En fråga ur högen igen då :)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    En fråga ur högen igen då :)

    "Kvinnor pratar för mycket och män bryr sig inte. Nämn några andra könsstereotyper som du håller med om eller ej."


    ​Någon?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    En fråga ur högen igen då :) "Kvinnor pratar för mycket och män bryr sig inte. Nämn några andra könsstereotyper som du håller med om eller ej."


    ​Någon?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Den var ju lätt!

    Fast äsch, jag bryr mig nog inte...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Den var ju lätt! Fast äsch, jag bryr mig nog inte...
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Håller inte med om: Att flickor och pojkar skulle vara så fundamentalt olika.

    I går började min pojke i klass fyra. Efter alla välkomstceremonier åker tre föräldrar och sex nio/tioåriga pojkar för att fika. Sex ungar, sex heeeeelt olika personligheter. Det enda de har gemensamt är att de är kompisar, har snopp och går i samma klass
  6. 3
    Håller inte med om: Att flickor och pojkar skulle vara så fundamentalt olika.

    I går började min pojke i klass fyra. Efter alla välkomstceremonier åker tre föräldrar och sex nio/tioåriga pojkar för att fika. Sex ungar, sex heeeeelt olika personligheter. Det enda de har gemensamt är att de är kompisar, har snopp och går i samma klass
  7. Gretah
    #4
    Jag är dålig på sånt där Dessutom är det så att här hemma är det min man som pratar hål i huvudet på mej. Jag kan bli så evinnerligt trött i mina öron.

    Män ser inte när en kvinna bytt gardiner... Osant
    Kvinnor kan inte köra bil... Osant
  8. 4
    Jag är dålig på sånt där Dessutom är det så att här hemma är det min man som pratar hål i huvudet på mej. Jag kan bli så evinnerligt trött i mina öron.

    Män ser inte när en kvinna bytt gardiner... Osant
    Kvinnor kan inte köra bil... Osant
  9. Salander
    #5
    Nä, dra ett nytt kort
  10. 5
    Nä, dra ett nytt kort
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Blev du lite orolig att ditt svar inte skulle vara så poppis här?
  12. 6
    Blev du lite orolig att ditt svar inte skulle vara så poppis här?
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Jag kan hålla med dig till viss del. Och samtidigt ÄR det ju skillnad på flickor och pojkar, resp. kvinnor och män. Det är skillnad på utsidan, så varför inte på insidan också, tänker jag?..
    Men sen blir vissa skillnader väldigt uppförstorade såklart, av omgivningen.
    Men skillnader, det finns det givetvis.
    Även om jag tror att skillnaden är större på individnivå.
  14. 7
    Jag kan hålla med dig till viss del. Och samtidigt ÄR det ju skillnad på flickor och pojkar, resp. kvinnor och män. Det är skillnad på utsidan, så varför inte på insidan också, tänker jag?..
    Men sen blir vissa skillnader väldigt uppförstorade såklart, av omgivningen.
    Men skillnader, det finns det givetvis.
    Även om jag tror att skillnaden är större på individnivå.
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    De där osanningarna håller jag med om att de är osanningar
  16. 8
    De där osanningarna håller jag med om att de är osanningar
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Mäh, otacksamma människa!



    Men okdå, jag ska göra´t. Bäst för dig att du svarar då!
  18. 9
    Mäh, otacksamma människa!



    Men okdå, jag ska göra´t. Bäst för dig att du svarar då!
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Alla är väl inte lika, men lite sant är det. I ett rum med kvinnor så tjattras det ofta betydligt mer än i ett rum med män. Det är nog oftare som kvinnor tjatar hål i huvudet på folk (sin man) är motsatsen. Och tjatar man så lyssnar till slut inte folk.

    Men nu var det andra du frågade efter. Kvinnor har en mer utvecklad empatisk förmåga än män, säger jag då.
  20. 10
    Alla är väl inte lika, men lite sant är det. I ett rum med kvinnor så tjattras det ofta betydligt mer än i ett rum med män. Det är nog oftare som kvinnor tjatar hål i huvudet på folk (sin man) är motsatsen. Och tjatar man så lyssnar till slut inte folk.

    Men nu var det andra du frågade efter. Kvinnor har en mer utvecklad empatisk förmåga än män, säger jag då.
  21. Medlem sedan
    Aug 2010
    #11
    Jag skulle kunna nämna många exempel, men tänker inte dra igång något ikväll när jag är så trött. Främst eftersom att det "inte finns" stereotypa skillnader mellan könen, oavsett att hjärnorna ser olika ut hos de båda könen.
  22. 11
    Jag skulle kunna nämna många exempel, men tänker inte dra igång något ikväll när jag är så trött. Främst eftersom att det "inte finns" stereotypa skillnader mellan könen, oavsett att hjärnorna ser olika ut hos de båda könen.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    "Män är från Mars, kvinnor från Venus". Instämmer ej. Män och kvinnor må vara olika på många sätt men jag är fanimej inte från samma planet som alla andra kvinnor
  24. 12
    "Män är från Mars, kvinnor från Venus". Instämmer ej. Män och kvinnor må vara olika på många sätt men jag är fanimej inte från samma planet som alla andra kvinnor
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Ja, generellt så håller jag med om det!
    (Men såklart är det också individuellt, bäst att tillägga på bästa aff-manér )
  26. 13
    Ja, generellt så håller jag med om det!
    (Men såklart är det också individuellt, bäst att tillägga på bästa aff-manér )
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Jag ska också gå och lägga mig.
    Men imorgon då, då kanske du kan berätta mer om hur du tänker?

    Nattinatti!
  28. 14
    Jag ska också gå och lägga mig.
    Men imorgon då, då kanske du kan berätta mer om hur du tänker?

    Nattinatti!
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Nej, vissa kvinnor vill man verkligen inte bli ihopklumpad med . Inte vissa män heller för den delen.
  30. 15
    Nej, vissa kvinnor vill man verkligen inte bli ihopklumpad med . Inte vissa män heller för den delen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar