Vi tar väl ett goddag fredag idag !
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Vi tar väl ett goddag fredag idag !

    Har ätit en tallrik lait ribot till frukost och om någon timme blir det väl lunch... gubben har lovat att fixa carbonara. Sedan ska äldsta dottern hämtas hem, hon är hos en kompis vid kusten, så jag skulle kunna passa på att bada, men jag har visst inte så mycket lust. Har ägnat hela förmiddagen åt en bok som kom från biblioteket igår, "Central Park" av Guillaume Musso som lär var Frankrikes mest läste författare, vad vet jag. Det var den första franska bok jag läste, efter de 17 böcker jag läste i Sverige, plus några stycken sedan jag kom hem (har läst en på franska inser jag, men det var en översättning), bland annat Åsne Seierstads "En av oss: en berättelse om Norge". Nu virkar jag lite.
  2. 1
    Vi tar väl ett goddag fredag idag ! Har ätit en tallrik lait ribot till frukost och om någon timme blir det väl lunch... gubben har lovat att fixa carbonara. Sedan ska äldsta dottern hämtas hem, hon är hos en kompis vid kusten, så jag skulle kunna passa på att bada, men jag har visst inte så mycket lust. Har ägnat hela förmiddagen åt en bok som kom från biblioteket igår, "Central Park" av Guillaume Musso som lär var Frankrikes mest läste författare, vad vet jag. Det var den första franska bok jag läste, efter de 17 böcker jag läste i Sverige, plus några stycken sedan jag kom hem (har läst en på franska inser jag, men det var en översättning), bland annat Åsne Seierstads "En av oss: en berättelse om Norge". Nu virkar jag lite.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Har kommit hem efter att ha hämtat flickorna från båten som mannen åker på med sin kompis. Flickorna åkte med mellan några slussar.

    Har ont i lederna och inte säker på varför. Känner mig allmänt grinig och sur men det går förhoppningsvis över snart.

    Ikväll ska visst en kompis komma över när hon har slutat jobbet. Ska fixa en paj strax.
  4. 2
    Har kommit hem efter att ha hämtat flickorna från båten som mannen åker på med sin kompis. Flickorna åkte med mellan några slussar.

    Har ont i lederna och inte säker på varför. Känner mig allmänt grinig och sur men det går förhoppningsvis över snart.

    Ikväll ska visst en kompis komma över när hon har slutat jobbet. Ska fixa en paj strax.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Trevligt med kompis och paj, och att åka båt mellan slussar, men otrevligt med ont i lederna. Är det något du brukar ha ? Hoppas att det onda går över, så blir nog lite bättre men grinigheten också !
    Hur länge till har ni lov ?
  6. 3
    Trevligt med kompis och paj, och att åka båt mellan slussar, men otrevligt med ont i lederna. Är det något du brukar ha ? Hoppas att det onda går över, så blir nog lite bättre men grinigheten också !
    Hur länge till har ni lov ?
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag börjar igen den första med två studiedagar.

    Lederna känns lite bättre efter Alvedon och så ignorerade jag dem när vi lekte i parken. Brukar inte ha ont vad jag kommer ihåg. Börjar väl bli gammal.
  8. 4
    Jag börjar igen den första med två studiedagar.

    Lederna känns lite bättre efter Alvedon och så ignorerade jag dem när vi lekte i parken. Brukar inte ha ont vad jag kommer ihåg. Börjar väl bli gammal.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Gokväll fredag!
    Har varit ute pà fabriken hela dagen och det är ganska tröttsamt även om vi inte fick sà mycket gjort. Lillebro är pà bio med bästisen.
    Det är ruggigt kallt och jag funderar pà ett bad och en varm pyjamas. Sambon pratade om en brasa men jag vet inte om det blir av.
    Ha en fin kväll!
  10. 5
    Gokväll fredag!
    Har varit ute pà fabriken hela dagen och det är ganska tröttsamt även om vi inte fick sà mycket gjort. Lillebro är pà bio med bästisen.
    Det är ruggigt kallt och jag funderar pà ett bad och en varm pyjamas. Sambon pratade om en brasa men jag vet inte om det blir av.
    Ha en fin kväll!
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Hoppas att surheten lättar med pajen och kompisen. Om det är lika fuktigt hos er som här sà förstàr jag varför du har ont i lederna. Jag känner mig helt stel i kylan med en slags molande nackspärr som stràlar ner till armbàgen. Skyller pà vädret och hoppas pà sol i mogon.
  12. 6
    Hoppas att surheten lättar med pajen och kompisen. Om det är lika fuktigt hos er som här sà förstàr jag varför du har ont i lederna. Jag känner mig helt stel i kylan med en slags molande nackspärr som stràlar ner till armbàgen. Skyller pà vädret och hoppas pà sol i mogon.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Direkt sommarvarmt har inte vi det heller, men det är inte braskallt. Storasyster har givetvis badat i Atlanten både igår och idag. Som jag antog, avstod jag.
  14. 7
    Direkt sommarvarmt har inte vi det heller, men det är inte braskallt. Storasyster har givetvis badat i Atlanten både igår och idag. Som jag antog, avstod jag.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Vi eldade faktiskt brasa inne härom kvällen.

    Humöret blev bättre som tur var. Våra grannen bjöd över på ngr glas vin och tjatter och så kom kompisen över på mer tjatter.
  16. 8
    Vi eldade faktiskt brasa inne härom kvällen.

    Humöret blev bättre som tur var. Våra grannen bjöd över på ngr glas vin och tjatter och så kom kompisen över på mer tjatter.
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Tjatter är bra !
  18. 9
    Tjatter är bra !
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar