Första intrycket är viktigt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Första intrycket är viktigt

    tycker jag

    Och idag fick jag ett dåligt sådant av en människa som kommer vara viktig de närmaste 2 åren.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Första intrycket är viktigt tycker jag

    Och idag fick jag ett dåligt sådant av en människa som kommer vara viktig de närmaste 2 åren.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Jo det är viktigt och man påverkas så klart av det, men ibland - speciellt om man ska tillbringa en hel del tid tillsammans av en eller annan anledning - så finns det all anledning att ge människor en ny chans och se om det inte finns något mer positivt bakom det där första intrycket.
  4. 2
    Jo det är viktigt och man påverkas så klart av det, men ibland - speciellt om man ska tillbringa en hel del tid tillsammans av en eller annan anledning - så finns det all anledning att ge människor en ny chans och se om det inte finns något mer positivt bakom det där första intrycket.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Ja det måste jag

    har bett om ett möte så det kommer ske om ca 2 veckor.

    Hoppas verkligen att det blir bättre.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Ja det måste jag har bett om ett möte så det kommer ske om ca 2 veckor.

    Hoppas verkligen att det blir bättre.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Aj då jobbigt när det går på tok direkt från början. Hoppas det löser sig.
  8. 4
    Aj då jobbigt när det går på tok direkt från början. Hoppas det löser sig.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Jag lägger inte så stor vikt vid hur folk är första gången. Självklart lägger jag märke till saker, men bara för att de gör eller säger saker så behöver det inte betyda så mycket.
  10. 5
    Jag lägger inte så stor vikt vid hur folk är första gången. Självklart lägger jag märke till saker, men bara för att de gör eller säger saker så behöver det inte betyda så mycket.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Det är det, men det är också vettigt att ge folk minst en chans till. Första intrycket stämmer inte alltid. Ta blyghet exempelvis. Det uppfattas ofta som arrogans vid första intrycket.

    Sedan finns det tillfällen då man möter någon ändå som det inte hjälper att ge chanser, för man går helt enkelt inte ihop. Jag har fått en chef en gång som jag kände efter tio minuter att det inte skulle gå och det gjorde det inte.
  12. 6
    Det är det, men det är också vettigt att ge folk minst en chans till. Första intrycket stämmer inte alltid. Ta blyghet exempelvis. Det uppfattas ofta som arrogans vid första intrycket.

    Sedan finns det tillfällen då man möter någon ändå som det inte hjälper att ge chanser, för man går helt enkelt inte ihop. Jag har fått en chef en gång som jag kände efter tio minuter att det inte skulle gå och det gjorde det inte.
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Ja det är det

    pratade med läraren nu...kändes sådär ff
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  14. 7
    Ja det är det pratade med läraren nu...kändes sådär ff
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Människan presenterade sig inte

    utan sprang bara iväg

    Nu på em har vi pratat igen.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  16. 8
    Människan presenterade sig inte utan sprang bara iväg

    Nu på em har vi pratat igen.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Självklart ska människan få det

    det handlar om sonens nya lärare.

    Så det är ju viktigt att det fungerar

    Hur löste du det med chefen?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    Självklart ska människan få det det handlar om sonens nya lärare.

    Så det är ju viktigt att det fungerar

    Hur löste du det med chefen?
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Fast att du sträckte fram handen och sa ditt namn? Ja, det låter ju lite udda, men det finns kanske någon förklaring.

    Eller du menar att ni inte hälsade alls? Iåfall kan man liksom ta befälet och gå fram till personen och säga vem man är och att det är kul att ses. Lägger personen benen på ryggen och sticker, så kan man hojta lite glatt och typ hallåååå, jag vill bara hälsa! Tjoho!

    Jag kan själv bli duktigt irriterad när folk inte hälsar i situationer där de bör göra det. Då är jag väldigt tydlig med att jag vill hälsa och står inte och väntar på ett initiativ som inte kommer. Då släpper irritationen också.
  20. 10
    Fast att du sträckte fram handen och sa ditt namn? Ja, det låter ju lite udda, men det finns kanske någon förklaring.

    Eller du menar att ni inte hälsade alls? Iåfall kan man liksom ta befälet och gå fram till personen och säga vem man är och att det är kul att ses. Lägger personen benen på ryggen och sticker, så kan man hojta lite glatt och typ hallåååå, jag vill bara hälsa! Tjoho!

    Jag kan själv bli duktigt irriterad när folk inte hälsar i situationer där de bör göra det. Då är jag väldigt tydlig med att jag vill hälsa och står inte och väntar på ett initiativ som inte kommer. Då släpper irritationen också.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Sonens nya lärare behöver ju du inte ha så jättemycket med att göra, kan vi hoppas. Funkar det för sonen så kan det väl räcka?

    Jag stack därifrån. Det brukar vara enklare än att försöka ändra på en dumskalle eller att få denne avskedad.
  22. 11
    Sonens nya lärare behöver ju du inte ha så jättemycket med att göra, kan vi hoppas. Funkar det för sonen så kan det väl räcka?

    Jag stack därifrån. Det brukar vara enklare än att försöka ändra på en dumskalle eller att få denne avskedad.
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Ja lite måste man ju

    ha med henne att göra

    haha så sant så
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  24. 12
    Ja lite måste man ju ha med henne att göra

    haha så sant så
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar