Polishelikoptrar har åkt runt här
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Polishelikoptrar har åkt runt här

    Man hör uttryckningsfordon, en koll på sydsvenskan
    Nazistdemostration med avslut bara 500 meter från oss.
    Nu håller jag mig hemma ett tag till
    Vad fan (ursäkta svenskan) ska dom avsluta på Limhamns torg
  2. 1
    Polishelikoptrar har åkt runt här Man hör uttryckningsfordon, en koll på sydsvenskan
    Nazistdemostration med avslut bara 500 meter från oss.
    Nu håller jag mig hemma ett tag till
    Vad fan (ursäkta svenskan) ska dom avsluta på Limhamns torg
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Jaha då...

    vet vi.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Jaha då... vet vi.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Ja, måste man inte ut så är det nog bäst att stanna hemma i det läget.

    Vidrigt med nazistdemonstrationer. Minst sagt.
  6. 3
    Ja, måste man inte ut så är det nog bäst att stanna hemma i det läget.

    Vidrigt med nazistdemonstrationer. Minst sagt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Usch då
  8. 4
    Usch då
  9. mandelblomma
    #5
    jag har svårt faktiskt att förstå att ett parti som nazistpartiet FÅR ha offentliga möten, hur mycket jag än tror på demokratin...det finns ändå ingen motsägelse för mig att förbjuda dem att hålla offentliga möten som dessutom alltid urartar i stora bråk som kostar samhället pengar.
    Lite som att jämföra med att då fotbollen spårar ut pga huliganer så får de spela publiklösa.
  10. 5
    jag har svårt faktiskt att förstå att ett parti som nazistpartiet FÅR ha offentliga möten, hur mycket jag än tror på demokratin...det finns ändå ingen motsägelse för mig att förbjuda dem att hålla offentliga möten som dessutom alltid urartar i stora bråk som kostar samhället pengar.
    Lite som att jämföra med att då fotbollen spårar ut pga huliganer så får de spela publiklösa.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Mötesfrihet, demonstrationsfrihet och yttrandefrihet är oerhört grundläggande i en demokrati, och börjar man inskränka dessa rättigheter har vi inte längre en demokrati. Så enkelt är det. En helt annan sak är att de naturligtvis inte får bryta mot de begränsningar i yttrandefriheten, som demokratiskt har beslutats, nämligen i fråga om förtal och hets mot folkgrupp.
  12. 6
    Mötesfrihet, demonstrationsfrihet och yttrandefrihet är oerhört grundläggande i en demokrati, och börjar man inskränka dessa rättigheter har vi inte längre en demokrati. Så enkelt är det. En helt annan sak är att de naturligtvis inte får bryta mot de begränsningar i yttrandefriheten, som demokratiskt har beslutats, nämligen i fråga om förtal och hets mot folkgrupp.
  13. mandelblomma
    #7
    jag är väl medveten om de grundstenarna i en demokrati. Men eftersom de bedriver hets mot folkgrupp och förtal anser jag att de förbrukat den rätten.
  14. 7
    jag är väl medveten om de grundstenarna i en demokrati. Men eftersom de bedriver hets mot folkgrupp och förtal anser jag att de förbrukat den rätten.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Det har tydligen varit rätt livligt om läst rapporterna rätt. Men nu verkar det lösas upp. När jag var och handla så var det många som kom från det hållet
  16. 8
    Det har tydligen varit rätt livligt om läst rapporterna rätt. Men nu verkar det lösas upp. När jag var och handla så var det många som kom från det hållet
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Att vara högerextrem innebär inte per automatik att man bedriver förtal eller hets mot folkgrupp. Det måste påvisas konkret för att man skall kunna ingripa med stöd av lagen.
  18. 9
    Att vara högerextrem innebär inte per automatik att man bedriver förtal eller hets mot folkgrupp. Det måste påvisas konkret för att man skall kunna ingripa med stöd av lagen.
  19. mandelblomma
    #10
    jag vet, men i de flesta fall är det inte så svårt att utläsa/ höra....
  20. 10
    jag vet, men i de flesta fall är det inte så svårt att utläsa/ höra....
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    När det sker bör de berörda personerna lagföras, givetvis, men man kan inte förbjuda en demonstration eller ett parti - exempelvis.
  22. 11
    När det sker bör de berörda personerna lagföras, givetvis, men man kan inte förbjuda en demonstration eller ett parti - exempelvis.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar