Jag är inte så förtjust i Baileys
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Jag är inte så förtjust i Baileys

    Det är kanske tur det i och för sig: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19543074.ab

    Gillar ni Baileys? Den blir bättre om man häller i lika mycket whisky i den...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Jag är inte så förtjust i Baileys Det är kanske tur det i och för sig: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19543074.ab

    Gillar ni Baileys? Den blir bättre om man häller i lika mycket whisky i den...
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Ha ha kompostkvarnen SP...

    äter och dricker allt
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Ha ha kompostkvarnen SP... äter och dricker allt
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Var försiktig med var du gör det bara

    Som synes finns det vissa risker. Fast risken att du reser till Kamerun är väl inte såååå stor...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Var försiktig med var du gör det bara Som synes finns det vissa risker. Fast risken att du reser till Kamerun är väl inte såååå stor...
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Det finns tjockskallighet även på andra håll än i Sverige, kan man konstatera.
  8. 4
    Det finns tjockskallighet även på andra håll än i Sverige, kan man konstatera.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Nog för att Baileys är äckligt, men det kanske inte ska vara belagt med fängelsestraff att dricka det...
  10. 5
    Nog för att Baileys är äckligt, men det kanske inte ska vara belagt med fängelsestraff att dricka det...
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Nää kamerun är ingen större...

    risk att man hamnar när man knappt går utanför tomtgränsen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Nää kamerun är ingen större... risk att man hamnar när man knappt går utanför tomtgränsen.
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Nej usch, om man nu får uttrycka det så. Jag dricker inget sött och inget som smakar "sprit". Synd att inte öl smakade mer sött och spritigt bara

    (Min bror frågade för ett par år sen om jag ville ha en Baileys och jag svarade nej. Han tyckte att "jamen en kan du väl ta och smaka" och kom tillbaka med just en Baileys. Fast i ett mega-vinglas som rymde 50 cl. Jomen tack, då blev det ju mer intressant!)
  14. 7
    Nej usch, om man nu får uttrycka det så. Jag dricker inget sött och inget som smakar "sprit". Synd att inte öl smakade mer sött och spritigt bara

    (Min bror frågade för ett par år sen om jag ville ha en Baileys och jag svarade nej. Han tyckte att "jamen en kan du väl ta och smaka" och kom tillbaka med just en Baileys. Fast i ett mega-vinglas som rymde 50 cl. Jomen tack, då blev det ju mer intressant!)
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Nej. Men så är jag ju inte bög heller.

    Fast Baileys + cola är godare än det låter.
  16. 8
    Nej. Men så är jag ju inte bög heller.

    Fast Baileys + cola är godare än det låter.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Nej, jag tycker att det är apäckligt.
  18. 9
    Nej, jag tycker att det är apäckligt.
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Avskyr Baileys.
  20. 10
    Avskyr Baileys.
  21. Kerstimärta
    #11
    Älskar det! Mums och godis.

    Dricker det kanske en gång vartannat år bara tyvärr. Prioriterar inte sprit.

    Men, jag kan definiera andra och bättre kriterier för att avslöja bögar.
  22. 11
    Älskar det! Mums och godis.

    Dricker det kanske en gång vartannat år bara tyvärr. Prioriterar inte sprit.

    Men, jag kan definiera andra och bättre kriterier för att avslöja bögar.
  23. Nalle Blom
    #12
    Möjligtvis som tillbehör till glass... Lite tonårsfylle-varning, tycker jag allt...
  24. 12
    Möjligtvis som tillbehör till glass... Lite tonårsfylle-varning, tycker jag allt...
  25. Kerstimärta
    #13
    Eller, om man nu gillar det. Så dricker man någon liten klunk bara.

    På min tid, i tonårsfyllan var det kvartingar med sprit som gällde. De flesta hemkokta. Om man ville vara chic köpte man öl i Finland, där starköl säljs i vanliga affärer. Eller så ett mousserande vitt vin, Perlette.

    Likör fanns inte på någon tonårsfylla i min sfär. Kanske därför jag ser det som ngt man kan dricka?
  26. 13
    Eller, om man nu gillar det. Så dricker man någon liten klunk bara.

    På min tid, i tonårsfyllan var det kvartingar med sprit som gällde. De flesta hemkokta. Om man ville vara chic köpte man öl i Finland, där starköl säljs i vanliga affärer. Eller så ett mousserande vitt vin, Perlette.

    Likör fanns inte på någon tonårsfylla i min sfär. Kanske därför jag ser det som ngt man kan dricka?
  27. Nalle Blom
    #14
    Ja, jag hade ju svårt för ren spritsmak, när jag var ung... Men godis hade jag inga problem med att få ner Vi åkte till Danmark, samma där som i Finland... Fast jag gillade inte öl heller men danskt Körsbärsvin gick ner ibland, det var också sött...
  28. 14
    Ja, jag hade ju svårt för ren spritsmak, när jag var ung... Men godis hade jag inga problem med att få ner Vi åkte till Danmark, samma där som i Finland... Fast jag gillade inte öl heller men danskt Körsbärsvin gick ner ibland, det var också sött...
  29. Kerstimärta
    #15
    Haha, där ser man.

    Jag lärde mig hålla för näsan när skogsdrickan rann ner.
  30. 15
    Haha, där ser man.

    Jag lärde mig hålla för näsan när skogsdrickan rann ner.
  31. Nalle Blom
    #16
  32. 16
  33. Medlem sedan
    Jun 2014
    #17
    Ja, det gör jag. Den är lagom söt, och grädden gör att spriten inte svider på väg ner. Men i verkligheten dricker jag väldigt sällan sprit överhuvudtaget.
  34. 17
    Ja, det gör jag. Den är lagom söt, och grädden gör att spriten inte svider på väg ner. Men i verkligheten dricker jag väldigt sällan sprit överhuvudtaget.
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Jolmigt!
  36. 18
    Jolmigt!
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19
    Tur att jag är kvinna för jag gillar Baileys, i alla fall i små mängder.
    OT: Hörde en histora om att en man under en kväll druckit mycket Baileys och även gin&tonic. Då hade det bildats en seg klump i magen och mannen hade dött. Detta skulle hänt i Nederländerna.
  38. 19
    Tur att jag är kvinna för jag gillar Baileys, i alla fall i små mängder.
    OT: Hörde en histora om att en man under en kväll druckit mycket Baileys och även gin&tonic. Då hade det bildats en seg klump i magen och mannen hade dött. Detta skulle hänt i Nederländerna.
  39. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #20

    Låter tveksamt

    Vad skulle skapat den klumpen? Däremot kan man säkert dö av alkoholförgiftning, ja.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  40. 20
    Låter tveksamt Vad skulle skapat den klumpen? Däremot kan man säkert dö av alkoholförgiftning, ja.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar