Det här var ju tråkigt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1998
    #1

    Det här var ju tråkigt

    http://www.sydsvenskan.se/ingen-sekt...moderatledare/

    Hur ska det gå för David Batra då? Om fru Battan blir M-ledare efter Reinfeldt.
    Vågar han driva med henne som M-ledare?
    Ser då fram emot David Batra utklädd till sin fru med en ny omgång av "Det här var ju tråkigt"
  2. 1
    Det här var ju tråkigt http://www.sydsvenskan.se/ingen-sekt...moderatledare/

    Hur ska det gå för David Batra då? Om fru Battan blir M-ledare efter Reinfeldt.
    Vågar han driva med henne som M-ledare?
    Ser då fram emot David Batra utklädd till sin fru med en ny omgång av "Det här var ju tråkigt"
  3. Medlem sedan
    Apr 2012
    #2
    Jag känner mig ganska trygg i förvissningen om att ingen ledare hursomhaver kan leda moderaterna till nya stordåd. de kommer gå tillbaka till sitt vanliga gnäll om sänkta skatter. De förslag på nya ledare som presenterats är alla lika bra för mig; d v s de är icke-tilltalande någon av dem.
  4. 2
    Jag känner mig ganska trygg i förvissningen om att ingen ledare hursomhaver kan leda moderaterna till nya stordåd. de kommer gå tillbaka till sitt vanliga gnäll om sänkta skatter. De förslag på nya ledare som presenterats är alla lika bra för mig; d v s de är icke-tilltalande någon av dem.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Ja, hon kommer säkert att battra på i vanlig ordning. Frågan är om hon kan bättra på M:s kvinnoimage, kanske i någon sexistisk riktning (för att nu tala Chistopherska) och etablera någon form av borgerlig feminism, för att på så vis dra till sig fler kvinnliga väljare. Eller köra det motsatta traditionella könsrolleriet. Hon kan kanske shoppa med kronprinsessan och senare när kronprinsessan har omvandlats till Drottning, så kan hon kanske ingå i Drottningens följe.
  6. 3
    Ja, hon kommer säkert att battra på i vanlig ordning. Frågan är om hon kan bättra på M:s kvinnoimage, kanske i någon sexistisk riktning (för att nu tala Chistopherska) och etablera någon form av borgerlig feminism, för att på så vis dra till sig fler kvinnliga väljare. Eller köra det motsatta traditionella könsrolleriet. Hon kan kanske shoppa med kronprinsessan och senare när kronprinsessan har omvandlats till Drottning, så kan hon kanske ingå i Drottningens följe.
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Det verkar klokast för M att plocka upp frågan om att begränsa flyktingmottagandet igen. Då kan de vinna tillbaka sina väljare från SD.
  8. 4
    Det verkar klokast för M att plocka upp frågan om att begränsa flyktingmottagandet igen. Då kan de vinna tillbaka sina väljare från SD.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Ingen favorit hos mig

    Jag har aldrig varit särskilt förtjust i henne men att hon ligger bra till med tanke på att hon av någon anledning är gruppledare är ju självklart. Gunilla Carlsson gillade jag bättre i så fall men hon verkar ju ha tagit ett steg tillbaka. Elmsäter-Svärd är fullt tänkbar.

    Annars hoppas jag att (m) inte sätter sig fast i ett stelbent kvoteringstänkande utan att andra kandidater också är möjliga, så att man inte gör om (s) misstag efter att Persson avgick. Ulf Kristersson och Tobias Tobé vore fullt rimliga kandidater också.

    Eller varför inte skånskan Boriana Åberg som kan tala mycket passionerat om kommunismens elände, som hon har upplevt själv.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Ingen favorit hos mig Jag har aldrig varit särskilt förtjust i henne men att hon ligger bra till med tanke på att hon av någon anledning är gruppledare är ju självklart. Gunilla Carlsson gillade jag bättre i så fall men hon verkar ju ha tagit ett steg tillbaka. Elmsäter-Svärd är fullt tänkbar.

    Annars hoppas jag att (m) inte sätter sig fast i ett stelbent kvoteringstänkande utan att andra kandidater också är möjliga, så att man inte gör om (s) misstag efter att Persson avgick. Ulf Kristersson och Tobias Tobé vore fullt rimliga kandidater också.

    Eller varför inte skånskan Boriana Åberg som kan tala mycket passionerat om kommunismens elände, som hon har upplevt själv.
  11. Gretah
    #6
    Tror det blir svårt för dem att hitta nån som kan matcha Reinfeldts kompetens, men han gör ändå rätt som kliver av. Han har ju tydligen en ny flickvän så han har väl annat att pyssla med
  12. 6
    Tror det blir svårt för dem att hitta nån som kan matcha Reinfeldts kompetens, men han gör ändå rätt som kliver av. Han har ju tydligen en ny flickvän så han har väl annat att pyssla med
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    Ja, han behöver nog vila upp sig några år, eller så, så trött som han såg ut.
  14. 7
    Ja, han behöver nog vila upp sig några år, eller så, så trött som han såg ut.
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    Ja, men frågan är hur. M måste nog göra något radikalt där för att vinna SD-röster.
  16. 8
    Ja, men frågan är hur. M måste nog göra något radikalt där för att vinna SD-röster.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Då blir det i varje fall ingen upplösning av den moderata Stockholmsmaffian, eftersom hon, som bekant, anser att stockholmare är smartare.
  18. 9
    Då blir det i varje fall ingen upplösning av den moderata Stockholmsmaffian, eftersom hon, som bekant, anser att stockholmare är smartare.
  19. Kerstimärta
    #10
    Gjorde du det med vilje Gretah?
  20. 10
    Gjorde du det med vilje Gretah?
  21. Gretah
    #11
    Va? Vad har jag gjort?
  22. 11
    Va? Vad har jag gjort?
  23. Kerstimärta
    #12
    Tagit mannens vilja att ordna med Sverige!
  24. 12
    Tagit mannens vilja att ordna med Sverige!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar