boende
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    boende

    Tänker du dig att du kommer att bo kvar i det boende du har idag tills du är gammal (och inte klarar att bo kvar) eller räknar du med att flytta t.ex när barnen flyger ut, du går i pension eller något annat som föranledder flytt?


    Man kan ju aldrig veta, men min man och jag tänker oss nog att vi ska bo kvar i huset vi har nu tills vi blir gamla.
  2. 1
    boende Tänker du dig att du kommer att bo kvar i det boende du har idag tills du är gammal (och inte klarar att bo kvar) eller räknar du med att flytta t.ex när barnen flyger ut, du går i pension eller något annat som föranledder flytt?


    Man kan ju aldrig veta, men min man och jag tänker oss nog att vi ska bo kvar i huset vi har nu tills vi blir gamla.
  3. mandelblomma
    #2
    vi står faktiskt i bostadskö och samlar poäng redan nu till hyreslägenhet. Tänker att huset blir himla stort när det bara blir vi kvar om kanske 15 år. Och i stället för att köpa något kan jag tänka mig att hyra och använda vinsten som blir på husförsäljningen som att dryga ut pensionen med. kanske sluta jobba lite tidigare och ha det gott på äldre dar
  4. 2
    vi står faktiskt i bostadskö och samlar poäng redan nu till hyreslägenhet. Tänker att huset blir himla stort när det bara blir vi kvar om kanske 15 år. Och i stället för att köpa något kan jag tänka mig att hyra och använda vinsten som blir på husförsäljningen som att dryga ut pensionen med. kanske sluta jobba lite tidigare och ha det gott på äldre dar
  5. Medlem sedan
    Jun 2014
    #3
    När barnen har flyttat vill jag tillbaka till Hufvudstaden. Står i bostadskö där sedan många, många år, så jag bör kunna få något centralt nära både Operan, Dramaten och Huvudbiblioteket... om inte marknadshyrorna genomförts fullt ut då, förstås.
  6. 3
    När barnen har flyttat vill jag tillbaka till Hufvudstaden. Står i bostadskö där sedan många, många år, så jag bör kunna få något centralt nära både Operan, Dramaten och Huvudbiblioteket... om inte marknadshyrorna genomförts fullt ut då, förstås.
  7. Salander
    #4
    Jag vet faktiskt inte. När alla flyttat ut har vi lösa planer på att hyra ut nedervåningen. Det går hyfsat lätt att göra om den till en "egen" bostad.
    Vårt hus är lätt att bo i även om man behöver rollator eller rullstol om vi nu ska tänka ända till ålderdom eller andra livshändelser.. Men tomten är stor och kräver skötsel.
    Nej, jag tänker mig nog att vi säljer och flyttar till någon av de där borätterna med havsutsikt på ålderns höst. Fast jag tänker sällan så, man vet ju aldrig hur livet blir och hur länge man har förmånen att få vara kvar.
  8. 4
    Jag vet faktiskt inte. När alla flyttat ut har vi lösa planer på att hyra ut nedervåningen. Det går hyfsat lätt att göra om den till en "egen" bostad.
    Vårt hus är lätt att bo i även om man behöver rollator eller rullstol om vi nu ska tänka ända till ålderdom eller andra livshändelser.. Men tomten är stor och kräver skötsel.
    Nej, jag tänker mig nog att vi säljer och flyttar till någon av de där borätterna med havsutsikt på ålderns höst. Fast jag tänker sällan så, man vet ju aldrig hur livet blir och hur länge man har förmånen att få vara kvar.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Flyttar när jag kan

    Kruxet är väl att jag nog får betala lika mycket för en lägenhet i Lund som jag kan tänkas få för hela stora huset här i förorten. Men trädgård är inte min grej. När killarna har flyttat till något eget flyttar jag också.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Flyttar när jag kan Kruxet är väl att jag nog får betala lika mycket för en lägenhet i Lund som jag kan tänkas få för hela stora huset här i förorten. Men trädgård är inte min grej. När killarna har flyttat till något eget flyttar jag också.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    När den siste har flyttat...

    ut ska jag spränga mig själv och huset i luften. Då är vi uttjänta huset och jag.

    Hustrun vill bo kvar men jag vill flytta. Vi får se vad som händer.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    När den siste har flyttat... ut ska jag spränga mig själv och huset i luften. Då är vi uttjänta huset och jag.

    Hustrun vill bo kvar men jag vill flytta. Vi får se vad som händer.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Vi tänker oss att vi ska bo kvar.
  14. 7
    Vi tänker oss att vi ska bo kvar.
  15. Salander
    #8
    Och vi står också i hyreskö i storstaden förstås, det glömde jag
  16. 8
    Och vi står också i hyreskö i storstaden förstås, det glömde jag
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Jag tror inte att vi kommer att bo kvar här, fast min man tror nog det, haha. Vissa dagar vill jag flytta ut på landet och vissa dagar vill jag tillbaka till innerstan. Så länge barnen är tonåringar blir vi nog kvar här.
  18. 9
    Jag tror inte att vi kommer att bo kvar här, fast min man tror nog det, haha. Vissa dagar vill jag flytta ut på landet och vissa dagar vill jag tillbaka till innerstan. Så länge barnen är tonåringar blir vi nog kvar här.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #10
    Har ingen aning, just nu har vi mycket olika åsikter om framtidens boende, men det löser sig nog.
    Jag vill bo kvar, det här huset fungera jättebra så länge vi har ben som bär oss.
  20. 10
    Har ingen aning, just nu har vi mycket olika åsikter om framtidens boende, men det löser sig nog.
    Jag vill bo kvar, det här huset fungera jättebra så länge vi har ben som bär oss.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Vad vet man om framtiden? Mycket kan hända, som man inte har tänkt sig.
  22. 11
    Vad vet man om framtiden? Mycket kan hända, som man inte har tänkt sig.
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Vi ska bo i vårt hus alltid
    Har bott här i 21 år och tänker bo kvar här för evigt! Det är mitt hus och jag kan inte tänka tanken att flytta.
    Huset kommer att bli för stort för oss snart, men det gör inget.
  24. 12
    Vi ska bo i vårt hus alltid
    Har bott här i 21 år och tänker bo kvar här för evigt! Det är mitt hus och jag kan inte tänka tanken att flytta.
    Huset kommer att bli för stort för oss snart, men det gör inget.
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Om inget dramatiskt tillstöter så är nog tanken att vi ska bo kvar. Barnen får gärna ha kvar sina rum även om de flyttar hemifrån, så de lätt kan hälsa på när som helst - själva eller med ev. partner/ev. barn.
  26. 13
    Om inget dramatiskt tillstöter så är nog tanken att vi ska bo kvar. Barnen får gärna ha kvar sina rum även om de flyttar hemifrån, så de lätt kan hälsa på när som helst - själva eller med ev. partner/ev. barn.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Kanske inte in i evigheten eftersom vi till slut inte lär orka sköta tomt och grejer... Men efter sonen flyttat kan det bli helt lagom för oss två. Hans rum blir gästrum...
  28. 14
    Kanske inte in i evigheten eftersom vi till slut inte lär orka sköta tomt och grejer... Men efter sonen flyttat kan det bli helt lagom för oss två. Hans rum blir gästrum...
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Jo så är det naturligtvis. Jag har ändå planer för det mesta och brukar hävda att då vet jag i alla fall vilken plan jag anpassar till nya förutsättningar (eller så faller jag tillbaka på plan B, C eller D). Min man är mer ad hoc-typen, eller slumpstyrd som han kallar det.

    Inser i och för sig också att jag inte vill uttala mig tvärsäkert om hur det blir ens om inget stort händer, för rätt som det är så står man där och inser att man har andra behov, andra prioriteringar eller andra intressen än tidigare och då finns det naturligtvis ingen anledning att hålla fast vid en gammal förlegad plan.
  30. 15
    Jo så är det naturligtvis. Jag har ändå planer för det mesta och brukar hävda att då vet jag i alla fall vilken plan jag anpassar till nya förutsättningar (eller så faller jag tillbaka på plan B, C eller D). Min man är mer ad hoc-typen, eller slumpstyrd som han kallar det.

    Inser i och för sig också att jag inte vill uttala mig tvärsäkert om hur det blir ens om inget stort händer, för rätt som det är så står man där och inser att man har andra behov, andra prioriteringar eller andra intressen än tidigare och då finns det naturligtvis ingen anledning att hålla fast vid en gammal förlegad plan.
  31. Medlem sedan
    Feb 2010
    #16

    Har redan flyttat.

    Vi bytte ner oss till en hyrestvåa när Mannen gick i pension för två år sedan. Barnen var ju redan utflugna för länge sen då och fyran vi hade kändes onödigt stor. Vi trivs hur bra som helst. Hyfsat centralt läge men ändå lugnt, marklägenhet som redan ar delvis anpassad. Kan inte bli mycket bättre.
  32. 16
    Har redan flyttat. Vi bytte ner oss till en hyrestvåa när Mannen gick i pension för två år sedan. Barnen var ju redan utflugna för länge sen då och fyran vi hade kändes onödigt stor. Vi trivs hur bra som helst. Hyfsat centralt läge men ändå lugnt, marklägenhet som redan ar delvis anpassad. Kan inte bli mycket bättre.
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Ja, det är ju det också med lägenhetspriser mm - har t.ex. svårt att se ett mer prisvärt boende än det vi har, men det är klart den dagen trädgården bara känns betungande osv, så kanske man tänker om.
  34. 17
    Ja, det är ju det också med lägenhetspriser mm - har t.ex. svårt att se ett mer prisvärt boende än det vi har, men det är klart den dagen trädgården bara känns betungande osv, så kanske man tänker om.
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    Nej, jag tvivlar på att vi bor kvar ens när barnen är tonåringar. Förmodligen flyttar vi flera gånger innan vi blir gamla.
  36. 18
    Nej, jag tvivlar på att vi bor kvar ens när barnen är tonåringar. Förmodligen flyttar vi flera gånger innan vi blir gamla.
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Det tror jag i och för sig är klokt - att man flyttar till ett boende man klarar även som gammal och skröplig i god tid, samtidigt kan jag inte se mig där ännu utan är mer inne på 71:an Nikas linje
  38. 19
    Det tror jag i och för sig är klokt - att man flyttar till ett boende man klarar även som gammal och skröplig i god tid, samtidigt kan jag inte se mig där ännu utan är mer inne på 71:an Nikas linje
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Ni bor väl rätt trångt idag? Hur har det gått med ommöbleringen av vardagsrummet? Visst var det du som funderade över det för ett tag sedan?
  40. 20
    Ni bor väl rätt trångt idag? Hur har det gått med ommöbleringen av vardagsrummet? Visst var det du som funderade över det för ett tag sedan?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar