Han fick sparken
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Han fick sparken

    http://na.se/nyheter/orebro/1.263839...a-s-avslojande

    Han fick sparken som nämndeman, men jag vet inte hur det gick med hans uppdrag som god man.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Han fick sparken http://na.se/nyheter/orebro/1.263839...a-s-avslojande

    Han fick sparken som nämndeman, men jag vet inte hur det gick med hans uppdrag som god man.
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Bra, för han är ju olämplig.
  4. 2
    Bra, för han är ju olämplig.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ja jättebra att han fick sparken. Jag hoppas bara att han fråntas sina uppdrag som god man också.
  6. 3
    Ja jättebra att han fick sparken. Jag hoppas bara att han fråntas sina uppdrag som god man också.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Han kunde inte åberopa ungdomligt oförstånd alltså?

    Undrar om kommunalpolitiske snubben i typ 60-årsåldern och som uttalat sig i samband med sds biståndsorganisation kan försvaras med det... när han gång på gång upprepar att man absolut inte ska hjälpa någon muslim, islam är en sjuk sexkult och muslimer är sjuka människor som ska nekas allt bistånd.
  8. 4
    Han kunde inte åberopa ungdomligt oförstånd alltså?

    Undrar om kommunalpolitiske snubben i typ 60-årsåldern och som uttalat sig i samband med sds biståndsorganisation kan försvaras med det... när han gång på gång upprepar att man absolut inte ska hjälpa någon muslim, islam är en sjuk sexkult och muslimer är sjuka människor som ska nekas allt bistånd.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    De ska bli kristna eller ateister, då kan de vara berättigade till bistånd...
  10. 5
    De ska bli kristna eller ateister, då kan de vara berättigade till bistånd...
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Hehe nä han är nog lite för gammal för det
  12. 6
    Hehe nä han är nog lite för gammal för det
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Men han har ju varit ung. En gång...
  14. 7
    Men han har ju varit ung. En gång...
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Sant. Och vissa har ju sena 40-årskriser så det kanske är nåt sånt
  16. 8
    Sant. Och vissa har ju sena 40-årskriser så det kanske är nåt sånt
  17. Gretah
    #9
    Ja jag läste precis det! Helt rätt beslut. Som god man får han säkert vara kvar, det verkar vara många idioter som har sånt uppdrag. Tyvärr!
  18. 9
    Ja jag läste precis det! Helt rätt beslut. Som god man får han säkert vara kvar, det verkar vara många idioter som har sånt uppdrag. Tyvärr!
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Så bra!
  20. 10
    Så bra!
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Ja det stod ju inget om god man-uppdraget så det får han säkert ha kvar
  22. 11
    Ja det stod ju inget om god man-uppdraget så det får han säkert ha kvar
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Japp tycker jag också
  24. 12
    Japp tycker jag också
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Är tveksam till om det är rätt....

    beslut att avskeda folk när det är typ sådana här omständigheter.

    Jag tror risken är att man då får en än mer hatisk människa som kommer hata allt och alla och blir än mer fast och övertygaf om sin åsikt. Dessutom lär han få svårt att få ett nytt jobb och då får vi skattebetalare försörja en hatisk medborgare via a-kassa och sedan soss.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Är tveksam till om det är rätt.... beslut att avskeda folk när det är typ sådana här omständigheter.

    Jag tror risken är att man då får en än mer hatisk människa som kommer hata allt och alla och blir än mer fast och övertygaf om sin åsikt. Dessutom lär han få svårt att få ett nytt jobb och då får vi skattebetalare försörja en hatisk medborgare via a-kassa och sedan soss.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Jag tror att han bara är fritidspolitiker så han har förhoppningsvis ett jobb
    Dessutom är han redan en ganska hatisk person, du skulle se hur han uttrycker sig på facebook om han blir sur på nån i bygden (han är ju med i vår lokala facebook-grupp, han bor bara ca 5 km från mig). Så sent smo idag så svor han över en grej som hände för 2 år sen.
  28. 14
    Jag tror att han bara är fritidspolitiker så han har förhoppningsvis ett jobb
    Dessutom är han redan en ganska hatisk person, du skulle se hur han uttrycker sig på facebook om han blir sur på nån i bygden (han är ju med i vår lokala facebook-grupp, han bor bara ca 5 km från mig). Så sent smo idag så svor han över en grej som hände för 2 år sen.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Nåt jobb har han nog inte, för dem har väl alla invandrare tagit? Var det inte så??

    Självklart ska man inte få vara nämndeman, och påverka utslaget i domstolen, om man visat beteende som tyder på att man inte ser alla som lika inför lagen. Att låta dem hållas för att de annars blir ännu dummare typ vore rena vansinnet.
  30. 15
    Nåt jobb har han nog inte, för dem har väl alla invandrare tagit? Var det inte så??

    Självklart ska man inte få vara nämndeman, och påverka utslaget i domstolen, om man visat beteende som tyder på att man inte ser alla som lika inför lagen. Att låta dem hållas för att de annars blir ännu dummare typ vore rena vansinnet.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Hehe ja just jag glömde ju att alla invandrare har tagit jobben

    Nej nämnde man ska man verkligen inte vara när man visat såna tendenser som han har gjort. God man-uppdraget kanske de kan styra så att han bara får helylle-svenskar som sina klienter för då behöver han ju inte bete sig illa mot dem.
  32. 16
    Hehe ja just jag glömde ju att alla invandrare har tagit jobben

    Nej nämnde man ska man verkligen inte vara när man visat såna tendenser som han har gjort. God man-uppdraget kanske de kan styra så att han bara får helylle-svenskar som sina klienter för då behöver han ju inte bete sig illa mot dem.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Jo har han ett jobb så..

    kanske det är i riskzonen också. Jag kan känna många gånger att vi INTE ska utesluta eller utestänga sådana personen. Låt dom vara kvar eller förflytta dom MEN de ska genomgå någon form samhällstjänst istället i syfte att få dom på andra tankar.

    Att hånskrattande sparka ut folk i kylan gör bara att de kommer ännu längre bort från samhället.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
    Jo har han ett jobb så.. kanske det är i riskzonen också. Jag kan känna många gånger att vi INTE ska utesluta eller utestänga sådana personen. Låt dom vara kvar eller förflytta dom MEN de ska genomgå någon form samhällstjänst istället i syfte att få dom på andra tankar.

    Att hånskrattande sparka ut folk i kylan gör bara att de kommer ännu längre bort från samhället.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Jo det ör nog sant att de bara blir mer bittra och hamnar mer utanför av att sparkas ut. Men just som nämndeman tycker jag verkligen inte att han kan jobba.
  36. 18
    Jo det ör nog sant att de bara blir mer bittra och hamnar mer utanför av att sparkas ut. Men just som nämndeman tycker jag verkligen inte att han kan jobba.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Nä det...

    bör han nog inte som du säger men det borde går att erbjuda något annat och sen skicka honom på nåt utformat samhällsprogram. Risken är bara annars att vi skapar nya Peter Mangsfigurer.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Nä det... bör han nog inte som du säger men det borde går att erbjuda något annat och sen skicka honom på nåt utformat samhällsprogram. Risken är bara annars att vi skapar nya Peter Mangsfigurer.
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Ja han kanske kunde få göra sina timmar som nån form av samhällstjänst. Men jag antar att han skulle tacka nej till det.
    Jag hoppas verkligen att nämndemän får betalt för den tid de arbetar och när de inte arbetar så får de inte betalt.
  40. 20
    Ja han kanske kunde få göra sina timmar som nån form av samhällstjänst. Men jag antar att han skulle tacka nej till det.
    Jag hoppas verkligen att nämndemän får betalt för den tid de arbetar och när de inte arbetar så får de inte betalt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar