Kanarieöarna.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Inte jag själv, men en närstående ung person, som läser till undersköterska. Egentligen till nästa sommar, men det gäller att kolla upp saker medans man har det i minnet.
    Jag har hört talas om det, för evigheter sedan jobbade även min syster en sommar i Toremolinos med det.

    Får söka vidare
  10. 5
    Inte jag själv, men en närstående ung person, som läser till undersköterska. Egentligen till nästa sommar, men det gäller att kolla upp saker medans man har det i minnet.
    Jag har hört talas om det, för evigheter sedan jobbade även min syster en sommar i Toremolinos med det.

    Får söka vidare
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Kanarieöarna gills som spanien.
    Men det är inte så petigt var det ligger, varmt och skönt ska det nog vara
  12. 6
    Kanarieöarna gills som spanien.
    Men det är inte så petigt var det ligger, varmt och skönt ska det nog vara
  13. Medlem sedan
    Sep 2013
    #7
    Vintersol vet jag finns, det är dock mer en tränings- och rehabiliteringsanläggning tror jag. Ligger på Teneriffa och ska vara jättebra
  14. 7
    Vintersol vet jag finns, det är dock mer en tränings- och rehabiliteringsanläggning tror jag. Ligger på Teneriffa och ska vara jättebra
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Hela Teneriffa lär vara handikappanpassat, att alla taxibilar är som färdtjänst mm. Har jag hört.
  16. 8
    Hela Teneriffa lär vara handikappanpassat, att alla taxibilar är som färdtjänst mm. Har jag hört.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Det enda jag känner till är Vintersol på Teneriffa, det är inget semesterboende utan en rehab-anläggning för reumatiker och neurologiskt sjuka och drivs av en svensk stiftelse. I San Agustin på Gran Canaria finns något liknande som drivs av Svenska Re.
    Kolla med DHR (De Handikappades Riksförbund) om det finns något rent semesterboende, de borde ha koll på det.

    (Och nej, hela Teneriffa är inte handikappanpassat.)
  18. 9
    Det enda jag känner till är Vintersol på Teneriffa, det är inget semesterboende utan en rehab-anläggning för reumatiker och neurologiskt sjuka och drivs av en svensk stiftelse. I San Agustin på Gran Canaria finns något liknande som drivs av Svenska Re.
    Kolla med DHR (De Handikappades Riksförbund) om det finns något rent semesterboende, de borde ha koll på det.

    (Och nej, hela Teneriffa är inte handikappanpassat.)
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    DHR var ju smart, jag kollar
    Nä, hela ön kan ju inte gära vara handikappanpassat, egetnligen inser ajg det. Men det är skillnad på olika orter i världen, på en del håll är det svårt med vilken rullstol eller rullator som helst, överallt.
  20. 10
    DHR var ju smart, jag kollar
    Nä, hela ön kan ju inte gära vara handikappanpassat, egetnligen inser ajg det. Men det är skillnad på olika orter i världen, på en del håll är det svårt med vilken rullstol eller rullator som helst, överallt.
  21. Medlem sedan
    Nov 1998
    #11
    Sommarsol i Vejbystrand utanför Ängelholm, Skåne
    www.sommarsol.se
    Min 31 år yngre fru har jobbat där.
    Chefen satt och rökte med cigaretten mellan tårna.
  22. 11
    Sommarsol i Vejbystrand utanför Ängelholm, Skåne
    www.sommarsol.se
    Min 31 år yngre fru har jobbat där.
    Chefen satt och rökte med cigaretten mellan tårna.
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Det ser fint ut, och varför åka till Spanien, egentligen?
  24. 12
    Det ser fint ut, och varför åka till Spanien, egentligen?
  25. Gretah
    #13
    På Teneriffa var det, ett ställe som heter Los Cristiano.
    Vet dock inte om det är det du söker... Men du kan kanske forska i det?
    Hit åker iallafall en svensk familj ofta med sina två rullstolsburna barn.
  26. 13
    På Teneriffa var det, ett ställe som heter Los Cristiano.
    Vet dock inte om det är det du söker... Men du kan kanske forska i det?
    Hit åker iallafall en svensk familj ofta med sina två rullstolsburna barn.
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Vintersol på Teneriffa...rehabilitering osv, beviljas av FK och man får förebyggandepenning.
  28. 14
    Vintersol på Teneriffa...rehabilitering osv, beviljas av FK och man får förebyggandepenning.
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #15
    Los Cristianos (ifall de ska söka på stället)
    /Anonym språkpolis
    Ligger på södra Teneriffa, som alla andra turiststäder. Med andra ord, en lättillgänglig plats
  30. 15
    Los Cristianos (ifall de ska söka på stället)
    /Anonym språkpolis
    Ligger på södra Teneriffa, som alla andra turiststäder. Med andra ord, en lättillgänglig plats
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar