Hur går det nu då med vikten?
Vikt
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Hur går det nu då med vikten?

    Efter semestern och flera som ville strama åt. Har inte mycket, men visst är det några kilon. Jobbar både med att vara snäll mot mig själv, (att jag på alla sätt duger som jag är) och viljan att gå ner de rätt onödiga kilon. Inte vägt mig ännu, det får gå några veckor. Orkar inte vara helt strikt dock, gör små övervägda val utöver den planerade maten. Jag kör på en matdag helt enkelt igen!! Igår - så är jag ärlig:-) Kanske fler som vill skriva matdagar ett tag?? (Mår bäst av att dra ner på kollisar i bröd o dyl.)
    F 2 ägg m lite majo (standard ofta - ibland ett par finncrisp)
    mängder med te hela dagen:-)
    L Mindre bit lasagne och stor portion vitkålsallad
    M Kesella m en nektarin och frön
    Middag En wrap med pulled pork och grönsaker o salsa
    En halv stor flaska Proteindryck från gymmet.
    Sen kommer maken hem med typ en stor hel smörgåstårta. Här unnar jag mig en rätt liten bit - den var sååååå god. Det var värt det. Tänker då att jag tar med en bit till lunch. Men näää - den gubben gick inte! Imorse åkte laxen med fetaost ner i väskan istället! 17-åringen får mumsa vidare på den istället.....
  2. 1
    Hur går det nu då med vikten? Efter semestern och flera som ville strama åt. Har inte mycket, men visst är det några kilon. Jobbar både med att vara snäll mot mig själv, (att jag på alla sätt duger som jag är) och viljan att gå ner de rätt onödiga kilon. Inte vägt mig ännu, det får gå några veckor. Orkar inte vara helt strikt dock, gör små övervägda val utöver den planerade maten. Jag kör på en matdag helt enkelt igen!! Igår - så är jag ärlig:-) Kanske fler som vill skriva matdagar ett tag?? (Mår bäst av att dra ner på kollisar i bröd o dyl.)
    F 2 ägg m lite majo (standard ofta - ibland ett par finncrisp)
    mängder med te hela dagen:-)
    L Mindre bit lasagne och stor portion vitkålsallad
    M Kesella m en nektarin och frön
    Middag En wrap med pulled pork och grönsaker o salsa
    En halv stor flaska Proteindryck från gymmet.
    Sen kommer maken hem med typ en stor hel smörgåstårta. Här unnar jag mig en rätt liten bit - den var sååååå god. Det var värt det. Tänker då att jag tar med en bit till lunch. Men näää - den gubben gick inte! Imorse åkte laxen med fetaost ner i väskan istället! 17-åringen får mumsa vidare på den istället.....
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Här går det sakta neråt. 0,4 kg denna vecka och det är jag nöjd med. Jobbar med att hitta en balans och inte vara superstrikt. För jag orkar oftast inte vara superstrikt en längre tid och då blir det gärna mycket upp och ner och det är rätt tärande.

    Min matdag igår
    Frukost: lättyoghurt, tärnat äpple, hemgjord müsli och ett kokt ägg
    Mellis: halv fralla med ost och ett latte på mellanmjölk
    Lunch: Bento-låda där jag inte åt allt ris
    Eftermiddag: kaffe m mjölk. 1/2 nutrilettbar och ett litet äpple
    Middag: panerad fylld fisk, potatismos, squash och sockerärtor, örtagårdssås
    Styrketräning helkropp
    Kväll: 1/2 nutrilett bar
  4. 2
    Här går det sakta neråt. 0,4 kg denna vecka och det är jag nöjd med. Jobbar med att hitta en balans och inte vara superstrikt. För jag orkar oftast inte vara superstrikt en längre tid och då blir det gärna mycket upp och ner och det är rätt tärande.

    Min matdag igår
    Frukost: lättyoghurt, tärnat äpple, hemgjord müsli och ett kokt ägg
    Mellis: halv fralla med ost och ett latte på mellanmjölk
    Lunch: Bento-låda där jag inte åt allt ris
    Eftermiddag: kaffe m mjölk. 1/2 nutrilettbar och ett litet äpple
    Middag: panerad fylld fisk, potatismos, squash och sockerärtor, örtagårdssås
    Styrketräning helkropp
    Kväll: 1/2 nutrilett bar
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Exakt så! TÄnker att om jag nu är 47 år o inte lyckas med att vara strikt länge - så är det ju balansen jag måste få till!!!
  6. 3
    Exakt så! TÄnker att om jag nu är 47 år o inte lyckas med att vara strikt länge - så är det ju balansen jag måste få till!!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Ja, min viktrapport ser du ovan! Jag kan skriva min matdag från i går...

    Frukost: Lättyoghurt med frukt och hemgjord müsli, liten grovmacka med ost, tomat och basilka. ½ apelsin, vitaminer, te.

    Mellis: Wasa sport med makrill, nektarin, kaffe med mjölk (flera koppar under fm).

    Lunch (skolmatsal): Liten klick pasta carbonara, liten klick grönsaksris, halva tallriken råkost och grönsaker.

    Mellis (på språng): 2/3 stor proteinbar, ett äpple.

    (massor av träning)

    Sen middag hemma: Sidfläskgryta med äpple, curry, lök, broccoli m m, bulgur, gröna bönor och grönsallad.
  8. 4
    Ja, min viktrapport ser du ovan! Jag kan skriva min matdag från i går...

    Frukost: Lättyoghurt med frukt och hemgjord müsli, liten grovmacka med ost, tomat och basilka. ½ apelsin, vitaminer, te.

    Mellis: Wasa sport med makrill, nektarin, kaffe med mjölk (flera koppar under fm).

    Lunch (skolmatsal): Liten klick pasta carbonara, liten klick grönsaksris, halva tallriken råkost och grönsaker.

    Mellis (på språng): 2/3 stor proteinbar, ett äpple.

    (massor av träning)

    Sen middag hemma: Sidfläskgryta med äpple, curry, lök, broccoli m m, bulgur, gröna bönor och grönsallad.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Har inte vägt mig på någon vecka, men har kommit igång med träningen och äter som vanligt, så gissningsvis är jag på väg så sakteliga neråt igen. Sommaruppgången var ju rätt så begränsad, så jag känner att det viktigaste är att komma in i rätt vardagslunk igen
  10. 5
    Har inte vägt mig på någon vecka, men har kommit igång med träningen och äter som vanligt, så gissningsvis är jag på väg så sakteliga neråt igen. Sommaruppgången var ju rätt så begränsad, så jag känner att det viktigaste är att komma in i rätt vardagslunk igen
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Förstår att du njöt av smörgåstårtan, men det var nog ett bra val att ta annat till lunch idag
    Själv startade jag med kalorireggning igen i söndags och hittills har det gått bra
  12. 6
    Förstår att du njöt av smörgåstårtan, men det var nog ett bra val att ta annat till lunch idag
    Själv startade jag med kalorireggning igen i söndags och hittills har det gått bra
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Hm? Förväntas man veta vad en bento-låda är om man bor utanför Stockholm?
  14. 7
    Hm? Förväntas man veta vad en bento-låda är om man bor utanför Stockholm?
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Det är en låda med blandade småportioner av flera rätter som man kan få på japanska restauranger. Oftast är det några sushi-bitar, ett par kycklingspett, lite marinerat kött, ris och sallad.
  16. 8
    Det är en låda med blandade småportioner av flera rätter som man kan få på japanska restauranger. Oftast är det några sushi-bitar, ett par kycklingspett, lite marinerat kött, ris och sallad.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    Nej det behöver man inte veta fast det är inget Stockholm-specifikt utan mer japansk restaurang-specifikt
  18. 9
    Nej det behöver man inte veta fast det är inget Stockholm-specifikt utan mer japansk restaurang-specifikt
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Aha tänkte att det var nån speciell matkedja som fanns i Stockholm Men ja är det japanskt så förstår jag varför jag inte känner till det heller eftersom jag aldrig har ätit japanskt
  20. 10
    Aha tänkte att det var nån speciell matkedja som fanns i Stockholm Men ja är det japanskt så förstår jag varför jag inte känner till det heller eftersom jag aldrig har ätit japanskt
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Se svar till thess
  22. 11
    Se svar till thess
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Här går det långsamt, långsamt nedåt. Startade på 61,5 och väger efter tre veckor 59,2 (i lördags). Vill egentligen ner till 56-57, men kanske nöjer mig vid 58, vi får se. Jag blir ju också äldre, man kanske får acceptera ett par kilo mer än för några år sedan?

    Jättebra idé att skriva matdagar, det behöver jag nog. Min matdag igår:
    Frukost: 1 kokt ägg, naturell mild lättyoughurt med hallon och (hemplockade) blåbär, te
    "mellis" 1 cappuccino
    Lunch: 8 bitar sushi
    Middag: kalvfärsfrikadeller i tomatsås, tagliatelle. Höll nere pastamängden och åt mig mätt på köttbullarna. Stor sallad med tomat, haricotsverts, blandade blad, oliver.

    Inser nu i efterhand att jag inte åt några mellis, mycket ovanligt för att vara mig.
  24. 12
    Här går det långsamt, långsamt nedåt. Startade på 61,5 och väger efter tre veckor 59,2 (i lördags). Vill egentligen ner till 56-57, men kanske nöjer mig vid 58, vi får se. Jag blir ju också äldre, man kanske får acceptera ett par kilo mer än för några år sedan?

    Jättebra idé att skriva matdagar, det behöver jag nog. Min matdag igår:
    Frukost: 1 kokt ägg, naturell mild lättyoughurt med hallon och (hemplockade) blåbär, te
    "mellis" 1 cappuccino
    Lunch: 8 bitar sushi
    Middag: kalvfärsfrikadeller i tomatsås, tagliatelle. Höll nere pastamängden och åt mig mätt på köttbullarna. Stor sallad med tomat, haricotsverts, blandade blad, oliver.

    Inser nu i efterhand att jag inte åt några mellis, mycket ovanligt för att vara mig.
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Då har du missat något!
  26. 13
    Då har du missat något!
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Vänta nu, inte är väl -2,3 kilo på tre veckor "långsamt, långsamt"? Det är ju en rask takt på viktminskningen, tycker jag! Bra jobbat!
  28. 14
    Vänta nu, inte är väl -2,3 kilo på tre veckor "långsamt, långsamt"? Det är ju en rask takt på viktminskningen, tycker jag! Bra jobbat!
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Nej, när du skriver det så ser jag ju att det är mycket! Det känns som att jag sliter och att det går trögt och är trååååkigt Är galet sugen på mackor hela tiden. Och vin. Nåja, nu ska jag hålla i det här tills jag känner mig nöjd, har tagit tag i styrketräningen nu också för att få lite fastare kropp så det blir nog bra i slutändan.
  30. 15
    Nej, när du skriver det så ser jag ju att det är mycket! Det känns som att jag sliter och att det går trögt och är trååååkigt Är galet sugen på mackor hela tiden. Och vin. Nåja, nu ska jag hålla i det här tills jag känner mig nöjd, har tagit tag i styrketräningen nu också för att få lite fastare kropp så det blir nog bra i slutändan.
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16
    Inte heller vägt mig, men det KÄNNS bättre i kroppen! Har lyckats få in träning och ett par längre promenader + yoga ett par ggr i veckan. Mycket svårare att få till även vardagsmotion de dagar när man reser i jobbet från 06-22...
  32. 16
    Inte heller vägt mig, men det KÄNNS bättre i kroppen! Har lyckats få in träning och ett par längre promenader + yoga ett par ggr i veckan. Mycket svårare att få till även vardagsmotion de dagar när man reser i jobbet från 06-22...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar