Så trött
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Så trött

    Jag la mig före midnatt igår och sov till ca halv tio imorse. Och ändå är jag jättetetrött nu, ska nog gå och lägga mig snart.

    Nästa vecka måste jag skärpa till mig och lägga mig i tid på kvällarna. Förhoppningsvis är jag då lite piggare nästa helg
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Så trött Jag la mig före midnatt igår och sov till ca halv tio imorse. Och ändå är jag jättetetrött nu, ska nog gå och lägga mig snart.

    Nästa vecka måste jag skärpa till mig och lägga mig i tid på kvällarna. Förhoppningsvis är jag då lite piggare nästa helg
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Det är ett aber att vända tillbaka dygnet! Hoppas att du blir piggare snart.

    Jag var sjuk hela veckan och hade inte ens barn att gå upp med på morgonen så det gjorde sig själv att jag var uppe sent. Och ikväll är jag piggelin medan mannen har snarkar i 2,5 timmar här i soffan. Det värsta är att han lovar mig kaffe på sängen i morgon och han brukar vakna vid 7

    Sov gott!
  4. 2
    Det är ett aber att vända tillbaka dygnet! Hoppas att du blir piggare snart.

    Jag var sjuk hela veckan och hade inte ens barn att gå upp med på morgonen så det gjorde sig själv att jag var uppe sent. Och ikväll är jag piggelin medan mannen har snarkar i 2,5 timmar här i soffan. Det värsta är att han lovar mig kaffe på sängen i morgon och han brukar vakna vid 7

    Sov gott!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jag går ju upp 4.30 måndag-fredag så jag borde ju vara trött så jag kommer i säng på kvällarna. Och jag somnar om jag bara går och lägger mig. Idén är egentligen att jag ska lägga mig kl 22 och släcka senast 22.30 så jag får 6 timmars sömn per vardagnatt. Men allt för ofta blir klockan efter 22.30 innan jag lägger mig och runt 23 eller ibland strax efter innan jag stänger ner mobilen och verkligen sover. Och det straffar sig.
  6. 3
    Jag går ju upp 4.30 måndag-fredag så jag borde ju vara trött så jag kommer i säng på kvällarna. Och jag somnar om jag bara går och lägger mig. Idén är egentligen att jag ska lägga mig kl 22 och släcka senast 22.30 så jag får 6 timmars sömn per vardagnatt. Men allt för ofta blir klockan efter 22.30 innan jag lägger mig och runt 23 eller ibland strax efter innan jag stänger ner mobilen och verkligen sover. Och det straffar sig.
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Det blir ju så, att det straffar en själv. Men varför har man så svårt att lägga sig då?
    Tröttheten finns oftast och det är egentligen inget som är roligt nog att stanna uppe för.. Det känns som att det är något a´la småbarn, att "lägger jag mig så somnar jag-skräck". Är vi rädda att missa något kanske? Eller så vill du bara hålla aff levande och jag hänger på

    Mannen går upp samma tid som dig men sover en stund varje vardag em/kväll, ibland även på helgen. Men att han skulle sova två timmar idag och sen somna före 21 ikväll och fortfarande sova var otippat
  8. 4
    Det blir ju så, att det straffar en själv. Men varför har man så svårt att lägga sig då?
    Tröttheten finns oftast och det är egentligen inget som är roligt nog att stanna uppe för.. Det känns som att det är något a´la småbarn, att "lägger jag mig så somnar jag-skräck". Är vi rädda att missa något kanske? Eller så vill du bara hålla aff levande och jag hänger på

    Mannen går upp samma tid som dig men sover en stund varje vardag em/kväll, ibland även på helgen. Men att han skulle sova två timmar idag och sen somna före 21 ikväll och fortfarande sova var otippat
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jag är ju inte hemma förrän ganska sent så skulle jag sova då skulle jag inte somna förrän riktigt sent tror jag. Men jag slumrar ofta lite på tåget hem
  10. 5
    Jag är ju inte hemma förrän ganska sent så skulle jag sova då skulle jag inte somna förrän riktigt sent tror jag. Men jag slumrar ofta lite på tåget hem
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Ja, sov gott! Själv blir jag trött på folk. Förstår inte hur tydlig man behöver vara med att man inte vill diskutera med vissa skribenter?
    Men det kanske går in en vacker dag. Eller inte.

    Har iaf haft en skitbra kväll på jobbet, fast det vet du ju redan
  12. 6
    Ja, sov gott! Själv blir jag trött på folk. Förstår inte hur tydlig man behöver vara med att man inte vill diskutera med vissa skribenter?
    Men det kanske går in en vacker dag. Eller inte.

    Har iaf haft en skitbra kväll på jobbet, fast det vet du ju redan
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Har du lång resväg då? Det är jobbigt, det har vi båda haft här hemma.
    Fast oftast så långa att han veckopendlat och jag gör ju det nu, den det är inte alls samma sak som att komma hem sent och vara trött hela resterande kvällen hemma...
  14. 7
    Har du lång resväg då? Det är jobbigt, det har vi båda haft här hemma.
    Fast oftast så långa att han veckopendlat och jag gör ju det nu, den det är inte alls samma sak som att komma hem sent och vara trött hela resterande kvällen hemma...
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ja jag bor ju knappa 2 mil utanför Örebro och jobbar i Enköping. Så jag har 2 timmar enkel resa från dörr till dörr.
  16. 8
    Ja jag bor ju knappa 2 mil utanför Örebro och jobbar i Enköping. Så jag har 2 timmar enkel resa från dörr till dörr.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja det kanske går in,,,,,eller inte
    Ja din jobbkväll verkade väldigt lyckad, jättekul
  18. 9
    Ja det kanske går in,,,,,eller inte
    Ja din jobbkväll verkade väldigt lyckad, jättekul
  19. Medlem sedan
    Aug 2010
    #10
    Ojojoj, men ingen egen bil då?

    Jag har 12 mil enkel och räknar med 1,5 timme, inklusive att jag hämtar och lämnar brukaren.

    Jag hade iofs gärna åkt kollektivt ur miljösynpunkt om det funnits, men det hade inneburit att jag varken kom till eller från jobbet de dagar det är aktuellt.
  20. 10
    Ojojoj, men ingen egen bil då?

    Jag har 12 mil enkel och räknar med 1,5 timme, inklusive att jag hämtar och lämnar brukaren.

    Jag hade iofs gärna åkt kollektivt ur miljösynpunkt om det funnits, men det hade inneburit att jag varken kom till eller från jobbet de dagar det är aktuellt.
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Usch, nu är aff sådär. Jag skrev ett svar, det svaldes..
    Ja, det var faktiskt riktigt roligt!
  22. 11
    Usch, nu är aff sådär. Jag skrev ett svar, det svaldes..
    Ja, det var faktiskt riktigt roligt!
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    trött?

    tyvärr sover jag alltid för lite, på kvällarna blir jag bara piggare och piggare men egentligen borde jag sova.

    Skulle behöva sova mer men vet i tusan hur det skulle gå till.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    trött? tyvärr sover jag alltid för lite, på kvällarna blir jag bara piggare och piggare men egentligen borde jag sova.

    Skulle behöva sova mer men vet i tusan hur det skulle gå till.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Ett av skälen till att jag har svårt att komma i säng är att jag vill förskjuta morgondagen, under helgen för att den skall vara så länge som möjligt och på vardagarna för att nästa arbetsdag skall dröja så länge som möjligt. Inte särskilt konstruktivt, men så är det.
  26. 13
    Ett av skälen till att jag har svårt att komma i säng är att jag vill förskjuta morgondagen, under helgen för att den skall vara så länge som möjligt och på vardagarna för att nästa arbetsdag skall dröja så länge som möjligt. Inte särskilt konstruktivt, men så är det.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Eftersom iggande är en ensidig åtgärd, kan man knappast kräva att den andra parten skall respektera den. I synnerhet inte i trådar som startas av en tredje part.
  28. 14
    Eftersom iggande är en ensidig åtgärd, kan man knappast kräva att den andra parten skall respektera den. I synnerhet inte i trådar som startas av en tredje part.
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    Hoppas du kan sova ut idag så att du är pigg inför arbetsveckan!
  30. 15
    Hoppas du kan sova ut idag så att du är pigg inför arbetsveckan!
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Jo jag har egen bil, men 17 mil enkel resa blir för dyrt. Det blir ju 34 mil/dag eftersom jag dagpendlar. Så jag åker bil de ca 2 milen in till stan och sen åker jag tåg Örebro-Enköping.
  32. 16
    Jo jag har egen bil, men 17 mil enkel resa blir för dyrt. Det blir ju 34 mil/dag eftersom jag dagpendlar. Så jag åker bil de ca 2 milen in till stan och sen åker jag tåg Örebro-Enköping.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Jag blir nog inte piggare på kvällarna utan det är nog mest det att jag inte känner att jag är trött så länge jag håller mig aktiv med nåt. Om jag la mig skulle jag nog somna
  34. 17
    Jag blir nog inte piggare på kvällarna utan det är nog mest det att jag inte känner att jag är trött så länge jag håller mig aktiv med nåt. Om jag la mig skulle jag nog somna
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Ja det var ju också en orsak, men nej inte särskilt konstruktivt som du säger.
  36. 18
    Ja det var ju också en orsak, men nej inte särskilt konstruktivt som du säger.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Jag sov till strax före 10 så just nu är jag pigg i alla fall Om jag nu bara lägger mig i tid ikväll så kommer jag nog vara hyffsat pigg imorgon.
    Imorgon är jag ledig men har ändå en massa saker att göra. Det första börjar med att jag ska lämna in bilen på service kl 7. Men jag behöver i alla fall inte gå upp 4.30 för att hinna det
  38. 19
    Jag sov till strax före 10 så just nu är jag pigg i alla fall Om jag nu bara lägger mig i tid ikväll så kommer jag nog vara hyffsat pigg imorgon.
    Imorgon är jag ledig men har ändå en massa saker att göra. Det första börjar med att jag ska lämna in bilen på service kl 7. Men jag behöver i alla fall inte gå upp 4.30 för att hinna det
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    Aha, är det enköping du jobbar i, nästgårds nästan. Åk fem mil till så bjuder jag på kaffe
  40. 20
    Aha, är det enköping du jobbar i, nästgårds nästan. Åk fem mil till så bjuder jag på kaffe
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar