Måndag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Måndag,

    det är grått, regnigt och fuktigt. Gubben har åkt med lillasyster till sjukgymnasten för att få lite råd om och hjälp med ryggen. Tanken är att det under någon gång av dagen ska bli ett besök på ikea. Jag är mest inne på fika, men har å andra sidan ingen inspiration att tänka ut nå'n lunch... Vi har i alla fall ett presentkort som måste utnyttjas i veckan (fast det gäller förstås inte i restaurangen, eller för épiceriet, de är ju smarta !). Annars känns det mer som en dag gjord för en brasa (fast kallt är det nog egentligen inte), några trevliga böcker och inte så mycket mer.
  2. 1
    Måndag, det är grått, regnigt och fuktigt. Gubben har åkt med lillasyster till sjukgymnasten för att få lite råd om och hjälp med ryggen. Tanken är att det under någon gång av dagen ska bli ett besök på ikea. Jag är mest inne på fika, men har å andra sidan ingen inspiration att tänka ut nå'n lunch... Vi har i alla fall ett presentkort som måste utnyttjas i veckan (fast det gäller förstås inte i restaurangen, eller för épiceriet, de är ju smarta !). Annars känns det mer som en dag gjord för en brasa (fast kallt är det nog egentligen inte), några trevliga böcker och inte så mycket mer.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Grått och regn här med. Har ätit gröt till frukost vilket kändes höstligt.

    Tänker nog åka till en trädgård trots vädret, man kan ju hoppas på förre andra människor då.
  4. 2
    Grått och regn här med. Har ätit gröt till frukost vilket kändes höstligt.

    Tänker nog åka till en trädgård trots vädret, man kan ju hoppas på förre andra människor då.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Här regnar det pà riktigt. Lillebror är hos en kompis i grannbyn, storebror har àkt till uni för att tag i administrativa bitar (han är pà mördande humör) och sambon är i trädgàrden med en kompis och gräver en grop pà jakt efter en vattenläcka. Jag skall gà ut och vara lite solidariskt i regnet.
    Hoppas att Ikeabesöket blev tillfredsställande, jag har inte varit där sen minst tre mànader trots att det ligger 5 minuter härifràn.
  6. 3
    Här regnar det pà riktigt. Lillebror är hos en kompis i grannbyn, storebror har àkt till uni för att tag i administrativa bitar (han är pà mördande humör) och sambon är i trädgàrden med en kompis och gräver en grop pà jakt efter en vattenläcka. Jag skall gà ut och vara lite solidariskt i regnet.
    Hoppas att Ikeabesöket blev tillfredsställande, jag har inte varit där sen minst tre mànader trots att det ligger 5 minuter härifràn.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Ok ikea-besök, men ganska mycket folk (något måste man väl göra i regnet). Vi kom inte till fikat förrän efter klockan sex tror jag, eftersom vi först handlade upp presentkortet på 55€55 (som vi fått efter en måltid i juni).
    Snällt av dig att vara solidarisk i regnet ! Hoppas storebror förstår att få ihop sin administration och tar ut sitt dåliga humör på något annat än familjen hädanefter.
  8. 4
    Ok ikea-besök, men ganska mycket folk (något måste man väl göra i regnet). Vi kom inte till fikat förrän efter klockan sex tror jag, eftersom vi först handlade upp presentkortet på 55€55 (som vi fått efter en måltid i juni).
    Snällt av dig att vara solidarisk i regnet ! Hoppas storebror förstår att få ihop sin administration och tar ut sitt dåliga humör på något annat än familjen hädanefter.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Gröt undrar jag när jag senast åt till frukost.... Är alldeles för förtjust i filmjölk !
  10. 5
    Gröt undrar jag när jag senast åt till frukost.... Är alldeles för förtjust i filmjölk !
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Killarna äter gröt varje morgon hos mormor. Väldigt synd att de inte fortsätter sen under skolàret för det är en väldigt bra start pà dagen.
  12. 6
    Killarna äter gröt varje morgon hos mormor. Väldigt synd att de inte fortsätter sen under skolàret för det är en väldigt bra start pà dagen.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Ja, om de faktiskt gillar gröt, vore det ju en utmärkt morgonstart !
  14. 7
    Ja, om de faktiskt gillar gröt, vore det ju en utmärkt morgonstart !
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar