Inspiration
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Inspiration

    Vi ska göra om dotterns rum,färg och tapet

    Någon som vill tipsa om något snyggt?

    Hon är 11.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Inspiration Vi ska göra om dotterns rum,färg och tapet

    Någon som vill tipsa om något snyggt?

    Hon är 11.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Vad gillar hon (och ni)?
  4. 2
    Vad gillar hon (och ni)?
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Och vilken typ av inredningsstil önskas?
  6. 3
    Och vilken typ av inredningsstil önskas?
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Dottern vill ha lila

    så det är väl enda önskningen sas
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  8. 4
    Dottern vill ha lila så det är väl enda önskningen sas
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
  10. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Tack
  11. 6
    Tack
  12. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Om ni inte har något emot att måla om om några år, när hon inte gillar lila längre eller tycker att det är för flickaktigt kan ni ju måla i ljuslila (pastell) och så måla några ränder i en kraftigare lila färg - alt. mörkare lila fondvägg (om rummet tål detta). Annars hade jag kanske tagit en vit eller ljusgrå bas och så målat några lila ränder, då blir den lila färgen inte lika dominerande och man "står ut" med den längre. Det är ju även skillnad på lila och lila - för lite vuxnare look hade jag kanske gått mer åt plommon-hållet.

    Bild-googla "måla vägg ränder" så får du upp rätt så mycket ränder, men det går ju (enklare) att göra varianter av det med bara ett par ränder av olika tjocklek i stället för att jobba med många olika färger.
  13. 7
    Om ni inte har något emot att måla om om några år, när hon inte gillar lila längre eller tycker att det är för flickaktigt kan ni ju måla i ljuslila (pastell) och så måla några ränder i en kraftigare lila färg - alt. mörkare lila fondvägg (om rummet tål detta). Annars hade jag kanske tagit en vit eller ljusgrå bas och så målat några lila ränder, då blir den lila färgen inte lika dominerande och man "står ut" med den längre. Det är ju även skillnad på lila och lila - för lite vuxnare look hade jag kanske gått mer åt plommon-hållet.

    Bild-googla "måla vägg ränder" så får du upp rätt så mycket ränder, men det går ju (enklare) att göra varianter av det med bara ett par ränder av olika tjocklek i stället för att jobba med många olika färger.
  14. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Hon har rosa idag

    vi har sagt till henne att denna eventuella lila får hon ha länge,det är ju en kostnad med att måla mm..

    Tack för tips,ska googla
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  15. 8
    Hon har rosa idag vi har sagt till henne att denna eventuella lila får hon ha länge,det är ju en kostnad med att måla mm..

    Tack för tips,ska googla
  16. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    Sök på google med: tween room Purple och kolla bilderna.

    Jag skulle köra på en fondvägg och vita väggar i övrigt och sedan fixa detaljer i lila. Så har mina barn det i sina rum. Lätt att ändra utan så mycket medel.
    Man kan ha lila överkast, kuddar, matta, lampor etc. Och ändå få en lila känsla.
  17. 9
    Sök på google med: tween room Purple och kolla bilderna.

    Jag skulle köra på en fondvägg och vita väggar i övrigt och sedan fixa detaljer i lila. Så har mina barn det i sina rum. Lätt att ändra utan så mycket medel.
    Man kan ha lila överkast, kuddar, matta, lampor etc. Och ändå få en lila känsla.
  18. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Min son har ett prickigt rum. Det låter galet men är faktiskt väldigt roligt. Han ville ha ett solgult rum med prickar i massa olika färger. Jag gjorde stora cirklar med hjälp av lock, fat och liknande och fyllde i dem med olika färger. Sen blev den aptrista vita garderoben också gul och på den har jag limmat fast lister som ramar in ett collage av tapetbitar som är målade i samma färger som prickarna.

    Det kan du ju göra i olika lila nyanser, eller peta in lite grått också.
  19. 10
    Min son har ett prickigt rum. Det låter galet men är faktiskt väldigt roligt. Han ville ha ett solgult rum med prickar i massa olika färger. Jag gjorde stora cirklar med hjälp av lock, fat och liknande och fyllde i dem med olika färger. Sen blev den aptrista vita garderoben också gul och på den har jag limmat fast lister som ramar in ett collage av tapetbitar som är målade i samma färger som prickarna.

    Det kan du ju göra i olika lila nyanser, eller peta in lite grått också.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar