Muskelrykningar som har börjat nyligen
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Aug 2014
    #1

    Muskelrykningar som har börjat nyligen

    För drygt en vecka hade vi en grill kväll hemma med lagom alkohol. Dagen därpå vaknade jag ganska tidigt med lite huvudvärk, men kunde aldrig somna om då det ryckte i min vänstra lårben muskel. Jag trodde att du skulle lägga av efter någon minut ( så som det brukar göra) men det gjorde aldrig det! Det fortsatt i hela dagen. Dagen efter började det rycka på högra vaden i 5-6 timmar. Sen började det rycka i alla muskler i kroppen ( axlar, rygg, ben bröst... Etc) nu är det korta ryckningar men kommer och går jätte ofta i hela kroppen!
    Ringde till vårdcentralen, men de ville mig avvakta i ett par veckor innan de tar emot mig. Jag känner också att jag är små yr, och får lite domningar då och då ( vet inte om det är inbillning efter allt jag läst på nätet).
    Jag hittade massa läskiga sjukdomar på nätet med de symptom, och några inlägg, men aldrig någon som skrivit vad det är för något! Känner mig väldigt orolig, så orolig att jag inte kan sova på nätterna.
    för övrigt är jag helt frisk 37 årig som tränar 2-3 ggr/ vecka, med ganska stabilt liv
    tacksam för alla svar
  2. 1
    Muskelrykningar som har börjat nyligen För drygt en vecka hade vi en grill kväll hemma med lagom alkohol. Dagen därpå vaknade jag ganska tidigt med lite huvudvärk, men kunde aldrig somna om då det ryckte i min vänstra lårben muskel. Jag trodde att du skulle lägga av efter någon minut ( så som det brukar göra) men det gjorde aldrig det! Det fortsatt i hela dagen. Dagen efter började det rycka på högra vaden i 5-6 timmar. Sen började det rycka i alla muskler i kroppen ( axlar, rygg, ben bröst... Etc) nu är det korta ryckningar men kommer och går jätte ofta i hela kroppen!
    Ringde till vårdcentralen, men de ville mig avvakta i ett par veckor innan de tar emot mig. Jag känner också att jag är små yr, och får lite domningar då och då ( vet inte om det är inbillning efter allt jag läst på nätet).
    Jag hittade massa läskiga sjukdomar på nätet med de symptom, och några inlägg, men aldrig någon som skrivit vad det är för något! Känner mig väldigt orolig, så orolig att jag inte kan sova på nätterna.
    för övrigt är jag helt frisk 37 årig som tränar 2-3 ggr/ vecka, med ganska stabilt liv
    tacksam för alla svar
  3. Anonym
    #2
    Har inget svar egentligen, men vill bara säga att sådär har jag också ganska ofta. Kan rycka varsomhelst i kroppen, och sitta i flera dagar. Gissar att det är stressrelaterat. Kram å lycka till. Det är säkert ingen fara
  4. 2
    Har inget svar egentligen, men vill bara säga att sådär har jag också ganska ofta. Kan rycka varsomhelst i kroppen, och sitta i flera dagar. Gissar att det är stressrelaterat. Kram å lycka till. Det är säkert ingen fara
  5. Medlem sedan
    Aug 2014
    #3
    Tack för svaret!
    jag kan komma med status uppdatering, nu drygt 6 veckor senare:
    numera känner jag ryckningar ett par gånger om dagen i olika muskler. Ryckningar varar sällan mer än några sekunder (ibland minuter). Jag har slutat tänka på det, men vill veta vad det är för nåt! Kommer det att försvinna någon gång ( eller så som jag hade det innan någon gång efter träning eller så)
  6. 3
    Tack för svaret!
    jag kan komma med status uppdatering, nu drygt 6 veckor senare:
    numera känner jag ryckningar ett par gånger om dagen i olika muskler. Ryckningar varar sällan mer än några sekunder (ibland minuter). Jag har slutat tänka på det, men vill veta vad det är för nåt! Kommer det att försvinna någon gång ( eller så som jag hade det innan någon gång efter träning eller så)
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Varför är ditt nick hypo? Alltså, är det pga sköldkörtelsjukdom?
    För har man, jag, det, så har jag alla möjliga konstiga CNS-grejer för mig.
    Är du dessutom opererad för giftstruma (alltså du kanske inte ens har hypotyreos, men jag tänkte på ditt nick), så kan man ha kalkbrist och d-vitaminbrist, och då, tja väldigt många symtom (och då krävs behandling).
  8. 4
    Varför är ditt nick hypo? Alltså, är det pga sköldkörtelsjukdom?
    För har man, jag, det, så har jag alla möjliga konstiga CNS-grejer för mig.
    Är du dessutom opererad för giftstruma (alltså du kanske inte ens har hypotyreos, men jag tänkte på ditt nick), så kan man ha kalkbrist och d-vitaminbrist, och då, tja väldigt många symtom (och då krävs behandling).
  9. Medlem sedan
    Aug 2014
    #5
    Hej
    Bara ett nick! Inget kopplad till körtel sjuka.
    För övrigt statusen 9 veckor senare: ryckningarna är kvar! Kommer och går över hela kroppen, på sistone mest i vaderna, median och axlar.
    Varar i några minuter, men kommer oftare.
  10. 5
    Hej
    Bara ett nick! Inget kopplad till körtel sjuka.
    För övrigt statusen 9 veckor senare: ryckningarna är kvar! Kommer och går över hela kroppen, på sistone mest i vaderna, median och axlar.
    Varar i några minuter, men kommer oftare.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar