Utländska kommentarer
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Utländska kommentarer

    Neuer Zürcher Zetiung skriver om valet här: http://www.nzz.ch/international/euro...aft-1.18383534

    Bl.a. skriver de, i bjärt kontrast till (s) beskrivning här hemma inför valet, att "...die Bürgerlichen nach zwei Mandatsperioden ein robust wachsendes Land mit gesunden Staatsfinanzen hinterlassen."

    Frankfurter Allgemeine skriver också om valet på sitt knastertorra och objektiva sätt: http://www.faz.net/aktuell/politik/a...-13153262.html

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Utländska kommentarer Neuer Zürcher Zetiung skriver om valet här: http://www.nzz.ch/international/euro...aft-1.18383534

    Bl.a. skriver de, i bjärt kontrast till (s) beskrivning här hemma inför valet, att "...die Bürgerlichen nach zwei Mandatsperioden ein robust wachsendes Land mit gesunden Staatsfinanzen hinterlassen."

    Frankfurter Allgemeine skriver också om valet på sitt knastertorra och objektiva sätt: http://www.faz.net/aktuell/politik/a...-13153262.html
  3. Medlem sedan
    Jun 2014
    #2
    Jag finner ofta att utländska medier inte alls har koll. De läser några svenska tidningar och sammanfattar efter bästa förmåga, typ, och då beror det på vilka tidningar de får i sin hand...

    Frankfurter Allgemeine kallar Sd för "rechtspopulistischen", och det stämmer ju inte heller. Det är svenska PK-mediers term, som de bara köpt rakt av - utan att läsa partiprogammet uppenbarligen.
  4. 2
    Jag finner ofta att utländska medier inte alls har koll. De läser några svenska tidningar och sammanfattar efter bästa förmåga, typ, och då beror det på vilka tidningar de får i sin hand...

    Frankfurter Allgemeine kallar Sd för "rechtspopulistischen", och det stämmer ju inte heller. Det är svenska PK-mediers term, som de bara köpt rakt av - utan att läsa partiprogammet uppenbarligen.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Nåja, du kanske inte gillar termen

    Jag tycker nog att den är korrekt. Det vore i och för sig klädsamt om begreppet "vänsterpopulister" användes ibland också.

    Vad gäller objektivitet och saklig rapportering i media så är det snarast så att Frankfurter Allgemine Zeitung och Neue Zürcher Zeitung definierar de begrppen, det var därför jag ville se vad de skrev.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Nåja, du kanske inte gillar termen Jag tycker nog att den är korrekt. Det vore i och för sig klädsamt om begreppet "vänsterpopulister" användes ibland också.

    Vad gäller objektivitet och saklig rapportering i media så är det snarast så att Frankfurter Allgemine Zeitung och Neue Zürcher Zeitung definierar de begrppen, det var därför jag ville se vad de skrev.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Det existerar inget sådant som "objektiv" rapportering, Christopher, även om det ytligt sett kan framstå så, eftersom varje rapportör rapporterar på sitt eget sätt och efter eget urval av information.
  8. 4
    Det existerar inget sådant som "objektiv" rapportering, Christopher, även om det ytligt sett kan framstå så, eftersom varje rapportör rapporterar på sitt eget sätt och efter eget urval av information.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Kanske inte till 100%

    FAZ och NZZ kommer i alla fall väldigt nära idealet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Kanske inte till 100% FAZ och NZZ kommer i alla fall väldigt nära idealet.
  11. Medlem sedan
    Jun 2014
    #6
    Says who..?
  12. 6
    Says who..?
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    ...vilket givetvis, i sin tur, är din subjektiva uppfattning.
  14. 7
    ...vilket givetvis, i sin tur, är din subjektiva uppfattning.
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Inte enbart

    De har ett gediget grundmurat rykte för seriositet sedan många år tillbaka.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Inte enbart De har ett gediget grundmurat rykte för seriositet sedan många år tillbaka.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Inte heller "grundmurat rykte för seriositet" är något objektivt mått. Det är ett speciellt utsnitt av världens befolkning som står för detta rykte.
  18. 9
    Inte heller "grundmurat rykte för seriositet" är något objektivt mått. Det är ett speciellt utsnitt av världens befolkning som står för detta rykte.
  19. Medlem sedan
    Jun 2014
    #10
    Exakt. Det har ju knappast varit någon folkomröstning om epitetet...
  20. 10
    Exakt. Det har ju knappast varit någon folkomröstning om epitetet...
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    En folkomröstning om SD:s seriositet skulle däremot ge ett ganska klart utslag....
  22. 11
    En folkomröstning om SD:s seriositet skulle däremot ge ett ganska klart utslag....
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Nej, det behövs inte

    Ett gott rykte tar många år av gott anseende att tillägna sig medan det däremot kan raseras över en natt av en skandal. Förutsatt att man hade något gott rykte som kunde raseras, alltså.

    Jag inbillade mig att FAZs och NZZs goda anseende var allmänt känt men tydligen inte.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Nej, det behövs inte Ett gott rykte tar många år av gott anseende att tillägna sig medan det däremot kan raseras över en natt av en skandal. Förutsatt att man hade något gott rykte som kunde raseras, alltså.

    Jag inbillade mig att FAZs och NZZs goda anseende var allmänt känt men tydligen inte.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar