Första gången någonsin här hemma
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Första gången någonsin här hemma

    Det blev pasta över till lunch! Rätt mycket dessutom, vad gör man med sådan? Nu kastade jag den eftersom jäg är totalt ovan vid situationen, annars går alltid allt åt.

    Lillemannen är förkyld och hade ingen aptit. Storemannen hann äta en tallrik men vågade inte röra andra tallriken eftersom lillemannen hade hostat och han var rädd att det hade kommit baciller på hans mat!

    Jaja, det finns en första gång för allting...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Första gången någonsin här hemma Det blev pasta över till lunch! Rätt mycket dessutom, vad gör man med sådan? Nu kastade jag den eftersom jäg är totalt ovan vid situationen, annars går alltid allt åt.

    Lillemannen är förkyld och hade ingen aptit. Storemannen hann äta en tallrik men vågade inte röra andra tallriken eftersom lillemannen hade hostat och han var rädd att det hade kommit baciller på hans mat!

    Jaja, det finns en första gång för allting...
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Pastasallad! Eller i soppa.
    Ha det gott!
  4. 2
    Pastasallad! Eller i soppa.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Bra tänkt

    Kruxet är väl att ingen av killarna skulle äta någondera men det är ju sant annars, att just en pastasallad är lätt att svänga ihop och bra mat.

    Nåja, jag får se om det någonsin händer igen...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Bra tänkt Kruxet är väl att ingen av killarna skulle äta någondera men det är ju sant annars, att just en pastasallad är lätt att svänga ihop och bra mat.

    Nåja, jag får se om det någonsin händer igen...
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Min grabb gillade när jag gjorde pastagratäng. Steker valfri korv, lök och bacon. Häller i den kokta pastan o rör om. Vispar lika många delar ägg som dl mjölk till en äggstanning o kryddar med vad man vill ha. . Häller pasta/korv i en form o äggstanningen över och sen in i ugnen.
  8. 4
    Min grabb gillade när jag gjorde pastagratäng. Steker valfri korv, lök och bacon. Häller i den kokta pastan o rör om. Vispar lika många delar ägg som dl mjölk till en äggstanning o kryddar med vad man vill ha. . Häller pasta/korv i en form o äggstanningen över och sen in i ugnen.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Låter helt OK

    Det hade nog fungerat för min del det också!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Låter helt OK Det hade nog fungerat för min del det också!
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Stek upp det med smör, hur gott som helst. På med ketchup, om man är lagd åt det hållet, och klart
  12. 6
    Stek upp det med smör, hur gott som helst. På med ketchup, om man är lagd åt det hållet, och klart
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Vi är inte lagda åt det hållet

    I det här huset ätes pasta med riven ost och ingen ketchup!

    Tur är väl det, det är den enda form av mjölkprodukt lillemannen får i sig. Alltså protesterar jag inte när han tar väldigt mycket riven ost...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Vi är inte lagda åt det hållet I det här huset ätes pasta med riven ost och ingen ketchup!

    Tur är väl det, det är den enda form av mjölkprodukt lillemannen får i sig. Alltså protesterar jag inte när han tar väldigt mycket riven ost...
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Jag tänkte på dig och din sons matvanor nu i helgen.... Jag var i Berlin och beställde "Thainudeln mit Scampi" på ett snabbmatsställe - och till min förvåning fick jag en tallrik Penne Rigate. Riktigt gott, så det var inget problem, men inte vad jag förväntade mig.

    Så ifall du vill att din son ska äta en mer varierad kost så kan du erbjuda honom Thainudlar istället för Penne då och då. :-)
  16. 8
    Jag tänkte på dig och din sons matvanor nu i helgen.... Jag var i Berlin och beställde "Thainudeln mit Scampi" på ett snabbmatsställe - och till min förvåning fick jag en tallrik Penne Rigate. Riktigt gott, så det var inget problem, men inte vad jag förväntade mig.

    Så ifall du vill att din son ska äta en mer varierad kost så kan du erbjuda honom Thainudlar istället för Penne då och då. :-)
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Tack!

    Fast om man ändå får penne rigate var det kanske inte så mycket vunnet...?

    Jag är tacksam för varje gång jag får honom att alls smaka på något. Han behöver inte tycka om det men vågar han smaka har han kommit över sin psykologiska barriär litet grand. När han då någon gång upptäcker att något dessutom var gott är det bara en bonus!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Tack! Fast om man ändå får penne rigate var det kanske inte så mycket vunnet...?

    Jag är tacksam för varje gång jag får honom att alls smaka på något. Han behöver inte tycka om det men vågar han smaka har han kommit över sin psykologiska barriär litet grand. När han då någon gång upptäcker att något dessutom var gott är det bara en bonus!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar