Älskar denna
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Älskar denna

    Jag vet att jag länkat till den tidigare, men jag gör det igen. Älskar den här låten. Sonen kan inte riktigt hela men en hel del av den och när han spelar den är jag i lyckorus
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Älskar denna Jag vet att jag länkat till den tidigare, men jag gör det igen. Älskar den här låten. Sonen kan inte riktigt hela men en hel del av den och när han spelar den är jag i lyckorus
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Åsså länken också kanske:
    http://www.youtube.com/watch?v=trNolL4i6hw
  4. 2
    Åsså länken också kanske:
    http://www.youtube.com/watch?v=trNolL4i6hw
  5. Kerstimärta
    #3
    Det är skönt pianospel att lyssna på. Känner också att det är trevligt att lyssna när ens barn spelar.

    Har en gitarrspelande son och han har väldigt snäv smak just nu för vad han vill spela. Metallica, Enter sandman. Som exempel.

    Men, Metallicalåtar spelar han gärna. Tur jag njuter av metallica...
  6. 3
    Det är skönt pianospel att lyssna på. Känner också att det är trevligt att lyssna när ens barn spelar.

    Har en gitarrspelande son och han har väldigt snäv smak just nu för vad han vill spela. Metallica, Enter sandman. Som exempel.

    Men, Metallicalåtar spelar han gärna. Tur jag njuter av metallica...
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Hehe ja jag skulle nog inte njuta så av Metallica Sonen spelar lite olika på pianot men just när han spelar klassisk musik så njuter jag extra mycket. På gitarr spelar han lite blandat. När äldsta dottern kommer hem älskar jag när hon spelar (på pianot) och sjunger Hallelujah. Hon spelar också en del gitarr. Mellanbarnet (dotter) spelar gitarr.
    Och jag älskar när döttrarna sjunger Disney-sånger eller vackra julsånger tillsammans
  8. 4
    Hehe ja jag skulle nog inte njuta så av Metallica Sonen spelar lite olika på pianot men just när han spelar klassisk musik så njuter jag extra mycket. På gitarr spelar han lite blandat. När äldsta dottern kommer hem älskar jag när hon spelar (på pianot) och sjunger Hallelujah. Hon spelar också en del gitarr. Mellanbarnet (dotter) spelar gitarr.
    Och jag älskar när döttrarna sjunger Disney-sånger eller vackra julsånger tillsammans
  9. Kerstimärta
    #5
    Jag är som tur är mer för hårdrock. Skulle älska om ngt barn spelade klassiskt. Men, inget jag lyssnar på när andra spelar.

    Kanske jag har indoktrinerat lite också...
  10. 5
    Jag är som tur är mer för hårdrock. Skulle älska om ngt barn spelade klassiskt. Men, inget jag lyssnar på när andra spelar.

    Kanske jag har indoktrinerat lite också...
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Hehe ja kanske har vi påverkat småyngel lite
  12. 6
    Hehe ja kanske har vi påverkat småyngel lite
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Den är väldigt fin, men när den spelas enligt exakt dataschema blir den för mekanisk och okänslig.
  14. 7
    Den är väldigt fin, men när den spelas enligt exakt dataschema blir den för mekanisk och okänslig.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Vet inte om du menar just den versionen jag länkar till, men nä jag älskar den. Gillar flera olika versioner av den dock. Det är nåt med den låten som berör mig så jag nästan blir tårögd ibland
  16. 8
    Vet inte om du menar just den versionen jag länkar till, men nä jag älskar den. Gillar flera olika versioner av den dock. Det är nåt med den låten som berör mig så jag nästan blir tårögd ibland
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Det var den där tangentnedslagen matas in via ett "hålkort" ovanifrån.

    Kompositionen är absolut väldigt fin och suggestiv med sina variationer av det enkla grundmotivet. Om du gillar denna, tycker du väl säkert om annan barockmusik, också? Bach? Vivaldi? Händel?
  18. 9
    Det var den där tangentnedslagen matas in via ett "hålkort" ovanifrån.

    Kompositionen är absolut väldigt fin och suggestiv med sina variationer av det enkla grundmotivet. Om du gillar denna, tycker du väl säkert om annan barockmusik, också? Bach? Vivaldi? Händel?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar