Idag har jag åkt polisbil!!!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Idag har jag åkt polisbil!!!

    Följande hade hänt... sonen har (troligtvis) idag blivit övertalad av en kompis att dra iväg från skolan på en utomhuslektion i matte. Detta hände kl 11:10, vid tolv-tiden ringer skolan mig och säger att killarna är borta. Då detta är min första dag hemma från jobbet (vilken början på mammaledigheten, har bf 12/9) så går jag bort till skolan, när jag passerar den andre pojkens hus ringer jag hans mamma och får reda på att den andre pojken inte har någon hemnyckel så där kan de inte vara, min tanke var annars att knacka på hemma hos dem. På vägen till skolexpeditionen konstaterar jag att sonens rygga med mobil, nycklar och SL-kort finns i korridoren. Väl inne på skolexpeditionen så håller läraren och någon som jag gissar är nya rektorn på att polisanmäla att killarna är på vift. Efter att lämnat alla uppgifter börjar jag gå hemåt samt för att leta i omgivningarna, möter då polisbilen på vägen hem och tar håll på dem, blir ombedd att hoppa in för att lämna fler uppgifter. Tillbaka till skolan igen och lämnar signalement och bild på min son, blir sen ombedd att vänta hemma ifall sonen skulle dyka upp. Pappan som är på väg till skolan och bor på andra sidan stan ombeds hjälpa till att leta eftersom sonen inte tagit sitt busskort och därmed troligtvis inte är på väg hem till pappan. Ganska snabbt kollas Globen Shopping upp, polisen får fatt på några som sett dem, bl a så har de försökt stjäla en Fanta inne på ICA Globen. Strax efter kl 15 får jag ett infall att ringa sonens mobil och vet ni vad - då svarar han!!! Han är då på väg hem till pappan och är på bussen, dvs de har gått tillbaka till skolan hämtat sina grejer - fyra timmar senare som om ingenting har hänt - och sen gått hemåt. Jag säger till sonen att han genast ska hoppa av bussen och ta nästa buss tillbaka. Ringer polisen och pappan och säger att sonen är hittad. Sonen kommer så småningom och vi börjar "förhöra" honom. Han hävdar att de suttit och tryckt bakom skolan hela dagen, och vi säger att det stämmer inte för polisen vet att de har varit i Globen och dessutom försökt stjäla inne på ICA. Till sist frågar jag om det var min son eller den andra pojken som snott Fantan (jag misstänker att min son inte skulle välja Fanta utan Cola eller Mer) och då erkänner han att det var den andra pojken. Sen får vi fram var de har varit bit för bit. Efter ett tag kommer polisen och pratar med sonen. Han förstår att han gjort fel och är rejält skamsen. Det var tre väldigt långa timmar kan jag säga! Som tur var fick vi ju ganska klart för oss att de var i Globen-området, så polisen begärde aldrig förstärkning. Typiskt att något sånt här ska hända samma dag det rymt någon från rättspsyk som sitter inne för att ha knivhuggt ihjäl barn! Tur att han är tillbaka, lilla älskade skitunge!!!!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  2. 1
    Idag har jag åkt polisbil!!! Följande hade hänt... sonen har (troligtvis) idag blivit övertalad av en kompis att dra iväg från skolan på en utomhuslektion i matte. Detta hände kl 11:10, vid tolv-tiden ringer skolan mig och säger att killarna är borta. Då detta är min första dag hemma från jobbet (vilken början på mammaledigheten, har bf 12/9) så går jag bort till skolan, när jag passerar den andre pojkens hus ringer jag hans mamma och får reda på att den andre pojken inte har någon hemnyckel så där kan de inte vara, min tanke var annars att knacka på hemma hos dem. På vägen till skolexpeditionen konstaterar jag att sonens rygga med mobil, nycklar och SL-kort finns i korridoren. Väl inne på skolexpeditionen så håller läraren och någon som jag gissar är nya rektorn på att polisanmäla att killarna är på vift. Efter att lämnat alla uppgifter börjar jag gå hemåt samt för att leta i omgivningarna, möter då polisbilen på vägen hem och tar håll på dem, blir ombedd att hoppa in för att lämna fler uppgifter. Tillbaka till skolan igen och lämnar signalement och bild på min son, blir sen ombedd att vänta hemma ifall sonen skulle dyka upp. Pappan som är på väg till skolan och bor på andra sidan stan ombeds hjälpa till att leta eftersom sonen inte tagit sitt busskort och därmed troligtvis inte är på väg hem till pappan. Ganska snabbt kollas Globen Shopping upp, polisen får fatt på några som sett dem, bl a så har de försökt stjäla en Fanta inne på ICA Globen. Strax efter kl 15 får jag ett infall att ringa sonens mobil och vet ni vad - då svarar han!!! Han är då på väg hem till pappan och är på bussen, dvs de har gått tillbaka till skolan hämtat sina grejer - fyra timmar senare som om ingenting har hänt - och sen gått hemåt. Jag säger till sonen att han genast ska hoppa av bussen och ta nästa buss tillbaka. Ringer polisen och pappan och säger att sonen är hittad. Sonen kommer så småningom och vi börjar "förhöra" honom. Han hävdar att de suttit och tryckt bakom skolan hela dagen, och vi säger att det stämmer inte för polisen vet att de har varit i Globen och dessutom försökt stjäla inne på ICA. Till sist frågar jag om det var min son eller den andra pojken som snott Fantan (jag misstänker att min son inte skulle välja Fanta utan Cola eller Mer) och då erkänner han att det var den andra pojken. Sen får vi fram var de har varit bit för bit. Efter ett tag kommer polisen och pratar med sonen. Han förstår att han gjort fel och är rejält skamsen. Det var tre väldigt långa timmar kan jag säga! Som tur var fick vi ju ganska klart för oss att de var i Globen-området, så polisen begärde aldrig förstärkning. Typiskt att något sånt här ska hända samma dag det rymt någon från rättspsyk som sitter inne för att ha knivhuggt ihjäl barn! Tur att han är tillbaka, lilla älskade skitunge!!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vilken skräckhistoria. Tur att skitungarna var välbehållna och hoppas de lär sig av detta.
  4. 2
    Vilken skräckhistoria. Tur att skitungarna var välbehållna och hoppas de lär sig av detta.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Ja eller hur? Det var långa timmar där ett tag!!!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  6. 3
    Ja eller hur? Det var långa timmar där ett tag!!!
  7. mandelblomma
    #4
    men ska du ha smått, vad kul!
    och vad skönt att historien slutade väl med sonen
  8. 4
    men ska du ha smått, vad kul!
    och vad skönt att historien slutade väl med sonen
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ja det förstår jag. Varje förälders största mardröm tror jag.
  10. 5
    Ja det förstår jag. Varje förälders största mardröm tror jag.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Jajamensan, ny pappa till trean dock
    Ja skönt att det slutade väl!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  12. 6
    Jajamensan, ny pappa till trean dock
    Ja skönt att det slutade väl!
  13. Salander
    #7
    Vilken dag. Hoppas du/ni hämtat er nu och kan lugna er. På sätt och vis så är det ju lite bra att grabbarna blev rejält uppskrämda och att Polis blev inblandad, nu när de gjorde sitt första "bus". Kan vara en investering för framtiden, även om det knappast känns så för er idag kanske
  14. 7
    Vilken dag. Hoppas du/ni hämtat er nu och kan lugna er. På sätt och vis så är det ju lite bra att grabbarna blev rejält uppskrämda och att Polis blev inblandad, nu när de gjorde sitt första "bus". Kan vara en investering för framtiden, även om det knappast känns så för er idag kanske
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Pust, vilken dag ni har haft! Hoppas att han inser att det inte var någon bra idé och låter bli nästa gång någon kompis eller han kommer på dumma tankar.
  16. 8
    Pust, vilken dag ni har haft! Hoppas att han inser att det inte var någon bra idé och låter bli nästa gång någon kompis eller han kommer på dumma tankar.
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    Jag tror du har rätt, förhoppningsvis så sätter sig det här i huvudet på dem och att de tänker sig för nästa gång!!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  18. 9
    Jag tror du har rätt, förhoppningsvis så sätter sig det här i huvudet på dem och att de tänker sig för nästa gång!!
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Ja det får vi verkligen hoppas!!!!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  20. 10
    Ja det får vi verkligen hoppas!!!!
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #11
    Vilken dag, men nu har nog din kille fått en liten läxa, han kommer nog inte göra om det
  22. 11
    Vilken dag, men nu har nog din kille fått en liten läxa, han kommer nog inte göra om det
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    Tur att det slutade bra. Måste varit jobbig väntan.
  24. 12
    Tur att det slutade bra. Måste varit jobbig väntan.
  25. Medlem sedan
    Nov 2000
    #13
    Vilken mardrömsdag!! Tur att det slutade bra i alla fall! Hoppas att sonen har lärt sig något av händelsen.....
  26. 13
    Vilken mardrömsdag!! Tur att det slutade bra i alla fall! Hoppas att sonen har lärt sig något av händelsen.....
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    Usch, fy.. Hur gammal är han (försökte hitta i texten men missade väl).
    Ja, nu behöver iaf du vila! Skönt att det iaf gick bra (ja du fattar, han är tillbaka!).
  28. 14
    Usch, fy.. Hur gammal är han (försökte hitta i texten men missade väl).
    Ja, nu behöver iaf du vila! Skönt att det iaf gick bra (ja du fattar, han är tillbaka!).
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Tack allihopa!

    De två små gossarna går i åk 5, så det är var väl en föraning om teenagers-to-be!!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  30. 15
    Tack allihopa!

    De två små gossarna går i åk 5, så det är var väl en föraning om teenagers-to-be!!
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Aj då, ja då vill man ju extra ta ett snack, för det känns tidigt! Men när jag tänker efter var det i just femman som killarna (medelklass så eg hade de pengar till choklad) i min klass gick till Fokushallen och snodde två hela lådor center- och plopprullar.
  32. 16
    Aj då, ja då vill man ju extra ta ett snack, för det känns tidigt! Men när jag tänker efter var det i just femman som killarna (medelklass så eg hade de pengar till choklad) i min klass gick till Fokushallen och snodde två hela lådor center- och plopprullar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar