Body Balance
Träning
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Body Balance

    Jag har verkligen blivit förtjust i en klass på mitt gym Sats som heter Body Balance. Den beskrivs som en blandning av Yoga, Pilates och Tai Chi. Mycket betoning på rörlighet, bålstyrka och balans. Tidigare har jag tyckt att klassen verkar lite väl "soft", men nu förstår jag att det är precis detta jag behöver. Det känns som att min halvkassa ländrygg mår klart bättre efteråt. Dessutom avslutas varje klass med en stunds avslappning som är riktigt skön. Jag försöker gå på Body Balance två gånger i veckan.

    Och i går fick jag en fantastisk komplimang av instruktören. Jag var på en Body Balance-klass jag inte testat förr. Efter klassen bytte jag några ord med instruktören, och då frågade han om jag också var Balance-instruktör!! Jag häpnade och berättade att jag bara gått på Balance i knappt två månaders tid. Då sade han att han tyckte jag var så vig och rörlig att det hade han aldrig gissat. Blev väldigt glad och smickrad.
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Body Balance Jag har verkligen blivit förtjust i en klass på mitt gym Sats som heter Body Balance. Den beskrivs som en blandning av Yoga, Pilates och Tai Chi. Mycket betoning på rörlighet, bålstyrka och balans. Tidigare har jag tyckt att klassen verkar lite väl "soft", men nu förstår jag att det är precis detta jag behöver. Det känns som att min halvkassa ländrygg mår klart bättre efteråt. Dessutom avslutas varje klass med en stunds avslappning som är riktigt skön. Jag försöker gå på Body Balance två gånger i veckan.

    Och i går fick jag en fantastisk komplimang av instruktören. Jag var på en Body Balance-klass jag inte testat förr. Efter klassen bytte jag några ord med instruktören, och då frågade han om jag också var Balance-instruktör!! Jag häpnade och berättade att jag bara gått på Balance i knappt två månaders tid. Då sade han att han tyckte jag var så vig och rörlig att det hade han aldrig gissat. Blev väldigt glad och smickrad.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Härligt! Själv gillar jag friskisvarianten "Flex" som jag brukar översätta med svensk yogastretch På onsdagarna har vi en kombination som börjar med en timmas Cirkelgym där vi jobbar två och två på varje station och sedan går över till gympasalen och har flexdelen. SÅ skönt!
  4. 2
    Härligt! Själv gillar jag friskisvarianten "Flex" som jag brukar översätta med svensk yogastretch På onsdagarna har vi en kombination som börjar med en timmas Cirkelgym där vi jobbar två och två på varje station och sedan går över till gympasalen och har flexdelen. SÅ skönt!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Vi har också någon slags Flexpass på Sats, men jag gillar Body Balance bättre. Låter som en perfekt kombo med cirkelgym och sedan flex!
  6. 3
    Vi har också någon slags Flexpass på Sats, men jag gillar Body Balance bättre. Låter som en perfekt kombo med cirkelgym och sedan flex!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Det ÄR det - särskilt när man känner att lårmusklerna bränner i slutskedet av cirkelgymmet och man vet att man snart får ägna rejält med tid att tänja och sträcka
  8. 4
    Det ÄR det - särskilt när man känner att lårmusklerna bränner i slutskedet av cirkelgymmet och man vet att man snart får ägna rejält med tid att tänja och sträcka
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar