är du/ni bonniga?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    är du/ni bonniga?

    Vi bor i ett inrådan där folk är väldigt chica, eller vad man ska kalla det.

    Bor i ett av de äldsta husen i det fiffiga området, ett hus från 2000.åt andra hållet ligger några gamla gårdar upp emot skogen. Typ då grannar med oss.

    Blev då glad när en av de grannarna sa att vi inte var tillgjorda alls utan såna man kunde prata med.

    Mötte ett grannpar åt andra hållet häromdagen. Jag trodde ärligt de skulle explodera när jag talade med dem. De var liksom fyllda av luft.

    Såklart finns det grader av detta....

    Men iaf, jag är hellre enkel och icke tillgjord än motsatsen.
  2. 1
    är du/ni bonniga? Vi bor i ett inrådan där folk är väldigt chica, eller vad man ska kalla det.

    Bor i ett av de äldsta husen i det fiffiga området, ett hus från 2000.åt andra hållet ligger några gamla gårdar upp emot skogen. Typ då grannar med oss.

    Blev då glad när en av de grannarna sa att vi inte var tillgjorda alls utan såna man kunde prata med.

    Mötte ett grannpar åt andra hållet häromdagen. Jag trodde ärligt de skulle explodera när jag talade med dem. De var liksom fyllda av luft.

    Såklart finns det grader av detta....

    Men iaf, jag är hellre enkel och icke tillgjord än motsatsen.
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Jag är också enkel men hur definierar du "bonnig"?
  4. 2
    Jag är också enkel men hur definierar du "bonnig"?
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Jag är bonnig absolut, äger 300 ha och har ca 70 nötkreatur. Dock förstår jag inte alls att man sätter epitetet bonnig på olika egenskaper hos människor?????
  6. 3
    Jag är bonnig absolut, äger 300 ha och har ca 70 nötkreatur. Dock förstår jag inte alls att man sätter epitetet bonnig på olika egenskaper hos människor?????
  7. Gretah
    #4
    Vaddå, blev de chockade över att du tilltalade dem? Vad sa du då?
    Själv bor jag en oerhört lugn och trevlig gata där ingen är förmer än nån annan.
    Dock bor jag ju i en bonnig håla. Och nej - det bor inte mycket bönder här, de är nästan utrotade tyvärr. Jag menar bonnigt som underutvecklat och trångsynt. Många som öppnar munnen på diverse forum härifrån borde lära sej att det är bättre de är tysta, för fy så mycket dumt folk det finns . Fast många är bra också, som jag
  8. 4
    Vaddå, blev de chockade över att du tilltalade dem? Vad sa du då?
    Själv bor jag en oerhört lugn och trevlig gata där ingen är förmer än nån annan.
    Dock bor jag ju i en bonnig håla. Och nej - det bor inte mycket bönder här, de är nästan utrotade tyvärr. Jag menar bonnigt som underutvecklat och trångsynt. Många som öppnar munnen på diverse forum härifrån borde lära sej att det är bättre de är tysta, för fy så mycket dumt folk det finns . Fast många är bra också, som jag
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Näe. Inte bonnig, men inte snobbig heller. Jag snobbar varken med min mondänitet eller med min enkelhet.
  10. 5
    Näe. Inte bonnig, men inte snobbig heller. Jag snobbar varken med min mondänitet eller med min enkelhet.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Aha, det är så vi bönder är - trångsynta och underutvecklade. Bra att veta hur folk ser på oss.
  12. 6
    Aha, det är så vi bönder är - trångsynta och underutvecklade. Bra att veta hur folk ser på oss.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Ja aff brukar ju alltid spy...

    galla över oss som bor i små hålor så jag är både bonnig och lågbegåvad.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Ja aff brukar ju alltid spy... galla över oss som bor i små hålor så jag är både bonnig och lågbegåvad.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Bonnig är mer a state of mind...Jag känner fler bonniga o-bönder än bönder, haha
  16. 8
    Bonnig är mer a state of mind...Jag känner fler bonniga o-bönder än bönder, haha
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Nej, jag är inte bonnig.

    Här i stan finns det riktigt snobbiga människor tyvärr fast de allra flesta är trevliga med fltterna på jorden
  18. 9
    Nej, jag är inte bonnig.

    Här i stan finns det riktigt snobbiga människor tyvärr fast de allra flesta är trevliga med fltterna på jorden
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Eller fötterna då
  20. 10
    Eller fötterna då
  21. Kerstimärta
    #11
    Well, som jag skrev. Enkel och otillgjord.

    Men, finns ju massor med andra saker man kan lägga till.Såklart.
  22. 11
    Well, som jag skrev. Enkel och otillgjord.

    Men, finns ju massor med andra saker man kan lägga till.Såklart.
  23. Gretah
    #12
    Fast så skrev jag väl inte? Då har du misstolkat rätt rejält.
    Bl a skrev jag att det INTE var bönder som avsågs eftersom det knappt finns några bönder kvar TYVÄRR.
    Jag brukar använda ordet om folk som är trångsynta dumma människor helt enkelt, obildade och utan vilja att lära sej, inskränkta!
    Så du behöver inte ta åt dej enbart för att du är bonde.
  24. 12
    Fast så skrev jag väl inte? Då har du misstolkat rätt rejält.
    Bl a skrev jag att det INTE var bönder som avsågs eftersom det knappt finns några bönder kvar TYVÄRR.
    Jag brukar använda ordet om folk som är trångsynta dumma människor helt enkelt, obildade och utan vilja att lära sej, inskränkta!
    Så du behöver inte ta åt dej enbart för att du är bonde.
  25. Kerstimärta
    #13
    Det var det jag gjorde. Och inte utifrån ägor. Tvärtom. Utifrån att man är enkel. otillgjord.

    Kanske också ärlig och rättfram.

    Det är nu jag som väljer denna definition.
  26. 13
    Det var det jag gjorde. Och inte utifrån ägor. Tvärtom. Utifrån att man är enkel. otillgjord.

    Kanske också ärlig och rättfram.

    Det är nu jag som väljer denna definition.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Ha ha ha....

    fitterna
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Ha ha ha.... fitterna
  29. Kerstimärta
    #15
    Nja, mera att de var pompösa och nästan inte kunde hälsa bara sådär enkelt. Frun i huset kunde samtala om typ ingenting som man gör med folk man ej känner. Men mannen blev alldeles röd i ansiktet.
  30. 15
    Nja, mera att de var pompösa och nästan inte kunde hälsa bara sådär enkelt. Frun i huset kunde samtala om typ ingenting som man gör med folk man ej känner. Men mannen blev alldeles röd i ansiktet.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16
    Jag kanske misstolkade att du inte menade som du skrev "Jag menar bonnigt som underutvecklat och trångsynt."? Men strunt samma, jag är van att höra skällsord om mitt ena yrke.
  32. 16
    Jag kanske misstolkade att du inte menade som du skrev "Jag menar bonnigt som underutvecklat och trångsynt."? Men strunt samma, jag är van att höra skällsord om mitt ena yrke.
  33. Medlem sedan
    Aug 2010
    #17
    Då beskriver jag mig som enkel och otillgjord men hur kan man få det till bonnig?
  34. 17
    Då beskriver jag mig som enkel och otillgjord men hur kan man få det till bonnig?
  35. Gretah
    #18
    Ja jösses Men du var modig tycker jag som pratade på! Iofs till mannens försvar så kanske det där är ett normaltillstånd för honom, han kanske är skitblyg.
  36. 18
    Ja jösses Men du var modig tycker jag som pratade på! Iofs till mannens försvar så kanske det där är ett normaltillstånd för honom, han kanske är skitblyg.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19
    Det är okej, jag reagerar bara att man tillskriver ett yrke olika egenskaper. Vore kul att veta hur man är sjuksköterskig eller busschaufförig?
  38. 19
    Det är okej, jag reagerar bara att man tillskriver ett yrke olika egenskaper. Vore kul att veta hur man är sjuksköterskig eller busschaufförig?
  39. Kerstimärta
    #20
    Ja, då är du säkert enkel att umgås med.
  40. 20
    Ja, då är du säkert enkel att umgås med.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar