En hemsk dag
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    En hemsk dag

    För ett år sen fick jag mitt första MF i vå resa mot en nr 4

    Det var en fruktansvärd chock och smärta, spydde och var avsvimmad till och från så till slut ringde mannen ambulans och jag fick åka in, där träffade jag världens elakaste häxa till läkare (har fått höra av andra som varit drabbade av henne att hon har varit lika hemsk mot dom så funderar faktiskt på att anmäla henne för att rädda andra) noll empati och bara vräkte ur sig att "Ja men det är inte konstigt att det gör ont, här sitter ju fostret kvar i livmoderhalsen" så tog hon bara en tång och drog ut massor med "klumpar".
    Sen bara gick hon, så där låg jag och fattade ingenting, som tur var kom världens gulligaste sköterska in och förklarde lite mer för mig vad som hade hänt och ringde efter sjukresa hem.

    Dagen efter fyllde v&aring;r minsting 1 &aring;r och imorgon blir hon 2 <3 s&aring; glad &ouml;ver barnen jag har och hoppas att alla vi h&auml;rinne f&aring;r k&auml;nna gl&auml;djen &ouml;ver att vara gravida och f&ouml;da ett friskt barn snart
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    En hemsk dag F&ouml;r ett &aring;r sen fick jag mitt f&ouml;rsta MF i v&aring; resa mot en nr 4

    Det var en fruktansv&auml;rd chock och sm&auml;rta, spydde och var avsvimmad till och fr&aring;n s&aring; till slut ringde mannen ambulans och jag fick &aring;ka in, d&auml;r tr&auml;ffade jag v&auml;rldens elakaste h&auml;xa till l&auml;kare (har f&aring;tt h&ouml;ra av andra som varit drabbade av henne att hon har varit lika hemsk mot dom s&aring; funderar faktiskt p&aring; att anm&auml;la henne f&ouml;r att r&auml;dda andra) noll empati och bara vr&auml;kte ur sig att &quot;Ja men det &auml;r inte konstigt att det g&ouml;r ont, h&auml;r sitter ju fostret kvar i livmoderhalsen&quot; s&aring; tog hon bara en t&aring;ng och drog ut massor med &quot;klumpar&quot;.
    Sen bara gick hon, s&aring; d&auml;r l&aring;g jag och fattade ingenting, som tur var kom v&auml;rldens gulligaste sk&ouml;terska in och f&ouml;rklarde lite mer f&ouml;r mig vad som hade h&auml;nt och ringde efter sjukresa hem.

    Dagen efter fyllde v&aring;r minsting 1 &aring;r och imorgon blir hon 2 <3 s&aring; glad &ouml;ver barnen jag har och hoppas att alla vi h&auml;rinne f&aring;r k&auml;nna gl&auml;djen &ouml;ver att vara gravida och f&ouml;da ett friskt barn snart
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    En hemsk dag

    Oj, vart lite svårt att läsa det där
  4. 2
    En hemsk dag Oj, vart lite svårt att läsa det där
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    För ett år sen fick jag mitt första MF i vår resa mot att skaffa nr 4 Det var en fruktansvärd chock och smärta, spydde och svimmade av mellan varven så till slut ringde mannen ambulans och jag fick åka in, väl på sjukhuset träffade jag världens mest elaka häxa till läkare (har hört andra som oxå drabbats av henne och har mer och mer börjat fundera på om jag ska anmäla henne), noll empati, och hon bara vräkte ur sig så fort hon började undersökningen "Ja det är inte konstigt att det gör ont för här sitter fostret kvar" sen tog en tång och började slita ut en massa klumpar sen bara gick hon ?!? Som tur var kom en jättegullig sköterska in och förklarade för mig vad som hade hänt osv sen var det bara att åka hem och planera minstingens födelsedagskalas för hon fyllde 1 år dagen efter
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  6. 3
    För ett år sen fick jag mitt första MF i vår resa mot att skaffa nr 4 Det var en fruktansvärd chock och smärta, spydde och svimmade av mellan varven så till slut ringde mannen ambulans och jag fick åka in, väl på sjukhuset träffade jag världens mest elaka häxa till läkare (har hört andra som oxå drabbats av henne och har mer och mer börjat fundera på om jag ska anmäla henne), noll empati, och hon bara vräkte ur sig så fort hon började undersökningen "Ja det är inte konstigt att det gör ont för här sitter fostret kvar" sen tog en tång och började slita ut en massa klumpar sen bara gick hon ?!? Som tur var kom en jättegullig sköterska in och förklarade för mig vad som hade hänt osv sen var det bara att åka hem och planera minstingens födelsedagskalas för hon fyllde 1 år dagen efter
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4

    En hemsk dag

    <3<3<3
  8. 4
    En hemsk dag <3<3<3
  9. Medlem sedan
    Sep 2014
    #5

    En hemsk dag

    jag tycker verkligen att du skulle ha gjort en anmälan! men förstår att du inte orkade med något sånt då, det kan väl inte vara försent nu eller? vet inte hur det fungerar. Borde kunna gå att anmäla i efterhand?
  10. 5
    En hemsk dag jag tycker verkligen att du skulle ha gjort en anmälan! men förstår att du inte orkade med något sånt då, det kan väl inte vara försent nu eller? vet inte hur det fungerar. Borde kunna gå att anmäla i efterhand?
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Tror man har 5 år på sig att lämna in en anmälan så jag funderar mer och mer på det, mest för att ingen annan ska behöva få samma bemötande, en vännina har haft samma läkare och när hon var gravid första gången var hon in för ett tidsbestämande VUL och skulle då vara i v7-8 ungefär, och då hade hon helt kallt bara slängt ur sig "här finns inget foster, det är ju alldeles tomt, varför tror du att du är gravid?" Snacka om chockad
  12. 6
    Tror man har 5 år på sig att lämna in en anmälan så jag funderar mer och mer på det, mest för att ingen annan ska behöva få samma bemötande, en vännina har haft samma läkare och när hon var gravid första gången var hon in för ett tidsbestämande VUL och skulle då vara i v7-8 ungefär, och då hade hon helt kallt bara slängt ur sig "här finns inget foster, det är ju alldeles tomt, varför tror du att du är gravid?" Snacka om chockad
  13. Medlem sedan
    Sep 2014
    #7

    En hemsk dag

    Men fy fan! Jag tycker verkligen att du borde göra en anmälan. Jag jobbar själv inom vården och vet hur viktigt det är att anmäla sånt där. Sånt ska inte finnas inom dessa väggar. Det gör bara vården bättre om personer utan empati inte finns där.
  14. 7
    En hemsk dag Men fy fan! Jag tycker verkligen att du borde göra en anmälan. Jag jobbar själv inom vården och vet hur viktigt det är att anmäla sånt där. Sånt ska inte finnas inom dessa väggar. Det gör bara vården bättre om personer utan empati inte finns där.
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Eller hur, tänker på andra stackare som kanske mår ännu sämre än jag gjorde, som kanske har försökt få barn i evigheter eller som förlorar barnet i ett senare skede av graviditeten, måste ju vara fruktansvärt att träffa en sån läkare då. Så plump och okänslig så jag ryser och blir arg bara jag tänker på henne.
    Jag har haft med henne att göra en gång till för jag fick ytterligare ett MF i januari och hamnade på sjukhus igen och då var det hon som var enda läkaren där på kvällen/natten men då frågade jag en sköterska om det var någon akut undersökning annars så väntar jag tills imorgon när det finns andra läkare på plats och så blev det, så jag slapp undersökas av henne åtminstone
  16. 8
    Eller hur, tänker på andra stackare som kanske mår ännu sämre än jag gjorde, som kanske har försökt få barn i evigheter eller som förlorar barnet i ett senare skede av graviditeten, måste ju vara fruktansvärt att träffa en sån läkare då. Så plump och okänslig så jag ryser och blir arg bara jag tänker på henne.
    Jag har haft med henne att göra en gång till för jag fick ytterligare ett MF i januari och hamnade på sjukhus igen och då var det hon som var enda läkaren där på kvällen/natten men då frågade jag en sköterska om det var någon akut undersökning annars så väntar jag tills imorgon när det finns andra läkare på plats och så blev det, så jag slapp undersökas av henne åtminstone
  17. Medlem sedan
    Sep 2014
    #9

    En hemsk dag

    Hua. Så ska det ju inte behöva vara! Man ska kunna känna sig trygg på ett sjukhus. Tyvärr så finns det ju rikspuckon överallt.
  18. 9
    En hemsk dag Hua. Så ska det ju inte behöva vara! Man ska kunna känna sig trygg på ett sjukhus. Tyvärr så finns det ju rikspuckon överallt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar