Han ger sig inte !
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Han ger sig inte !

    Jag har i två års tid varit tillsammans med en man...vi bodde inte i hop men bodde väldigt nära varandra.
    Relationen var aldrig riktigt bra då han förlöjligade min tonårsdotter hela tiden och jag fick inte vara med henne som jag ville utan att få kritik !
    Kraftiga humörsvängningar men också väldigt kärleksfull !
    En mycket charmig och social kille....utåt sett !
    jag upptäckte själv och blev även varnad av vänner och bekanta att han ljuger och inte håller sig till sannningen !
    Mina barn gillade honom aldrig.....
    Umgås aldrig m
  2. 1
    Han ger sig inte ! Jag har i två års tid varit tillsammans med en man...vi bodde inte i hop men bodde väldigt nära varandra.
    Relationen var aldrig riktigt bra då han förlöjligade min tonårsdotter hela tiden och jag fick inte vara med henne som jag ville utan att få kritik !
    Kraftiga humörsvängningar men också väldigt kärleksfull !
    En mycket charmig och social kille....utåt sett !
    jag upptäckte själv och blev även varnad av vänner och bekanta att han ljuger och inte håller sig till sannningen !
    Mina barn gillade honom aldrig.....
    Umgås aldrig m
  3. Anonym
    #2
    Fortsätter här....
    han umgås aldrig med vänner...bara en vän som inte heller är så omtyckt !
    Mitt problem är att han fortsätter smsa mig om hur mycket han älskar mig....saknar mig...att jag är hans livs kärlek osv...
    Jag har bett honom sluta ett antal ggr men han fortsätter !
    Nu har han börjat lägga personliga och kärleksfulla presenter i min brevlåda med en veckas mellanrum...
    Jag börjar tycka beteendet är näst intill lite sjukt nu ..
    Varför släpper han mig inte ?????
  4. 2
    Fortsätter här....
    han umgås aldrig med vänner...bara en vän som inte heller är så omtyckt !
    Mitt problem är att han fortsätter smsa mig om hur mycket han älskar mig....saknar mig...att jag är hans livs kärlek osv...
    Jag har bett honom sluta ett antal ggr men han fortsätter !
    Nu har han börjat lägga personliga och kärleksfulla presenter i min brevlåda med en veckas mellanrum...
    Jag börjar tycka beteendet är näst intill lite sjukt nu ..
    Varför släpper han mig inte ?????
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    När ser råd i media och så, så är rådet, svara inte alls.
    Så skriv till honom att du inte kommer svara på hans meddelande hädanefter, så gör du det inte heller.
  6. 3
    När ser råd i media och så, så är rådet, svara inte alls.
    Så skriv till honom att du inte kommer svara på hans meddelande hädanefter, så gör du det inte heller.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Jag skulle svara EN gång. Förklara för honom (gärna i mejl, så du kan spara mejlet för framtida behov) att du inte vill ha med honom att göra, att du inte vill att han hör av sig eller lämnar grejer eller gör nåt alls som har med dig att göra. Och att OM han gör det, en enda gång till, så kommer du att göra en polisanmälan gällande trakasserier (eller vad det nu faller under, det kan du ju kolla med polisen innan).
    Och ett enda litet pip eller livstecken från honom igen, så anmäler du. Det är ju inte säkert att det leder till något, det kanske läggs ner. Men då anmäler du igen och igen, tills polisen tar dig på allvar.

    Lycka till! Han verkar utefter det du beskriver vara väldigt creepy. Usch. Försök verkligen bli av med honom!
  8. 4
    Jag skulle svara EN gång. Förklara för honom (gärna i mejl, så du kan spara mejlet för framtida behov) att du inte vill ha med honom att göra, att du inte vill att han hör av sig eller lämnar grejer eller gör nåt alls som har med dig att göra. Och att OM han gör det, en enda gång till, så kommer du att göra en polisanmälan gällande trakasserier (eller vad det nu faller under, det kan du ju kolla med polisen innan).
    Och ett enda litet pip eller livstecken från honom igen, så anmäler du. Det är ju inte säkert att det leder till något, det kanske läggs ner. Men då anmäler du igen och igen, tills polisen tar dig på allvar.

    Lycka till! Han verkar utefter det du beskriver vara väldigt creepy. Usch. Försök verkligen bli av med honom!
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Håller med Mary T.. Du måste vara TYDLIG när du skriver så det inte kan tolkas dubbelt. Och hotar du med en polisanmälan så MÅSTE du genomföra den när han väl går över gränsen igen.

    Hans beteende och sätt kommer inte att sluta väl om du inte sätter gränsen NU och ordentligt!
  10. 5
    Håller med Mary T.. Du måste vara TYDLIG när du skriver så det inte kan tolkas dubbelt. Och hotar du med en polisanmälan så MÅSTE du genomföra den när han väl går över gränsen igen.

    Hans beteende och sätt kommer inte att sluta väl om du inte sätter gränsen NU och ordentligt!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Håller med. Det där är ett läskigt beteende. Det går att läsa om ofredande och förföljelse på polisens webbplats. Spara bevis!
  12. 6
    Håller med. Det där är ett läskigt beteende. Det går att läsa om ofredande och förföljelse på polisens webbplats. Spara bevis!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar