Jaha
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Jaha

    Så har man varit vaken sedan innan fem i morse, åskat och regnat sedan dess, ibland har ovädret legat över en och ibland på avstånd, men i tre timmar har det hållit på. En söndagmorgon när man vill sova till 7-8 i varje fall *morrar och hytter näven åt Tor*
  2. 1
    Jaha Så har man varit vaken sedan innan fem i morse, åskat och regnat sedan dess, ibland har ovädret legat över en och ibland på avstånd, men i tre timmar har det hållit på. En söndagmorgon när man vill sova till 7-8 i varje fall *morrar och hytter näven åt Tor*
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Välkommen in i klubben för morgonpigga Har nog inte sovit länge än till 06 det senaste decenniet och tro det eller ej men det finns faktiskt fördelar även med detta. Otroligt skönt att få läsa tidningen i fred t.ex Såg på nyheterna vilket ruskväder ni har i söder.. Hoppas det är snabbt övergående!
  4. 2
    Välkommen in i klubben för morgonpigga Har nog inte sovit länge än till 06 det senaste decenniet och tro det eller ej men det finns faktiskt fördelar även med detta. Otroligt skönt att få läsa tidningen i fred t.ex Såg på nyheterna vilket ruskväder ni har i söder.. Hoppas det är snabbt övergående!
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Jag är egentligen en morgonmänniska, men jag gillar att vakna av mig själv när man är ledig, inte bli väckt.
    Det är blött ute, har ännu inte inspekterat källaren, men vad jag kunde se utifrån så har inte vattnet gått över tröskeln till källardörren än.
    Enligt SMHI ska detta (regn och åska) pågår hela dagen.
    Vi har som vanligt fått lägga handdukar nedanför ett fönster som läcker vatten
  6. 3
    Jag är egentligen en morgonmänniska, men jag gillar att vakna av mig själv när man är ledig, inte bli väckt.
    Det är blött ute, har ännu inte inspekterat källaren, men vad jag kunde se utifrån så har inte vattnet gått över tröskeln till källardörren än.
    Enligt SMHI ska detta (regn och åska) pågår hela dagen.
    Vi har som vanligt fått lägga handdukar nedanför ett fönster som läcker vatten
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Usch...Håller tummarna för att källaren klarat sig!
  8. 4
    Usch...Håller tummarna för att källaren klarat sig!
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Nu har det kommit vatten i källaren, än så länge små mängder, men man får hålla koll.
    Ser nu vid stuprören att det sprutar vatten uppåt, så det är nog rätt fullt i dräneringsrören nu.
  10. 5
    Nu har det kommit vatten i källaren, än så länge små mängder, men man får hålla koll.
    Ser nu vid stuprören att det sprutar vatten uppåt, så det är nog rätt fullt i dräneringsrören nu.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Ja det var inte schysst av Tor.
  12. 6
    Ja det var inte schysst av Tor.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Vaknade till och såg en blixt, hörde lite muller, men åskvädret missade oss (som vanligt den här sommaren). Lyckades somna om och vaknade strax efter 7. Det är rätt lagom tycker jag.

    Såg på sydsvenskan.se att det är problem med översvämningar i Malmö.
  14. 7
    Vaknade till och såg en blixt, hörde lite muller, men åskvädret missade oss (som vanligt den här sommaren). Lyckades somna om och vaknade strax efter 7. Det är rätt lagom tycker jag.

    Såg på sydsvenskan.se att det är problem med översvämningar i Malmö.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Är du hemma? 3 mil från dig har vi i så fall inte märkt nån åska.... Bara regn, regn och åter regn.
  16. 8
    Är du hemma? 3 mil från dig har vi i så fall inte märkt nån åska.... Bara regn, regn och åter regn.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Här har vi en mindre översvämning

    på vår innergård.

    Har åskat här också men regnet är det värsta sas
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    Här har vi en mindre översvämning på vår innergård.

    Har åskat här också men regnet är det värsta sas
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar