Femte vägningen
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Femte vägningen

    Femte vägningen blev något av en besvikelse: stillastående. Vågen stannade på exakt 60,5 kilo precis som förra veckan.

    Egentligen är det knappast något att deppa över eftersom jag är väl medveten om att det ofta händer att man står still ibland när man viktminskar. Det känns möjligen lite surt eftersom jag ansträngt mig lite extra denna vecka. Skött helgen ovanligt bra, haft ovanligt litet helgplus, tränat mycket, inte ätit något efter middagen på hela veckan, minskat något på portionsstorlekarna över lag. Rätt så strikt med andra ord. Enda dagen jag "slarvat" lite var i torsdags förra veckan när jag och lillsonen var på Gröna Lund och jag åt två minimunkar till mellis och hamburgare till middag.

    Nå, inget att deppa över som sagt, det är bara att köra vidare!

    PS: Detta är femte inlägget i följd som är skrivet av mig. Andra än jag får skriva här. Bara så ni vet.
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Femte vägningen Femte vägningen blev något av en besvikelse: stillastående. Vågen stannade på exakt 60,5 kilo precis som förra veckan.

    Egentligen är det knappast något att deppa över eftersom jag är väl medveten om att det ofta händer att man står still ibland när man viktminskar. Det känns möjligen lite surt eftersom jag ansträngt mig lite extra denna vecka. Skött helgen ovanligt bra, haft ovanligt litet helgplus, tränat mycket, inte ätit något efter middagen på hela veckan, minskat något på portionsstorlekarna över lag. Rätt så strikt med andra ord. Enda dagen jag "slarvat" lite var i torsdags förra veckan när jag och lillsonen var på Gröna Lund och jag åt två minimunkar till mellis och hamburgare till middag.

    Nå, inget att deppa över som sagt, det är bara att köra vidare!

    PS: Detta är femte inlägget i följd som är skrivet av mig. Andra än jag får skriva här. Bara så ni vet.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Trist med stillastående, speciellt när du ansträngt dig lite extra. Visst, det är ju så det är ibland, det vet du ju med förnuftet. Men det hindrar ju inte att man känslomässigt vill ha lite belöning för att man ansträngt sig
  4. 2
    Trist med stillastående, speciellt när du ansträngt dig lite extra. Visst, det är ju så det är ibland, det vet du ju med förnuftet. Men det hindrar ju inte att man känslomässigt vill ha lite belöning för att man ansträngt sig
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Nå, jag fick iaf en förklaring i dag; mensen kom tidigare än beräknat. Och jag har sprungit på toa hela förmiddagen. Så jag får hoppas på nästa veckas vägning!
  6. 3
    Nå, jag fick iaf en förklaring i dag; mensen kom tidigare än beräknat. Och jag har sprungit på toa hela förmiddagen. Så jag får hoppas på nästa veckas vägning!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Då kan du ju istället se det som positivt att du hade hållit vikten trots att mensen var i antågande...
  8. 4
    Då kan du ju istället se det som positivt att du hade hållit vikten trots att mensen var i antågande...
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Ja, precis!
  10. 5
    Ja, precis!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Vad bra att det verkar vara det som spökade
  12. 6
    Vad bra att det verkar vara det som spökade
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Det där med hormoners utslag, blir värre med åren. kan skilja 2 kilo på ett dygn:-)
  14. 7
    Det där med hormoners utslag, blir värre med åren. kan skilja 2 kilo på ett dygn:-)
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Jag har inte riktigt lika stora svängningar, men nog har det blivit mer med åren.
  16. 8
    Jag har inte riktigt lika stora svängningar, men nog har det blivit mer med åren.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar