Bland det mest respektlösa man...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Bland det mest respektlösa man...

    ...kan göra - inte minst som verksam inom människovårdande yrken - är att döma ut människor med hjälp av konstruerade och vetenskapligt grundlösa diagnoser....
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Bland det mest respektlösa man... ...kan göra - inte minst som verksam inom människovårdande yrken - är att döma ut människor med hjälp av konstruerade och vetenskapligt grundlösa diagnoser....
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Lustigt

    Jag skulle ju säga att det är väl så respektlöst att döma ut någon pga deras diagnos, t.ex. genom att påstå att den är konstruerad...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Lustigt Jag skulle ju säga att det är väl så respektlöst att döma ut någon pga deras diagnos, t.ex. genom att påstå att den är konstruerad...
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Vet inte vem du syftar på, men jag har, såvitt jag vet, aldrig dömt ut någon människa p.g.a. att han/hon har fått en diagnos. Diagnosen I SIG är en medicinsk/vetenskaplig fråga och har inget, whatsoever, men den berörda personen att göra. Är dock inte överraskad av att du inte kan hålla isär dessa frågor, eftersom du är personligen starkt berörd.
  6. 3
    Vet inte vem du syftar på, men jag har, såvitt jag vet, aldrig dömt ut någon människa p.g.a. att han/hon har fått en diagnos. Diagnosen I SIG är en medicinsk/vetenskaplig fråga och har inget, whatsoever, men den berörda personen att göra. Är dock inte överraskad av att du inte kan hålla isär dessa frågor, eftersom du är personligen starkt berörd.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar