Andra vägningen
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Andra vägningen

    Ett resultat denna vecka på -0,2 kilo och vågen visade i morse på 61,5 kilo. Jag är faktiskt rätt nöjd med det lilla minuset då det är så dags i månaden för min del. Hade vägningen varit i går hade jag fått ett stort plus istället, då jag samlar en hel del vätska i kroppen. Så det känns okej. Hittills totalt -1,2 kilo på drygt två veckor.

    Bra i veckan: Helt undvikit chipsen hemma på helgen. Hempoppade popcorn och morotsstavar med hemgjord vitlöksdipp har ersatt. (Jättegott: rosta 5-6 hela vitlöksklyftor med skal i ugnen någon halvtimme, ta ut innanmätet och mosa ned det i nån dl mager kvarg. Krydda med lite salt och peppar. Mums!) Tackat nej till wienerbröd och tårta på jobbet flera dagar. Det var iofs lätt för jag var inte ens sugen. Tränat en hel del.
    Lagt mig i tid!

    Mindre bra: Avslutade söndagen med ett par glas vin och någon näve salta nötter hos en väninna, men snackandet var välehövligt!

    Nästa vecka kommer innebära en del utmaningar, framför allt på lördagen. Min man fyller år då, och vi ska äta lunch ute på restaurang, dessutom är vi bortbjudna på middag på kvällen. Utöver det så ska vi äta middag med vänner på en grekisk restaurang på tisdag kväll. Det är dagen innan min vägning så då gäller det verkligen att jag gör bra val.

    Då kör vi vidare!
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Andra vägningen Ett resultat denna vecka på -0,2 kilo och vågen visade i morse på 61,5 kilo. Jag är faktiskt rätt nöjd med det lilla minuset då det är så dags i månaden för min del. Hade vägningen varit i går hade jag fått ett stort plus istället, då jag samlar en hel del vätska i kroppen. Så det känns okej. Hittills totalt -1,2 kilo på drygt två veckor.

    Bra i veckan: Helt undvikit chipsen hemma på helgen. Hempoppade popcorn och morotsstavar med hemgjord vitlöksdipp har ersatt. (Jättegott: rosta 5-6 hela vitlöksklyftor med skal i ugnen någon halvtimme, ta ut innanmätet och mosa ned det i nån dl mager kvarg. Krydda med lite salt och peppar. Mums!) Tackat nej till wienerbröd och tårta på jobbet flera dagar. Det var iofs lätt för jag var inte ens sugen. Tränat en hel del.
    Lagt mig i tid!

    Mindre bra: Avslutade söndagen med ett par glas vin och någon näve salta nötter hos en väninna, men snackandet var välehövligt!

    Nästa vecka kommer innebära en del utmaningar, framför allt på lördagen. Min man fyller år då, och vi ska äta lunch ute på restaurang, dessutom är vi bortbjudna på middag på kvällen. Utöver det så ska vi äta middag med vänner på en grekisk restaurang på tisdag kväll. Det är dagen innan min vägning så då gäller det verkligen att jag gör bra val.

    Då kör vi vidare!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Bra jobbat och grattis till minus
  4. 2
    Bra jobbat och grattis till minus
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tack!
  6. 3
    Tack!
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4

    Lite tröstande

    att även den bästa kan falla lite. Känns bra för mig som ramlat lite djupare. Nu simmar vi uppåt igen va? Bra jobbatr där
    *******CoxOrange = Fd IngridMarie Minus 18kg *******
  8. 4
    Lite tröstande att även den bästa kan falla lite. Känns bra för mig som ramlat lite djupare. Nu simmar vi uppåt igen va? Bra jobbatr där
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Ja, jag har aldrig påstått att jag är perfekt. Det var en kombo av semestersnaskande och träningsvila (problem med ländryggen) som gjorde att jag lade på mig tre kilo i sommar. Men nu ska de bort!
  10. 5
    Ja, jag har aldrig påstått att jag är perfekt. Det var en kombo av semestersnaskande och träningsvila (problem med ländryggen) som gjorde att jag lade på mig tre kilo i sommar. Men nu ska de bort!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar