En av oss,
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    En av oss,

    av Åsne Seierstad. Fruktansvärt bra bok om en fruktansvärd händelse.
  2. 1
    En av oss, av Åsne Seierstad. Fruktansvärt bra bok om en fruktansvärd händelse.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Är den skriven som en dokumentär eller som en roman?
  4. 2
    Är den skriven som en dokumentär eller som en roman?
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Den är skriven så dokumentärt (faktamässigt) som möjligt, men ändå skriven som en roman... svårt att förklara, Åsne har oerhört grundligt med hjälp av intervjuer, dagböcker, polisrapporter osv kartlagt Breviks uppväxt, planeringen och händelserna på Utöya, samt beskriver Åsne ett par av offrens uppväxt och bakgrund och deras familjer före och efter de dödades eller skadades på Utöya. Fantastisk och hemsk bok.
  6. 3
    Den är skriven så dokumentärt (faktamässigt) som möjligt, men ändå skriven som en roman... svårt att förklara, Åsne har oerhört grundligt med hjälp av intervjuer, dagböcker, polisrapporter osv kartlagt Breviks uppväxt, planeringen och händelserna på Utöya, samt beskriver Åsne ett par av offrens uppväxt och bakgrund och deras familjer före och efter de dödades eller skadades på Utöya. Fantastisk och hemsk bok.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Funderar på om den skulle passa i vår bokcirkel. Vi har väl sagt att vi inte ska ha dokumentärer har jag för mig, men den kanske kan funka ändå.
  8. 4
    Funderar på om den skulle passa i vår bokcirkel. Vi har väl sagt att vi inte ska ha dokumentärer har jag för mig, men den kanske kan funka ändå.
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Det skulle den absolut. Fantastisk bok, fantastisk. Så saklig och så noga med alla detaljer och samtidigt med mycket känslor i vissa stycken, familjerna beskrivs så att man kommer riktigt nära dem.
  10. 5
    Det skulle den absolut. Fantastisk bok, fantastisk. Så saklig och så noga med alla detaljer och samtidigt med mycket känslor i vissa stycken, familjerna beskrivs så att man kommer riktigt nära dem.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Läste ut den häromdagen, verkligen bra!
  12. 6
    Läste ut den häromdagen, verkligen bra!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar