Visa ord från en PT:-)
Vikt
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Visa ord från en PT:-)

    Pratade med en klok pt på mitt gym om viktminskning. Har har pluggat närings- och träningslära på universitetet. Frågade om fokus bör vara på kondition eller styrka vid viktminskning. Absolut styrketräning.
    Mat - då fokus på grönt och protein, det andra är tillbehör:-)

    O så två tråkiga ord avslutade han med - tålamod och disciplin. Det sista ordet bet på mig. Inga undantag och ursäkter...
  2. 1
    Visa ord från en PT:-) Pratade med en klok pt på mitt gym om viktminskning. Har har pluggat närings- och träningslära på universitetet. Frågade om fokus bör vara på kondition eller styrka vid viktminskning. Absolut styrketräning.
    Mat - då fokus på grönt och protein, det andra är tillbehör:-)

    O så två tråkiga ord avslutade han med - tålamod och disciplin. Det sista ordet bet på mig. Inga undantag och ursäkter...
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Jo, kloka ord, visst! Men jag tror på en bra blandning. Jag tycker absolut att jag mår bäst om jag även äter bra kolhydrater i min kost, och om jag blandar konditions- och styrketräning.
  4. 2
    Jo, kloka ord, visst! Men jag tror på en bra blandning. Jag tycker absolut att jag mår bäst om jag även äter bra kolhydrater i min kost, och om jag blandar konditions- och styrketräning.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Just det, det där med tålamod och disciplin är viktigt! Det skriver jag under på. För egen del har jag rätt bra disciplin men just nu lite sämre tålamod, då det gått väldigt trögt med viktminskningen de två sista veckorna. Det gäller att se det hela i ett längre perspektiv...
  6. 3
    Just det, det där med tålamod och disciplin är viktigt! Det skriver jag under på. För egen del har jag rätt bra disciplin men just nu lite sämre tålamod, då det gått väldigt trögt med viktminskningen de två sista veckorna. Det gäller att se det hela i ett längre perspektiv...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag håller med MrsHyde - lagom av allt, så funkar jag bäst. Jag kör just nu övervägande styrketräning i grupp på olika sätt, men gillar också mina löparrundor och spinningen. Jag har utvecklat ett bättre tålamod allt eftersom jag sett att vågen sakta men säkert visat lägre siffror - jag har ju liksom fått utdelning på tålamodet.
  8. 4
    Jag håller med MrsHyde - lagom av allt, så funkar jag bäst. Jag kör just nu övervägande styrketräning i grupp på olika sätt, men gillar också mina löparrundor och spinningen. Jag har utvecklat ett bättre tålamod allt eftersom jag sett att vågen sakta men säkert visat lägre siffror - jag har ju liksom fått utdelning på tålamodet.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ja tålamod och disciplin ja,,,,vore bra att ha en större portion av det
  10. 5
    Ja tålamod och disciplin ja,,,,vore bra att ha en större portion av det
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar