Uppdatering
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2014
    #1

    Uppdatering

    Hej! Har bytt nick från "carolinesundsvall" till detta. Jag berättade ju för ett tag sedan att vi skulle köra igång med behandlingen igen, och nu är vi igång, typ.
    Jag har pco, vilket gör att jag inte ägglossar själv, alltid. Behöver hjälp med det.
    Nu var jag på ett VUL i måndags. Då min mens inte kommit denna månad (brukar komma varje månad trots att jag inte ägglossar) såg han att slemhinnan var tjock och att jag hade lite vätska, det betyder kanske att jag ägglossat själv.
    Han rekommenderade att jag ska ta ett gravtest i slutet på veckan om inte mensen kommit, är det negativt så kör jag igång med provera (få en konstgjord mens), när jag får mensen ska jag börja spruta med menopur på dag 2 i cykeln. Menopur gör så att jag utvecklar äggblåsor. (används bl.a. I IVF behandling, men även vid pco utan IVF).
    Så så ser det ut framöver. Hoppas innerligt att jag får en egen mens denna vecka, för det kan ta tid att få den med medicinen. Att jag skulle vara gravid spontant tror jag inte alls på. Inte i min vildaste fantasi. Nu vill jag att tiden ska gå fort och att vi får köra igång!!
  2. 1
    Uppdatering Hej! Har bytt nick från "carolinesundsvall" till detta. Jag berättade ju för ett tag sedan att vi skulle köra igång med behandlingen igen, och nu är vi igång, typ.
    Jag har pco, vilket gör att jag inte ägglossar själv, alltid. Behöver hjälp med det.
    Nu var jag på ett VUL i måndags. Då min mens inte kommit denna månad (brukar komma varje månad trots att jag inte ägglossar) såg han att slemhinnan var tjock och att jag hade lite vätska, det betyder kanske att jag ägglossat själv.
    Han rekommenderade att jag ska ta ett gravtest i slutet på veckan om inte mensen kommit, är det negativt så kör jag igång med provera (få en konstgjord mens), när jag får mensen ska jag börja spruta med menopur på dag 2 i cykeln. Menopur gör så att jag utvecklar äggblåsor. (används bl.a. I IVF behandling, men även vid pco utan IVF).
    Så så ser det ut framöver. Hoppas innerligt att jag får en egen mens denna vecka, för det kan ta tid att få den med medicinen. Att jag skulle vara gravid spontant tror jag inte alls på. Inte i min vildaste fantasi. Nu vill jag att tiden ska gå fort och att vi får köra igång!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    Uppdatering

    Håller tummarna för egen mens!!! Eller mest för en spontan graviditet förstås, även om du inte tror det själv
  4. 2
    Uppdatering Håller tummarna för egen mens!!! Eller mest för en spontan graviditet förstås, även om du inte tror det själv
  5. Medlem sedan
    Sep 2014
    #3

    Uppdatering

    tack snälla. mensen är på ingång! tyvärr så har den inte kommit igång riktigt och jag måste börja spruta på dag 2, så hoppas att den kommer igång imorgon så att jag kan börja spruta på fredag
  6. 3
    Uppdatering tack snälla. mensen är på ingång! tyvärr så har den inte kommit igång riktigt och jag måste börja spruta på dag 2, så hoppas att den kommer igång imorgon så att jag kan börja spruta på fredag
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Håller oxå tummarna för dig och hoppas att det inte alls tar lång tid för medicinen att verka
  8. 4
    Håller oxå tummarna för dig och hoppas att det inte alls tar lång tid för medicinen att verka
  9. Medlem sedan
    Sep 2014
    #5

    Uppdatering

    mensen är här! Slipper alltså provera som annars kan ta minst tio dagar att få igång. Börjar med sprutor imorgon! wohp!!
  10. 5
    Uppdatering mensen är här! Slipper alltså provera som annars kan ta minst tio dagar att få igång. Börjar med sprutor imorgon! wohp!!
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    då hoppas vi allt går vägen nu
  12. 6
    då hoppas vi allt går vägen nu
  13. Medlem sedan
    Sep 2014
    #7

    Uppdatering

    Ja, får hoppas det. Första sprutan är tagen ikväll. Bara 8 kvar innan VUL nästa fredag
  14. 7
    Uppdatering Ja, får hoppas det. Första sprutan är tagen ikväll. Bara 8 kvar innan VUL nästa fredag
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Spännande
    Jag väntar på ÄL, borde ha på ons-tor så lika bra att börja med "varanna-dags-sex" nu och hålla på till nästa helg
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  16. 8
    Spännande
    Jag väntar på ÄL, borde ha på ons-tor så lika bra att börja med "varanna-dags-sex" nu och hålla på till nästa helg
  17. Medlem sedan
    Sep 2014
    #9

    Uppdatering

    Låter härligt! Vad är erat problem, om ni har något alltså? Skönt med egen ägglossning.
  18. 9
    Uppdatering Låter härligt! Vad är erat problem, om ni har något alltså? Skönt med egen ägglossning.
  19. Medlem sedan
    Mar 2008
    #10
    Har inte haft några problem tidigare men förmodar att det med åldern är sämre kvalitet på både ägg och spermier så dom senaste 15 månaderna har jag hunnit bli gravid 3 gånger men det har slutat med 2 MF i v 10-11 och ett i v 6
  20. 10
    Har inte haft några problem tidigare men förmodar att det med åldern är sämre kvalitet på både ägg och spermier så dom senaste 15 månaderna har jag hunnit bli gravid 3 gånger men det har slutat med 2 MF i v 10-11 och ett i v 6
  21. Medlem sedan
    Sep 2014
    #11

    Uppdatering

    åh fy vad hemskt. hur gamla är ni?
  22. 11
    Uppdatering åh fy vad hemskt. hur gamla är ni?
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    Jag blir 43 i slutet av oktober och maken blir lika gammal i mars så det känns ju sådär blev ju inte mer positiv av att läsa att om man haft 3 MF eller fler så är risken för ett nytt MF 50% så nu ska här booztas med tomatjuice (ööörk) zink och aspirin
  24. 12
    Jag blir 43 i slutet av oktober och maken blir lika gammal i mars så det känns ju sådär blev ju inte mer positiv av att läsa att om man haft 3 MF eller fler så är risken för ett nytt MF 50% så nu ska här booztas med tomatjuice (ööörk) zink och aspirin
  25. Medlem sedan
    Sep 2014
    #13

    Uppdatering

    okej! men att ni verkar vara fertila på så sätt att ni blir gravid är ju toppen, synd bara på missfallen. det har jag haft 1 gång (vecka 4) och det var fruktansvärt!
  26. 13
    Uppdatering okej! men att ni verkar vara fertila på så sätt att ni blir gravid är ju toppen, synd bara på missfallen. det har jag haft 1 gång (vecka 4) och det var fruktansvärt!
  27. Medlem sedan
    Mar 2008
    #14
    Inte är det kul sen har jag haft så mycket komplikationer med de båda MF i v 10-11 och hamnat på sjukhus och fått blodtransfusioner, skrapning mm och det blir det ju inte roligare av så hoppas jag har fått min beskärda del nu och kan få en frisk gosig bebis snart istället
  28. 14
    Inte är det kul sen har jag haft så mycket komplikationer med de båda MF i v 10-11 och hamnat på sjukhus och fått blodtransfusioner, skrapning mm och det blir det ju inte roligare av så hoppas jag har fått min beskärda del nu och kan få en frisk gosig bebis snart istället
  29. Medlem sedan
    Sep 2014
    #15

    Uppdatering

    åh! får man inte gå på en utredning om man har fått tre missfall på raken, eller hur fungerar det?
  30. 15
    Uppdatering åh! får man inte gå på en utredning om man har fått tre missfall på raken, eller hur fungerar det?
  31. Medlem sedan
    Mar 2008
    #16
    Jo vi är egentligen berättigade till utredning men vi försöker en gång till iaf så får vi se, eftersom vi inte har haft problem tidigare så är jag ganska övertygad om att det är åldern som är felet eller ev övervikten
  32. 16
    Jo vi är egentligen berättigade till utredning men vi försöker en gång till iaf så får vi se, eftersom vi inte har haft problem tidigare så är jag ganska övertygad om att det är åldern som är felet eller ev övervikten
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar