SDväljare i pratar ut i dagens tidning..
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    SDväljare i pratar ut i dagens tidning..

    – Jag har söner i Stockholm som är för invandring men det är lätt att vara i storstan, där försvinner de ju i mängden. Här hamnar de mer eller mindre i knät på en.

    – Bra att SD fick mycket röster. Jag röstade själv på SD, säger 20-åringen.
    Varför?
    – Invandringspolitiken är helt åt helvete. Min mormor, som har bott här och jobbat hela sitt liv, har det sämre än dem. Hon har knappt pension att leva på, säger 20-åringen och förklarar att asylsökande och invandrare har det bättre ställt.
    – Det vet man via sociala medier, alla säger det så det borde vara sant.
    Vilken skillnad ska SD göra här?
    – De kan minska invandringen, säger 20-åringen som vidhåller att även om just det råkar vara en fråga som bestäms på riksnivå så är SD:s valframgångar positiva.
    – Det här bevisar i alla fall att något är fel. Jag tror att SD kan göra skillnad och fixa så att det blir bra för alla, avslutar 20-åringen.

    – Jag är inte rasist men de tar in för mycket. I dag är det fler invandrare än svenskar i kommunen, säger hon.
    Vad ska SD göra nu?
    – Ut med dem på arbetsmarknaden. De ska inte gå och dra benen efter sig medan en annan får slita för brödfödan. Det sticker i ögonen
    Liksom tidigare är den förändring man vill se sådant som beslutas på riksnivå.
    – Det har jag inte tänkt på, jag är dåligt insatt. Men det är givet att de kommer att minska
  2. 1
    SDväljare i pratar ut i dagens tidning.. – Jag har söner i Stockholm som är för invandring men det är lätt att vara i storstan, där försvinner de ju i mängden. Här hamnar de mer eller mindre i knät på en.

    – Bra att SD fick mycket röster. Jag röstade själv på SD, säger 20-åringen.
    Varför?
    – Invandringspolitiken är helt åt helvete. Min mormor, som har bott här och jobbat hela sitt liv, har det sämre än dem. Hon har knappt pension att leva på, säger 20-åringen och förklarar att asylsökande och invandrare har det bättre ställt.
    – Det vet man via sociala medier, alla säger det så det borde vara sant.
    Vilken skillnad ska SD göra här?
    – De kan minska invandringen, säger 20-åringen som vidhåller att även om just det råkar vara en fråga som bestäms på riksnivå så är SD:s valframgångar positiva.
    – Det här bevisar i alla fall att något är fel. Jag tror att SD kan göra skillnad och fixa så att det blir bra för alla, avslutar 20-åringen.

    – Jag är inte rasist men de tar in för mycket. I dag är det fler invandrare än svenskar i kommunen, säger hon.
    Vad ska SD göra nu?
    – Ut med dem på arbetsmarknaden. De ska inte gå och dra benen efter sig medan en annan får slita för brödfödan. Det sticker i ögonen
    Liksom tidigare är den förändring man vill se sådant som beslutas på riksnivå.
    – Det har jag inte tänkt på, jag är dåligt insatt. Men det är givet att de kommer att minska
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    "Alla säger det så det borde vara sant" är helt fantastiskt bra...

    Och svenskar som inte jobbar och inte VILL jobba heller är förståss jättesällsynt.
  4. 2
    "Alla säger det så det borde vara sant" är helt fantastiskt bra...

    Och svenskar som inte jobbar och inte VILL jobba heller är förståss jättesällsynt.
  5. Gretah
    #3
    Det här är medmänniskor i min by Jag var snäll nog att ta bort de namn som stod med.
    Förstår du hur stolt jag är .... :/
  6. 3
    Det här är medmänniskor i min by Jag var snäll nog att ta bort de namn som stod med.
    Förstår du hur stolt jag är .... :/
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Absolut
  8. 4
    Absolut
  9. Medlem sedan
    Jun 2014
    #5
    Som sagt - det har visat sig i statistiken att kommuner där Sd är vågmästare tar in färre flyktingar. Så visst gör de skillnad även på kommunnivå! På kommunnivå kan Sd även vara med och avstyra sådana dumheter som t.ex. halalslaktat kött eller fläskförbud i skolan.

    Dessutom samverkar kommunerna med Sd Riks när det gäller valmaterial t.ex.. Ju fler platser i KF och även LF, desto mer pengar till föreningen lokalt. En del av dessa skickas till Riks, som kan göra enhetligt informationsmaterial. De större volymerna ger rabatt hos tryckeriet. För att ta bara ett exempel på samordning, där lokala Sd-pengar kommer till nytta även på riksplanet.
  10. 5
    Som sagt - det har visat sig i statistiken att kommuner där Sd är vågmästare tar in färre flyktingar. Så visst gör de skillnad även på kommunnivå! På kommunnivå kan Sd även vara med och avstyra sådana dumheter som t.ex. halalslaktat kött eller fläskförbud i skolan.

    Dessutom samverkar kommunerna med Sd Riks när det gäller valmaterial t.ex.. Ju fler platser i KF och även LF, desto mer pengar till föreningen lokalt. En del av dessa skickas till Riks, som kan göra enhetligt informationsmaterial. De större volymerna ger rabatt hos tryckeriet. För att ta bara ett exempel på samordning, där lokala Sd-pengar kommer till nytta även på riksplanet.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Tja, så är det väl?

    När regeringen började driva arbetslinjen så var det just så det hette från oppositionens sida: "Alla vill ju arbeta redan som det är!?"

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Tja, så är det väl? När regeringen började driva arbetslinjen så var det just så det hette från oppositionens sida: "Alla vill ju arbeta redan som det är!?"
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Ja, korkskallighet är en svårartad epidemi. Det är f.n. bevisat att åtminstone 13 % av svenskarna är korkskallar.
  14. 7
    Ja, korkskallighet är en svårartad epidemi. Det är f.n. bevisat att åtminstone 13 % av svenskarna är korkskallar.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Vilka grannar! Förstår verkligen att du är stolt, särskilt över den där människan som tror att om många säger något på sociala medier så är det sant.

    Elvis lever, Elvis lever, Elvis lever. Så, nu är det sant också.
  16. 8
    Vilka grannar! Förstår verkligen att du är stolt, särskilt över den där människan som tror att om många säger något på sociala medier så är det sant.

    Elvis lever, Elvis lever, Elvis lever. Så, nu är det sant också.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar