fredagsenkät då, ingen verkar ha gjort
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    fredagsenkät då, ingen verkar ha gjort

    någon ser jag nu när jag kommer hem från jobbet

    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?
    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit?
    -Någon bra film ni ska se, vilken?
    -Musik i högtalarna, vad?
    -har ni haft en bra vecka?
    -Planer för helgen?
  2. 1
    fredagsenkät då, ingen verkar ha gjort någon ser jag nu när jag kommer hem från jobbet

    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?
    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit?
    -Någon bra film ni ska se, vilken?
    -Musik i högtalarna, vad?
    -har ni haft en bra vecka?
    -Planer för helgen?
  3. Salander
    #2

    Skönt att du tar ansvar!

    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet? Nope men senare gick jag .
    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit? Plankstek blev det
    -Någon bra film ni ska se, vilken? Nope
    -Musik i högtalarna, vad?
    Kristallen, TV-gala, skvalar i bakgrunden
    -har ni haft en bra vecka? Jag har det, men inte mina barn så jag känner mig trött och orolig och lite ledsen.
    -Planer för helgen? Imorgon hem till vänner på kvällen. På dagen så ska jag jobba lite hemifrån plus läsa in mig inför ett möte på måndag. Söndag blir en sån där handla,tvätta, städa dag
  4. 2
    Skönt att du tar ansvar! -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet? Nope men senare gick jag .
    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit? Plankstek blev det
    -Någon bra film ni ska se, vilken? Nope
    -Musik i högtalarna, vad?
    Kristallen, TV-gala, skvalar i bakgrunden
    -har ni haft en bra vecka? Jag har det, men inte mina barn så jag känner mig trött och orolig och lite ledsen.
    -Planer för helgen? Imorgon hem till vänner på kvällen. På dagen så ska jag jobba lite hemifrån plus läsa in mig inför ett möte på måndag. Söndag blir en sån där handla,tvätta, städa dag
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?
    - ja har jobbat, nej gick inte tidigare

    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit?
    - inte mycket till mat, trycker mest i mig bärs, lösviktsgodis, crispiga osstbågar och jordnötsringar.

    -Någon bra film ni ska se, vilken?
    - nä har ingen susning om någon film överhuvudtaget

    -Musik i högtalarna, vad?
    -inget, sällan här är musik i några högtalare.

    -har ni haft en bra vecka?
    - njae varken eller, same shit different week.

    -Planer för helgen?
    - nä inget
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?
    - ja har jobbat, nej gick inte tidigare

    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit?
    - inte mycket till mat, trycker mest i mig bärs, lösviktsgodis, crispiga osstbågar och jordnötsringar.

    -Någon bra film ni ska se, vilken?
    - nä har ingen susning om någon film överhuvudtaget

    -Musik i högtalarna, vad?
    -inget, sällan här är musik i några högtalare.

    -har ni haft en bra vecka?
    - njae varken eller, same shit different week.

    -Planer för helgen?
    - nä inget
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    -slutade jobbet 14:30 vilket jag gör var fjärde fredag
    -käkat klyft P med fläskkarré och B-sås
    -nej, ska varken se eller höra något. Hjärnan behöver vila.
    - haft ett bra slut på vckqn men ti-on var jobbiga. Dock två man kort på jobbet to-fre
    -köpa soffa är helgens plan
  8. 4
    -slutade jobbet 14:30 vilket jag gör var fjärde fredag
    -käkat klyft P med fläskkarré och B-sås
    -nej, ska varken se eller höra något. Hjärnan behöver vila.
    - haft ett bra slut på vckqn men ti-on var jobbiga. Dock två man kort på jobbet to-fre
    -köpa soffa är helgens plan
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?
    Ja jag har jobbat och ja jag gick tidigare. Använder friskvård och flex på fredagar och slutar strax efter lunch nästan varje fredag.

    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit? Vi har ätit klyftpotatis, olika korvar och tzatziki och räksallad.

    -Någon bra film ni ska se, vilken?
    Nej inga såna planer.

    -Musik i högtalarna, vad?
    Nope, ingen musik i lurarna.

    -har ni haft en bra vecka?
    Nja. Eller jo den har väl inte varit dålig egentligen, men den hade kunnat vara bättre.

    -Planer för helgen?
    Tanken var att vi skulle köpa virke idag och snickra på verandan imorgon. Men sen fanns inte det virket vi skulle ha så då blev det oplanerat. Vilket jag snabbt ändrade till att jag imorgon ska åka till stan, hämta ut ett paket, köpa lite blommor, hem och pyssla i trädgården. Och på söndag (för jag lär inte hinna imorgon) ska jag då tvätta köksfönstren och byta till höstgardiner.

    Haha så helgen blev bara obokad i nån timma innan jag kom på saker att fylla den med när vi nu inte fick tag i virke
  10. 5
    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?
    Ja jag har jobbat och ja jag gick tidigare. Använder friskvård och flex på fredagar och slutar strax efter lunch nästan varje fredag.

    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit? Vi har ätit klyftpotatis, olika korvar och tzatziki och räksallad.

    -Någon bra film ni ska se, vilken?
    Nej inga såna planer.

    -Musik i högtalarna, vad?
    Nope, ingen musik i lurarna.

    -har ni haft en bra vecka?
    Nja. Eller jo den har väl inte varit dålig egentligen, men den hade kunnat vara bättre.

    -Planer för helgen?
    Tanken var att vi skulle köpa virke idag och snickra på verandan imorgon. Men sen fanns inte det virket vi skulle ha så då blev det oplanerat. Vilket jag snabbt ändrade till att jag imorgon ska åka till stan, hämta ut ett paket, köpa lite blommor, hem och pyssla i trädgården. Och på söndag (för jag lär inte hinna imorgon) ska jag då tvätta köksfönstren och byta till höstgardiner.

    Haha så helgen blev bara obokad i nån timma innan jag kom på saker att fylla den med när vi nu inte fick tag i virke
  11. Pyssling
    #6
    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?

    Jag har jobbat i egna företaget samt pluggat, så har inga bestämda tider. Vet inte om jag gick tidigare med andra ord.

    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit?

    Vi har friterat egna pommes stripes, torskfilé, räkor och vårrullar. Åts med aioli. Jag äter helst inget friterat så jag åt skalade räkor med aioli och avocado.

    -Någon bra film ni ska se, vilken?

    ingen film inplanerad denna helg

    -Musik i högtalarna, vad?

    Som så ofta är det 60-80-tal i högtalarna just nu

    -har ni haft en bra vecka?

    Fantastisk vecka, börjat på ett nytt jobb och det är så himla roligt o stimulerande och jag får verkligen göra riktigt svåra och utmanande saker fast att jag är helt ny, helt underbar arbetsplats!

    -Planer för helgen?

    Jobbar hela helgen på mitt gamla jobb, på måndag börjar en ny vecka på mitt nya, det går verkligen i ett just nu! Men kul är det :-)
  12. 6
    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?

    Jag har jobbat i egna företaget samt pluggat, så har inga bestämda tider. Vet inte om jag gick tidigare med andra ord.

    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit?

    Vi har friterat egna pommes stripes, torskfilé, räkor och vårrullar. Åts med aioli. Jag äter helst inget friterat så jag åt skalade räkor med aioli och avocado.

    -Någon bra film ni ska se, vilken?

    ingen film inplanerad denna helg

    -Musik i högtalarna, vad?

    Som så ofta är det 60-80-tal i högtalarna just nu

    -har ni haft en bra vecka?

    Fantastisk vecka, börjat på ett nytt jobb och det är så himla roligt o stimulerande och jag får verkligen göra riktigt svåra och utmanande saker fast att jag är helt ny, helt underbar arbetsplats!

    -Planer för helgen?

    Jobbar hela helgen på mitt gamla jobb, på måndag börjar en ny vecka på mitt nya, det går verkligen i ett just nu! Men kul är det :-)
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Glömde, vårt hus och brf firar 30 år så det är lite festligheter på söndag. Oartytält i stor version är redan på plats.
  14. 7
    Glömde, vårt hus och brf firar 30 år så det är lite festligheter på söndag. Oartytält i stor version är redan på plats.
  15. Medlem sedan
    Jul 2013
    #8
    Skulle jobbat hemma idag men det blev inte så mycket jobbat utan gjorde ärenden istället, var på kemtvätten med 20 skjortor (mannens) och några skjortor och blusar och klänningar som är mina samt en hög med sängkläder, det är så skönt när de stryker och manglar. Härligt! Hann med två timmars träning också och ett besök hos frissan medan barnen var på förskolan.

    TV-fri kväll..Har spelat spel. Min man är ute och springer nu. Jag sitter i fotbad

    Ingen musik i öronen, Tycker om tystnad.

    Mycket bra vecka!

    Planer för helgen är att i morgon lämna barnen hos mormor och morfar på fm så mannen och jag kan träna ihop. På kvällen går vi ut och äter med vänner På söndag funderar vi på badhus och bio med barnen. Jag ska även jobba igen det jag inte gjorde idag.
  16. 8
    Skulle jobbat hemma idag men det blev inte så mycket jobbat utan gjorde ärenden istället, var på kemtvätten med 20 skjortor (mannens) och några skjortor och blusar och klänningar som är mina samt en hög med sängkläder, det är så skönt när de stryker och manglar. Härligt! Hann med två timmars träning också och ett besök hos frissan medan barnen var på förskolan.

    TV-fri kväll..Har spelat spel. Min man är ute och springer nu. Jag sitter i fotbad

    Ingen musik i öronen, Tycker om tystnad.

    Mycket bra vecka!

    Planer för helgen är att i morgon lämna barnen hos mormor och morfar på fm så mannen och jag kan träna ihop. På kvällen går vi ut och äter med vänner På söndag funderar vi på badhus och bio med barnen. Jag ska även jobba igen det jag inte gjorde idag.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Vad är det för material i era skjortor, blusar, klänningar och sängkläder? Eftersom du inte tvättar dem hemma menar jag. Eller lämnar du in det enbart för att få det struket och manglat?
  18. 9
    Vad är det för material i era skjortor, blusar, klänningar och sängkläder? Eftersom du inte tvättar dem hemma menar jag. Eller lämnar du in det enbart för att få det struket och manglat?
  19. mandelblomma
    #10
    vad jobbigt när barnen inte har det bra. Hoppas det ordnar sig!
  20. 10
    vad jobbigt när barnen inte har det bra. Hoppas det ordnar sig!
  21. Medlem sedan
    Jul 2013
    #11
    Tvättat dem hemma, förutom två sidenklänningar som kemtvättades, de stryker och manglar. Kostar på mig den lyxen ibland.
  22. 11
    Tvättat dem hemma, förutom två sidenklänningar som kemtvättades, de stryker och manglar. Kostar på mig den lyxen ibland.
  23. mandelblomma
    #12
    hela kostcirkeln nästan
  24. 12
    hela kostcirkeln nästan
  25. mandelblomma
    #13
    ni med! Vi ska också köpa soffa
  26. 13
    ni med! Vi ska också köpa soffa
  27. mandelblomma
    #14
    skönt med tidiga fredagar. Brukar också kunna sluta tidigare då
  28. 14
    skönt med tidiga fredagar. Brukar också kunna sluta tidigare då
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Typ...

    lägger sig fint runt hjärtat.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Typ... lägger sig fint runt hjärtat.
  31. mandelblomma
    #16
    kul, vad är det för jobb?
  32. 16
    kul, vad är det för jobb?
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Ja det är ett måste för att jag ska orka jobba så långt bort som jag gör. Har ju 2 timmar enkel resa att pendla till jobbet så nån gång måste jag få komma hem tidigt och känna att det är lite kvar av dagen
  34. 17
    Ja det är ett måste för att jag ska orka jobba så långt bort som jag gör. Har ju 2 timmar enkel resa att pendla till jobbet så nån gång måste jag få komma hem tidigt och känna att det är lite kvar av dagen
  35. mandelblomma
    #18
    låter som en rätt hektisk fredag
  36. 18
    låter som en rätt hektisk fredag
  37. Kerstimärta
    #19
    Har jobbat idag, typ hela dagen 0815-1730. Knappt haft lunch. Helt knepigt trött nu. Men, det blir ju klirr i kassan. Gick alltså inte tidigare från jobbet.

    Vi åt hemmagjorda glutenfri schnitzlar med fryst pommes (tillagad i ugn iaf, så den var varm när vi åt. ) Lite tomater, ärtor, såser.

    Ingen film, för trött. Spelar lite slött på datorn. Ingen musik....ännu. Ska nog spela ngt om jag ger mig ner i ngn instans. Kanske Metallica.

    Bra vecka. Ja. Men, jag vet inte vad du menar med bra....iofs...

    Helgen. Kanske sova ute i husvagnen då det ser ut som om yngste sonen har fullt hus imorgon. Har 1,8kg oxfile på tining som vi ska bjuda gästerna på. Med potatisgratäng och vanlig grönsallad.

    Inga andra planer. SKÖNT!
  38. 19
    Har jobbat idag, typ hela dagen 0815-1730. Knappt haft lunch. Helt knepigt trött nu. Men, det blir ju klirr i kassan. Gick alltså inte tidigare från jobbet.

    Vi åt hemmagjorda glutenfri schnitzlar med fryst pommes (tillagad i ugn iaf, så den var varm när vi åt. ) Lite tomater, ärtor, såser.

    Ingen film, för trött. Spelar lite slött på datorn. Ingen musik....ännu. Ska nog spela ngt om jag ger mig ner i ngn instans. Kanske Metallica.

    Bra vecka. Ja. Men, jag vet inte vad du menar med bra....iofs...

    Helgen. Kanske sova ute i husvagnen då det ser ut som om yngste sonen har fullt hus imorgon. Har 1,8kg oxfile på tining som vi ska bjuda gästerna på. Med potatisgratäng och vanlig grönsallad.

    Inga andra planer. SKÖNT!
  39. mandelblomma
    #20
    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?
    *Tänkte gå tidigare men jobbade över i stället...
    Vet inte hur det kunde bli så!

    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit?
    *Plockmat och ett glas vin

    -Någon bra film ni ska se, vilken?
    *Fortsätter på Bones

    -Musik i högtalarna, vad?
    *Lou Reed just nu

    -har ni haft en bra vecka?
    *En kanonvecka både på jobbet och hemma. Lite sådär lagom av allting. Kul jobb, knutit ihop en del lösa knutar, bokat saker, fotboll med barnen och tidiga kvällar.

    -Planer för helgen?
    *Faktiskt ganska mycket. Vi brukar annars hålla dem planfria.
    I morgon bitti ska vi hämta hem en soffa ( Blocket fynd!!), men först måste vi hämta släpkärran. Sen forsla bort de gamla till återbruket - tro mig ingen vill ha dem!-
    och en garderob så jag kan få in mitt projekt som jag målat hela sommaren- kalla mig inte blixten direkt
    Sen fest på kvällen med familjen, 25 personer ungefär. Riktigt kul!
    Söndag blir det också mer fest då jag ska träffa lite kompisar på kvällen.
    Kul, men tur inte alla helger är så här bokade !
  40. 20
    -har ni jobbat i dag och i så fall; gick ni tidigare från jobbet?
    *Tänkte gå tidigare men jobbade över i stället...
    Vet inte hur det kunde bli så!

    -vad ska det ätas i kväll eller vad har ni ätit?
    *Plockmat och ett glas vin

    -Någon bra film ni ska se, vilken?
    *Fortsätter på Bones

    -Musik i högtalarna, vad?
    *Lou Reed just nu

    -har ni haft en bra vecka?
    *En kanonvecka både på jobbet och hemma. Lite sådär lagom av allting. Kul jobb, knutit ihop en del lösa knutar, bokat saker, fotboll med barnen och tidiga kvällar.

    -Planer för helgen?
    *Faktiskt ganska mycket. Vi brukar annars hålla dem planfria.
    I morgon bitti ska vi hämta hem en soffa ( Blocket fynd!!), men först måste vi hämta släpkärran. Sen forsla bort de gamla till återbruket - tro mig ingen vill ha dem!-
    och en garderob så jag kan få in mitt projekt som jag målat hela sommaren- kalla mig inte blixten direkt
    Sen fest på kvällen med familjen, 25 personer ungefär. Riktigt kul!
    Söndag blir det också mer fest då jag ska träffa lite kompisar på kvällen.
    Kul, men tur inte alla helger är så här bokade !
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar