SD i Malmö
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    SD i Malmö

    hyrde (enligt SVT) vallokal men ljög och sa att det var för dop, eller vad det var.
    Nu när hyresvärden har upptäckt den lilla lögnen, har h*n blivit arg och stängt av strömmen för dem.
    Så nu sitter de där i mörkret och myspyser med tända ljus.

    Rätt eller fel av hyresvärden?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    SD i Malmö hyrde (enligt SVT) vallokal men ljög och sa att det var för dop, eller vad det var.
    Nu när hyresvärden har upptäckt den lilla lögnen, har h*n blivit arg och stängt av strömmen för dem.
    Så nu sitter de där i mörkret och myspyser med tända ljus.

    Rätt eller fel av hyresvärden?
  3. Gretah
    #2
    Varför ljög de undrar jag...
  4. 2
    Varför ljög de undrar jag...
  5. mandelblomma
    #3
    rätt. som hyresvärd har jag rätten att tacka ja eller nej till vilka jag hyr ut till.-
  6. 3
    rätt. som hyresvärd har jag rätten att tacka ja eller nej till vilka jag hyr ut till.-
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Det förtäljer inte historien.
  8. 4
    Det förtäljer inte historien.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Fel. Mörker och levande ljus är ju mysigt. De kom för lindrigt undan...
  10. 5
    Fel. Mörker och levande ljus är ju mysigt. De kom för lindrigt undan...
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Ja, det har man ju faktiskt rätt till. Jag funderar bara över varför de ljög - trodde de att hyresvärden inte skulle märka nåt?
  12. 6
    Ja, det har man ju faktiskt rätt till. Jag funderar bara över varför de ljög - trodde de att hyresvärden inte skulle märka nåt?
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Har du nån bra idé om vad h*n borde gjort?
  14. 7
    Har du nån bra idé om vad h*n borde gjort?
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Oh ja. Men mest juridiskt tveksamma... Och sånt är jag ju inte för, så...
  16. 8
    Oh ja. Men mest juridiskt tveksamma... Och sånt är jag ju inte för, så...
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Shaaaaalalalalala...som det heter.
  18. 9
    Shaaaaalalalalala...som det heter.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    För att de hade svårt att hitta någon som vill hyra ut till dem och inte trodde att det skulle hända något när det väl uppdagades och valvakan redan var igång?

    Jag kan förstå att den som hyrde ut blev arg och inte ville förknippas med partiet.
  20. 10
    För att de hade svårt att hitta någon som vill hyra ut till dem och inte trodde att det skulle hända något när det väl uppdagades och valvakan redan var igång?

    Jag kan förstå att den som hyrde ut blev arg och inte ville förknippas med partiet.
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    Scouterna är en ideell förening och kan förstås själva välja vilka de vill hyra ut till. Tycker man nu att man är så rumsrena borde det knappast inte vara något problem att tala om att det är en valvaka, att ljuga är ju bara pinsamt.
  22. 11
    Scouterna är en ideell förening och kan förstås själva välja vilka de vill hyra ut till. Tycker man nu att man är så rumsrena borde det knappast inte vara något problem att tala om att det är en valvaka, att ljuga är ju bara pinsamt.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Den som bröt strömmen var sugen på att dra igång brandlarmet också (och betala utryckningen ur egen ficka)
  24. 12
    Den som bröt strömmen var sugen på att dra igång brandlarmet också (och betala utryckningen ur egen ficka)
  25. Medlem sedan
    Jun 2014
    #13
    Det är bara barnsligt. Jag hoppas att de har en mysig valvaka med sina stearinljus! :-)
  26. 13
    Det är bara barnsligt. Jag hoppas att de har en mysig valvaka med sina stearinljus! :-)
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Jag tyckte att jag hörde att han gjorde det sen också?
  28. 14
    Jag tyckte att jag hörde att han gjorde det sen också?
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Ja, eller hur?
    Trodde de på fullaste allvar att det inte skulle komma fram?
    Nåväl, SD har väl aldrig gjort sig kända som de ljusaste kritorna i asken.
  30. 15
    Ja, eller hur?
    Trodde de på fullaste allvar att det inte skulle komma fram?
    Nåväl, SD har väl aldrig gjort sig kända som de ljusaste kritorna i asken.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Han hade väl kunnat kasta ut dem också, för något i avtalet är ju falskt. Fast det här var kanske roligare. Hoppas att hyran var dyr i alla fall.
  32. 16
    Han hade väl kunnat kasta ut dem också, för något i avtalet är ju falskt. Fast det här var kanske roligare. Hoppas att hyran var dyr i alla fall.
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Det försökte man först med, men sd ville inte lämna lokalen frivilligt och polisen gav besked att de inte skulle hjälpa till med detta och det var först då man bröt strömmen. Det i alla fall vad som påstås i Sydsvenskan.
  34. 17
    Det försökte man först med, men sd ville inte lämna lokalen frivilligt och polisen gav besked att de inte skulle hjälpa till med detta och det var först då man bröt strömmen. Det i alla fall vad som påstås i Sydsvenskan.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar