Mat och dryck?
Försöker bli med barn
  1. Nr 4/15
    #1

    Mat och dryck?

    Ni som kämpat och försökt så här länge hur strikta är ni med mat och dryck, låter ni bli röt lax, mögelostar och alkohol eller lever ni som "vanligt" tills ni får ert +, hur gör ni med kaffe och äter ni något kosttillskott?

    Jag är lite kluven hur jag ska göra, alkohol dricker jag lite och sällan (och det försöker jag oftast göra från mens till ÄL sen håller jag från ÄL till BIM) kaffe dricker jag däremot massor.
    Äter "Mitt val kvinna" från apoteket och lite extra blutsaft när jag har mens annars inga tillskott.

    Läste nånstans att en låg dos acetylsalicylsyra hade visat positiv effekt både mot MF och för dom som har svårt att bli gravida, nåt ni hört eller vet nåt om det?
  2. 1
    Mat och dryck? Ni som kämpat och försökt så här länge hur strikta är ni med mat och dryck, låter ni bli röt lax, mögelostar och alkohol eller lever ni som "vanligt" tills ni får ert +, hur gör ni med kaffe och äter ni något kosttillskott?

    Jag är lite kluven hur jag ska göra, alkohol dricker jag lite och sällan (och det försöker jag oftast göra från mens till ÄL sen håller jag från ÄL till BIM) kaffe dricker jag däremot massor.
    Äter "Mitt val kvinna" från apoteket och lite extra blutsaft när jag har mens annars inga tillskott.

    Läste nånstans att en låg dos acetylsalicylsyra hade visat positiv effekt både mot MF och för dom som har svårt att bli gravida, nåt ni hört eller vet nåt om det?
  3. Medlem sedan
    May 2014
    #2
    Jag äter precis som vanligt och tränar 2 ggr i veckan nästan varje vecka. Dricker inte alkohol, men gör det inte annars heller. Äter kosttillskott, då är det 1 tablett folsyra och 1 tablett magnesium varje dag (det senare är mot trötthet dock).
  4. 2
    Jag äter precis som vanligt och tränar 2 ggr i veckan nästan varje vecka. Dricker inte alkohol, men gör det inte annars heller. Äter kosttillskott, då är det 1 tablett folsyra och 1 tablett magnesium varje dag (det senare är mot trötthet dock).
  5. Medlem sedan
    Jan 2014
    #3
    Jag äter nog allt precis som vanligt. Ipren försöker jag undvika, ska tydligen inte vara bra om man försöker bli gravid. Alkohol och kaffe i måttliga mängder... Försöker ta mitt val kvinna varje dag, men glömmer det oftast :/
    Jag tänker att jag blir konstig i huvudet om jag hela tiden lever som om jag var gravid, och med allt man ska ta hänsyn till. Lagom mängd på allt, det tror jag på!
  6. 3
    Jag äter nog allt precis som vanligt. Ipren försöker jag undvika, ska tydligen inte vara bra om man försöker bli gravid. Alkohol och kaffe i måttliga mängder... Försöker ta mitt val kvinna varje dag, men glömmer det oftast :/
    Jag tänker att jag blir konstig i huvudet om jag hela tiden lever som om jag var gravid, och med allt man ska ta hänsyn till. Lagom mängd på allt, det tror jag på!
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4

    Mat och dryck?

    Äter och dricker som vanligt (men dricker sällan alkohol). Äter Folsyra, ACO Kvinna, Omega 3. Har provat Borago, Munkpeppar och Rosenrot, men är inte mer gravid nu än innan så verkar inte funka på mig.
  8. 4
    Mat och dryck? Äter och dricker som vanligt (men dricker sällan alkohol). Äter Folsyra, ACO Kvinna, Omega 3. Har provat Borago, Munkpeppar och Rosenrot, men är inte mer gravid nu än innan så verkar inte funka på mig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar