Tips på bättre sömn
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Tips på bättre sömn

    Eller snarare att somna.... haft detta problem så länge jag kan minnas... Emellanåt tar jag milda insomningstabletter - det funkar - MEN ingen läkare vill ju skriva ut det så att det blir en vana - är för ung säger de. Köper det till viss del:-) Så - följande gör jag: inget kaffe från ca 15, tagit bort svart te och dricker örtte på kvällen(med valeriana, fänkål mm). Tränar inte för sent, har svalt i rummet, ALLTID öronproppar mm mm mm. Tänker att jag ska börja meditera - men får inte in typ en timmes meditation i mitt liv och vill inte heller. Kan kortare meditationer som görs regelbundet funka? Joo - har tagit tabletter med Valeriana ibland men känner ingen skillnad. TIPS?? (även på Alternativ medicin.)
  2. 1
    Tips på bättre sömn Eller snarare att somna.... haft detta problem så länge jag kan minnas... Emellanåt tar jag milda insomningstabletter - det funkar - MEN ingen läkare vill ju skriva ut det så att det blir en vana - är för ung säger de. Köper det till viss del:-) Så - följande gör jag: inget kaffe från ca 15, tagit bort svart te och dricker örtte på kvällen(med valeriana, fänkål mm). Tränar inte för sent, har svalt i rummet, ALLTID öronproppar mm mm mm. Tänker att jag ska börja meditera - men får inte in typ en timmes meditation i mitt liv och vill inte heller. Kan kortare meditationer som görs regelbundet funka? Joo - har tagit tabletter med Valeriana ibland men känner ingen skillnad. TIPS?? (även på Alternativ medicin.)
  3. Anonym
    #2
    Jag brukar använda apotekets avspännings cd och den tycker jag hjälper, tar ca 15 min sen har jag hört att man ska sy små doftpåsar med humlekottar för dom ska vara sövande och gillar man inte doften kan man blanda med ex lavendel som är lugnande
  4. 2
    Jag brukar använda apotekets avspännings cd och den tycker jag hjälper, tar ca 15 min sen har jag hört att man ska sy små doftpåsar med humlekottar för dom ska vara sövande och gillar man inte doften kan man blanda med ex lavendel som är lugnande
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Visst är det bättre med korta meditationer än inga alls. Prova!

    Annars vill jag föreslå en av mina käpphästar: Metamorfos-tekniken - lätt massage (beröring snarare) på fötter, händer o huvud. Eller bara på fötter, vilket som känns bäst. Du behöver en familjemedlem eller vän som kan ge dig denna beröring. Man kan ge sig själv, men inte lika avkopplande tycker jag.
  6. 3
    Visst är det bättre med korta meditationer än inga alls. Prova!

    Annars vill jag föreslå en av mina käpphästar: Metamorfos-tekniken - lätt massage (beröring snarare) på fötter, händer o huvud. Eller bara på fötter, vilket som känns bäst. Du behöver en familjemedlem eller vän som kan ge dig denna beröring. Man kan ge sig själv, men inte lika avkopplande tycker jag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar