Söndag.
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Söndag.

    det är alldeles tyst i huset. Gubben är vaken, men läser visst. Lillasyster har jag sagt godmorgon till, men jag tror hon somnade om. Storasyster ska snart hämtas hem från ett pyjamasparty. Jag hoppas de har sovit något. I eftermiddag ska vi på fika hos en kollega till gubben och jag har lovat att ta med en rabarberpaj. Tanken var att vi skulle kunna sitta i trädgården, men jag är ännu inte säker på att vädret går med på det.
  2. 1
    Söndag. det är alldeles tyst i huset. Gubben är vaken, men läser visst. Lillasyster har jag sagt godmorgon till, men jag tror hon somnade om. Storasyster ska snart hämtas hem från ett pyjamasparty. Jag hoppas de har sovit något. I eftermiddag ska vi på fika hos en kollega till gubben och jag har lovat att ta med en rabarberpaj. Tanken var att vi skulle kunna sitta i trädgården, men jag är ännu inte säker på att vädret går med på det.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Godmorgon. Har inga större planer för dagen men det finns alltid något att fixa med hemma.

    Vad gott med rabarberpaj. Ska nog titta om vi kan göra en här med.
  4. 2
    Godmorgon. Har inga större planer för dagen men det finns alltid något att fixa med hemma.

    Vad gott med rabarberpaj. Ska nog titta om vi kan göra en här med.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Jag gör typ smulpaj, med ett täcke av
    100 g smör
    1 dl socker
    1 dl vetemjöl
    2 dl havregryn
    (och möjligen lite bakpulver)
    Det tycker jag blir godast !
  6. 3
    Jag gör typ smulpaj, med ett täcke av
    100 g smör
    1 dl socker
    1 dl vetemjöl
    2 dl havregryn
    (och möjligen lite bakpulver)
    Det tycker jag blir godast !
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Det är ungefär så jag också gör! Har aldrig haft i bakpulver dock. Gör det någon större skillnad?
  8. 4
    Det är ungefär så jag också gör! Har aldrig haft i bakpulver dock. Gör det någon större skillnad?
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Tror inte bakpulvret gör någon skillnad egentligen (jag tänker att det borde jämna ut "degen" någon, men jag vet ärligt talat inte), men det finns i originalreceptet för "mammas havrekakor".
    Upptäckte att jag bara hade hälften av havregryn, så jag fick improvisera med de kvarvarande, importerade havrekuddarna...
  10. 5
    Tror inte bakpulvret gör någon skillnad egentligen (jag tänker att det borde jämna ut "degen" någon, men jag vet ärligt talat inte), men det finns i originalreceptet för "mammas havrekakor".
    Upptäckte att jag bara hade hälften av havregryn, så jag fick improvisera med de kvarvarande, importerade havrekuddarna...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar