inredningstips
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    inredningstips

    har slängt ut mina gamla mycket använda soffor, vi hade liksom två lika stora mitt emot varandra i vardagsrummet ( ingen TV) och ett bord.
    Nu har jag köpt en röd svängd soffa och har bordet kvar men alltså bara en soffa ( blocket fynd)
    men kan inte bestämma mig om det blev för tomt med bara en soffa, om jag ska köpa en till eller bryta av med en fåtölj i stället .
    Tonen i rummet är med vita väggar, samt en stor storblommig tapet med röda blommor på en vägg man ser från vardagsrummet. Röd soffa, en stor tavla i olja med mycket rött i, röd matta men sen är resten vitt.
    Någon som har några bra inredningsinspirations sidor på nätet?
  2. 1
    inredningstips har slängt ut mina gamla mycket använda soffor, vi hade liksom två lika stora mitt emot varandra i vardagsrummet ( ingen TV) och ett bord.
    Nu har jag köpt en röd svängd soffa och har bordet kvar men alltså bara en soffa ( blocket fynd)
    men kan inte bestämma mig om det blev för tomt med bara en soffa, om jag ska köpa en till eller bryta av med en fåtölj i stället .
    Tonen i rummet är med vita väggar, samt en stor storblommig tapet med röda blommor på en vägg man ser från vardagsrummet. Röd soffa, en stor tavla i olja med mycket rött i, röd matta men sen är resten vitt.
    Någon som har några bra inredningsinspirations sidor på nätet?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Jag skulle köra på udda fåtöljer, en eller två.

    Ska leta lite på nätet, visst var det en howardsoffa ni hade?
  4. 2
    Jag skulle köra på udda fåtöljer, en eller två.

    Ska leta lite på nätet, visst var det en howardsoffa ni hade?
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Fundera på hur du vill använda rummet. Är ni två som vill ligga ner? Två soffor. Annars är det oftast snyggare med en soffa och fåtöljer. Jag har en Howardsoffa, dock rak, och två fåtöljer - en ärves som jag själv klätt om med blod svett och tårar (tog två terminers tapetserarkurs..) samt en Lamino med fotpall som är min läsfåtölj. I lördags fyndade jag ett nytt soffbord på Blocket så nu har jag det också.. Ingenting borde egentligen passa ihop (olika träslag, stilen och epoker och jag har dessutom matchat med en stormönstrad
  6. 3
    Fundera på hur du vill använda rummet. Är ni två som vill ligga ner? Två soffor. Annars är det oftast snyggare med en soffa och fåtöljer. Jag har en Howardsoffa, dock rak, och två fåtöljer - en ärves som jag själv klätt om med blod svett och tårar (tog två terminers tapetserarkurs..) samt en Lamino med fotpall som är min läsfåtölj. I lördags fyndade jag ett nytt soffbord på Blocket så nu har jag det också.. Ingenting borde egentligen passa ihop (olika träslag, stilen och epoker och jag har dessutom matchat med en stormönstrad
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    ..men hallå, jag var inte färdig!!!
    ...Morristapet, men helhetsintrycket är inte rörigt utan snyggt . Blandar man sånt man gillar och har någotsånär konsekvent smak brukar det bli bra.
  8. 4
    ..men hallå, jag var inte färdig!!!
    ...Morristapet, men helhetsintrycket är inte rörigt utan snyggt . Blandar man sånt man gillar och har någotsånär konsekvent smak brukar det bli bra.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Lite blandade sittmöbler

    http://www.styleroom.se/album/37670
  10. 5
    Lite blandade sittmöbler

    http://www.styleroom.se/album/37670
  11. mandelblomma
    #6
    jag är inne på det, en som sticker ut i någon helt annan färg än de jag har
  12. 6
    jag är inne på det, en som sticker ut i någon helt annan färg än de jag har
  13. mandelblomma
    #7
    precis en sån soffa är det vi har
  14. 7
    precis en sån soffa är det vi har
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Var stilen ungefär det du letar efter? Har tråkigt. Så jag kan googla lite
  16. 8
    Var stilen ungefär det du letar efter? Har tråkigt. Så jag kan googla lite
  17. mandelblomma
    #9
    vi har ju två vardagsrum, ett mer finrum men som används verkligen varje dag
    Sen har vi ett TV rum med en stoooor soffa där vi just tittar på TV.
    "Finrummet" är ett ganska stort rum som hänger i hop med kök och matrummet så soffdelen är där vi sitter om vi har gäster men även när vi bara är hemma vi två.
    Men jag är nog inne på fåtölj av något slag, byta ut den röda stora mattan mot ett koskinn och något nytt soffbord ( det gamla ska bara byta plats till TV rummet som har ett trasigt.
  18. 9
    vi har ju två vardagsrum, ett mer finrum men som används verkligen varje dag
    Sen har vi ett TV rum med en stoooor soffa där vi just tittar på TV.
    "Finrummet" är ett ganska stort rum som hänger i hop med kök och matrummet så soffdelen är där vi sitter om vi har gäster men även när vi bara är hemma vi två.
    Men jag är nog inne på fåtölj av något slag, byta ut den röda stora mattan mot ett koskinn och något nytt soffbord ( det gamla ska bara byta plats till TV rummet som har ett trasigt.
  19. mandelblomma
    #10
    jag älskar fåtöljerna men är ute efter "skönare" att sitta i. Slänga sig upp och vira fötterna runt en pläd och läsa lite där framför brasan.
  20. 10
    jag älskar fåtöljerna men är ute efter "skönare" att sitta i. Slänga sig upp och vira fötterna runt en pläd och läsa lite där framför brasan.
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Klassiska fåtöljer med hög rygg och med fotpall funkar ju, typ denna https://www.mio.se/produkt/bogart/25933933
  22. 11
    Klassiska fåtöljer med hög rygg och med fotpall funkar ju, typ denna https://www.mio.se/produkt/bogart/25933933
  23. mandelblomma
    #12
    snygg. Hittade just en i skinn från Howard men den var inte riktigt i vår prisklass
    http://www.mywhitecountryhouse.se/mo...r-artwood.html
  24. 12
    snygg. Hittade just en i skinn från Howard men den var inte riktigt i vår prisklass
    http://www.mywhitecountryhouse.se/mo...r-artwood.html
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Ja har lite svårt för skinn då jag tycker det är kallt. Skulle gärna ha sammetsyta på en fåtölj.

    Hög rygg känns nästan som ett måste om man vill krypa upp och läsa.
  26. 13
    Ja har lite svårt för skinn då jag tycker det är kallt. Skulle gärna ha sammetsyta på en fåtölj.

    Hög rygg känns nästan som ett måste om man vill krypa upp och läsa.
  27. mandelblomma
    #14
    Egentligen jag med, men kan tänka mig en riktigt snyggsliten mjuk en. Kanske med hög rygg. Hittade en galet snygg på samma sida.
  28. 14
    Egentligen jag med, men kan tänka mig en riktigt snyggsliten mjuk en. Kanske med hög rygg. Hittade en galet snygg på samma sida.
  29. Gretah
    #15
    Ta en bild! Det lät jättefint!
  30. 15
    Ta en bild! Det lät jättefint!
  31. mandelblomma
    #16
    det är inte riktigt klart än ju. Men det är fint, men lite tomt med bara en soffa.
    Men jag är sån sort som hellre har tomt i väntan på exakt rätt möbel och jag är en loppisfyndare och köper mycket sällan helt nytt. Så det kan nog vara tomt ett tag där nu känner jag innan jag hittar rätt fåtölj, den jag hittat ny som jag vill ha kostar nästan 20 000 kr och det är lite utanför min liga prismässigt
  32. 16
    det är inte riktigt klart än ju. Men det är fint, men lite tomt med bara en soffa.
    Men jag är sån sort som hellre har tomt i väntan på exakt rätt möbel och jag är en loppisfyndare och köper mycket sällan helt nytt. Så det kan nog vara tomt ett tag där nu känner jag innan jag hittar rätt fåtölj, den jag hittat ny som jag vill ha kostar nästan 20 000 kr och det är lite utanför min liga prismässigt
  33. Gretah
    #17
    Maken har också fastnat för en i den prisklassen ( och så tillkommer ju fotpallen dessutom som han vill ha). Han säger att det är omöjligt pga priset och jag säger att han får spara, annars kommer han aldrig bli nöjd. Han har ryggproblem och fåtöljen skulle ge honom mer variation.
    Loppis/ blocket är jättebra, men som sagt, ibland får man vänta länge innan det känns rätt
  34. 17
    Maken har också fastnat för en i den prisklassen ( och så tillkommer ju fotpallen dessutom som han vill ha). Han säger att det är omöjligt pga priset och jag säger att han får spara, annars kommer han aldrig bli nöjd. Han har ryggproblem och fåtöljen skulle ge honom mer variation.
    Loppis/ blocket är jättebra, men som sagt, ibland får man vänta länge innan det känns rätt
  35. mandelblomma
    #18
    nä några 20 papp ger jag inte för en fåtölj, no way. Tycker det är löjligt dyrt
    Jag hittar säkert någon billigare som jag kommer trivas med för en tiondel av priset till slut
  36. 18
    nä några 20 papp ger jag inte för en fåtölj, no way. Tycker det är löjligt dyrt
    Jag hittar säkert någon billigare som jag kommer trivas med för en tiondel av priset till slut
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar